mboost-dp1
Sort skærm
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej
Jeg her et proplem med en af mine computeres skærm når jeg starter min pc er den bare sort.
(Jeg brugte den igår og der virkede den fint og har ikke puttet nye dele i)
Jeg har windows XP og har stationær.
Men alt I computeren køre.
Når jeg tager skærm stikket ud står der på skærmen: Check the screen cabel
så der burge heller ikke være noget galt med skærmen.
Hvad kan der så være galt?
Jeg her et proplem med en af mine computeres skærm når jeg starter min pc er den bare sort.
(Jeg brugte den igår og der virkede den fint og har ikke puttet nye dele i)
Jeg har windows XP og har stationær.
Men alt I computeren køre.
Når jeg tager skærm stikket ud står der på skærmen: Check the screen cabel
så der burge heller ikke være noget galt med skærmen.
Hvad kan der så være galt?
Har du prøvet at boote fra en Windows XP CD for at checke om den i det mindste kan det?
Kunne være et harddisk problem.
Jeg har engang haft det problem på min bærbare at den startede, men så bare havde sort skærm... alt kørte... men så opdagede jeg at harddisken var ved at stå af.
Har du prøvet at boote fra en Windows XP CD for at checke om den i det mindste kan det?
Kunne være et harddisk problem.
Jeg har engang haft det problem på min bærbare at den startede, men så bare havde sort skærm... alt kørte... men så opdagede jeg at harddisken var ved at stå af.
Hvis den er sort lige fra starten af, kan det ikke være harddisken. Nok nærmere grafikkortet. Men hvad ved jeg. Har du prøvet at bytte rundt på computer/skærm/kabel for at sikre dig, at det er computeren?
Hvis den er sort lige fra starten af, kan det ikke være harddisken. Nok nærmere grafikkortet. Men hvad ved jeg. Har du prøvet at bytte rundt på computer/skærm/kabel for at sikre dig, at det er computeren?
Tja, det kan vist ikke rigtig være andet.
Plejer den at bippe ved opstart og gør det ikke nu? Kan du høre, om den kører (blæser, harddisk, etc.)? Lyser lampen på motherboardet (hvis der er nogen)?
Tja, det kan vist ikke rigtig være andet.
Plejer den at bippe ved opstart og gør det ikke nu? Kan du høre, om den kører (blæser, harddisk, etc.)? Lyser lampen på motherboardet (hvis der er nogen)?
Sort skærm kan også komme hvis din processor er ødelagt.
Men jeg vil nok skyde på grafikkortet. Åben computerens kabinet, og se om der er noget der er brændt.
PS: man kan ikke være i tvivl om det er brændt eller ej, har før troet min harddisk var brændt fordi noget af den maling der var på den var smeltet.. Brændt harddisk.
Sort skærm kan også komme hvis din processor er ødelagt.
Men jeg vil nok skyde på grafikkortet. Åben computerens kabinet, og se om der er noget der er brændt.
PS: man kan ikke være i tvivl om det er brændt eller ej, har før troet min harddisk var brændt fordi noget af den maling der var på den var smeltet.. Brændt harddisk.
Grafikkortet er formentlig brændt af. Men for en god ordens skyld så prøv at tage det ud og sætte det i igen, hvor du sørger for at presse det helt ned i soklen. Har flere gange oplevet, at problemet var, at folk ikke havde presset grafikkortet helt i bund og pludselig var der ingen forbindelse.
Hvis ovenstående ikke virker, kan du prøve at pille det helt ud og bruge bundkortets skærmstik.
Du har sikkert somme problem som #8 beskriver.
Du har sikkert somme problem som #8 beskriver.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.