mboost-dp1
Smartphone og data-forbrug
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Davs,
Jeg skal bruge noget hjælp fra smartphone brugere. Jeg overvejer at købe en smartphone med 3 abonnement og android, det er så om det skal være 3iDeal Mini (500 MB per måned) eller 3iDeal (20 GB per måned).
Jeg regner med at bruge telefonen til e-mail, web surf (NEWZ, FB og nyheder m.m.), skype, messenger og mobilt bredbånd til PC.
Jeg ved dog ikke om 500 MB vil være nok til en måned eller skal man gå for 3iDeal.
Thoughts..?
Takker på forhånd.
Jeg skal bruge noget hjælp fra smartphone brugere. Jeg overvejer at købe en smartphone med 3 abonnement og android, det er så om det skal være 3iDeal Mini (500 MB per måned) eller 3iDeal (20 GB per måned).
Jeg regner med at bruge telefonen til e-mail, web surf (NEWZ, FB og nyheder m.m.), skype, messenger og mobilt bredbånd til PC.
Jeg ved dog ikke om 500 MB vil være nok til en måned eller skal man gå for 3iDeal.
Thoughts..?
Takker på forhånd.
Jeg har brugt 595 mb denne måned indtil videre og min tlf. er på 3G netværk hele tiden, dvs. selv når jeg er hjemme.
Hvis jeg havde haft en 500 mb grænse ville jeg bare have sat den til at skifte over på WIFI når jeg er hjemme og ville dermed nemt kunne overholde 500 mb om måneden.
Hvordan kan det egentlig være du vil have en tlf. fra 3? Umiddelbart irker det som nogen ret dyre abbonnementer. Hos BiBoB betaler jeg 50 kr/mnd. for 1 gb data.
Hvis jeg havde haft en 500 mb grænse ville jeg bare have sat den til at skifte over på WIFI når jeg er hjemme og ville dermed nemt kunne overholde 500 mb om måneden.
Hvordan kan det egentlig være du vil have en tlf. fra 3? Umiddelbart irker det som nogen ret dyre abbonnementer. Hos BiBoB betaler jeg 50 kr/mnd. for 1 gb data.
Som #2 siger, så skal du gøre op med dig selv, hvor meget/tit du tror du kommer til, at bruge din mobil til at browse med, frem for din computer. Eller om du regner med at bruge den som 3g modem til computeren, hvis du eksempelvis kører meget med tog/bus/whatever.
Jeg har selv et abn. hos Telmore, hvor der er 1GB data hver måned. Jeg har haft min Desire siden den udkom, og december er første gang jeg oplever at bruge over 500MB. (Jeg forbinder stort set aldrig til WIFI)
Jeg tjekker jævnligt FB/mails, og surfer en del på min. Youtube benytter jeg ikke så ofte, så hvis du er stor Youtube fan, så tror jeg i hvert fald du får et problem med 500MB.
Generelt ville jeg dog sige, at 500MB ville være nok til de fleste brugere.
Jeg har selv et abn. hos Telmore, hvor der er 1GB data hver måned. Jeg har haft min Desire siden den udkom, og december er første gang jeg oplever at bruge over 500MB. (Jeg forbinder stort set aldrig til WIFI)
Jeg tjekker jævnligt FB/mails, og surfer en del på min. Youtube benytter jeg ikke så ofte, så hvis du er stor Youtube fan, så tror jeg i hvert fald du får et problem med 500MB.
Generelt ville jeg dog sige, at 500MB ville være nok til de fleste brugere.
Det er meget svært at sige. Personligt bruger jeg min mobilbrowser næsten hver dag, men mest bare lige til at tjekke wikipedia, imdb eller en tv-guide. Jeg når aldrig over 100mb per måned.
Men nu siger du jo godt nok at du skal læse Newz, og hertil kan jeg da tilføje at Newz nok er det site som fungerer aller dårligst af ALLE de sites jeg har prøvet via mobilen. Hver eneste sidevisning nærmer sig 1-2 MB... hvilket jeg overhovedet ikke fatter for et site hvor det vigtigste indhold er ren tekst. Det meste er naturligvis flashcrap, små billeder med kæmpe filstørelser og andet lir, men selv HTML'en er mega knudret lavet, og halvdelen af den er whitespaces og comments, hvilket jo er komplet spild af båndbredde.
Kort sagt vil mange mobilbrowsere hade Newz.dk, så test endelig telefonen på siden inden du køber den.
Men nu siger du jo godt nok at du skal læse Newz, og hertil kan jeg da tilføje at Newz nok er det site som fungerer aller dårligst af ALLE de sites jeg har prøvet via mobilen. Hver eneste sidevisning nærmer sig 1-2 MB... hvilket jeg overhovedet ikke fatter for et site hvor det vigtigste indhold er ren tekst. Det meste er naturligvis flashcrap, små billeder med kæmpe filstørelser og andet lir, men selv HTML'en er mega knudret lavet, og halvdelen af den er whitespaces og comments, hvilket jo er komplet spild af båndbredde.
Kort sagt vil mange mobilbrowsere hade Newz.dk, så test endelig telefonen på siden inden du køber den.
http://www.fullrate.dk/privat/mobilt_bredbaand/en_...
Jeg vil ligesom nogle af de andre foreslå at du køber telefonen med et andet abonnement med mindre at du får den væsentlig billigere hos 3. http://www.nanomobil.dk kunne måske være en mulighed hvis du ikke ringer så meget.
Jeg vil ligesom nogle af de andre foreslå at du køber telefonen med et andet abonnement med mindre at du får den væsentlig billigere hos 3. http://www.nanomobil.dk kunne måske være en mulighed hvis du ikke ringer så meget.
fjols (3) skrev:Jeg har brugt 595 mb denne måned indtil videre og min tlf. er på 3G netværk hele tiden, dvs. selv når jeg er hjemme.
OT:
Undskyld jeg siger det, min herre, men der lever du virkelig op til dit navn. Jeg forbinder altid til et WiFi, når jeg har mulighed for det, da det giver højere hastighed og lavere latency, ligesom du minimerer risikoen for, at du bryder din dataplan og skal betale mere (eller, som hos 3, bliver straffet for det).
Folk, som ikke automatisk forbinder til WiFi, makes me go hmm!
vandfarve (7) skrev:Folk, som ikke automatisk forbinder til WiFi, makes me go hmm!
Hvad blev der nu af det gode gamle "Fordi jeg kan"?
Når det er sagt: Jeg forbinder da normalt heller aldrig til wifi når jeg er hjemme - kan ikke se grund til at bruge strøm på det.
Min tlf tjekker for mails hvert 15. minus, og det tager ca 5 sek over 3G - hvorfor så have den på wifi de sidste 14 min?
3G er desuden hurtig nok til hvis jeg lige vil læse en hurtig nyhed, se noget på youtube osv - jeg ser slet ingen grund til wifi.
Måske lige undtagen når Navigon vil opdatere kort (2Gb)
siliankaas (8) skrev:Når det er sagt: Jeg forbinder da normalt heller aldrig til wifi når jeg er hjemme - kan ikke se grund til at bruge strøm på det.
Point taken, men...
siliankaas (8) skrev:Min tlf tjekker for mails hvert 15. minus, og det tager ca 5 sek over 3G - hvorfor så have den på wifi de sidste 14 min?
Hvad hvis du gerne vil surfe i længere tid? 3G-netværket kan umuligt være så hurtigt som et WiFi, om du så roder rundt med 1 Mbits. Desuden vil dine latencies være langt hurtigere uanset hastigheden på dit mobile netværk. Det bringer mig til næste del:
siliankaas (8) skrev:3G er desuden hurtig nok til hvis jeg lige vil læse en hurtig nyhed, se noget på youtube osv - jeg ser slet ingen grund til wifi.
Og her bliver jeg nødt til at gentage den gammelkendte Newz.dk(TM)-bilanalogi: Hestevogne er også helt tilstrækkelige til enhver form for transportbehov. Hvorfor købe de dersens automobiler?
Hvis 3G er langsommere, og hvis du har det hurtigere alternativ ved din hånd, hvorfor så nøjes? Jeg forstår det ikke...
Da der ikke er 3G dækning hvor jeg bor, så er Wifi den eneste mulighed hjemme i basen. Mængden af surfning til tunge sider som f.eks. Youtube bliver nok ikke det jeg kommer til at bruge den til, men generalt kan jeg se at folk anbefaler mig at få den hos en anden udbyder end 3. Vil jeg så få en ordenlig dækning taget i betragtning at området jeg befinder mig i er Esbjerg-, Varde- og Bramming-omegnen, altså ingen-mands-land. Mht. til mobilt bredbånd til computeren, så ved jeg fra mit nuværende 3-usb-modem, så bruger jeg 50-100 MB per måned.
EDIT: Som #10 siger, så har jeg også hørt at Wifi chippen tager meget strøm, men når jeg er hjemme, så er det den eneste mulighed.
Og som mobilt modem, så er det noget jeg bruger fra gang til gang når jeg er på farten i bilen til messenger eller google maps.
EDIT: Som #10 siger, så har jeg også hørt at Wifi chippen tager meget strøm, men når jeg er hjemme, så er det den eneste mulighed.
Og som mobilt modem, så er det noget jeg bruger fra gang til gang når jeg er på farten i bilen til messenger eller google maps.
Kære vandfarve, kunne det tænkes at jeg bruger min computer når jeg er i hjemmet?
Det eneste jeg bruger min telefon til på nettet hjemme er at tjekke tv guiden og så hvis nu jeg får en email. Næppe noget der kræver 25 mbit.
En gang imellem åbner jeg også MSN og hvis jeg så skal ud af døren, så er det jævnt irriterende at skulle forbinde igen fordi man skal skifte fra WiFi til 3G.
Folk som ikke kan se ud over deres egne behov makes me go hmm!
#11: Jeg vil anbefale dig at kigge på 3's, telenor's, TDC's og Telia's dækningskort for dit område.
3 har også et billigfirma kaldet Oister, så hvis du vil have 3's dækning kan du jo vælge dem.
Det eneste jeg bruger min telefon til på nettet hjemme er at tjekke tv guiden og så hvis nu jeg får en email. Næppe noget der kræver 25 mbit.
En gang imellem åbner jeg også MSN og hvis jeg så skal ud af døren, så er det jævnt irriterende at skulle forbinde igen fordi man skal skifte fra WiFi til 3G.
Folk som ikke kan se ud over deres egne behov makes me go hmm!
#11: Jeg vil anbefale dig at kigge på 3's, telenor's, TDC's og Telia's dækningskort for dit område.
3 har også et billigfirma kaldet Oister, så hvis du vil have 3's dækning kan du jo vælge dem.
Har min mere eller mindre på hele tiden, wifi er dog også hele tiden slået til, så den kører på det hjemme, men for det meste er jeg ude af huset. I denne måned har jeg brugt 400 mb over 3G og det er mail, browsing og så videre. 500 er muligvis nok.
Synes ikke at min fon bruger markant mere strøm på wifi?
Synes ikke at min fon bruger markant mere strøm på wifi?
Baaaa - et argument jeg ikke kan modsige ;-)vandfarve (9) skrev:Hvis 3G er langsommere, og hvis du har det hurtigere alternativ ved din hånd, hvorfor så nøjes? Jeg forstår det ikke...
Det ændre dog ikke på at jeg normalt ikke bruger wifi hjemme på min fon.
Det hedder en telefon, ikke en "fon". Ligesom det hedder en mobiltelefon og ikke en "mobilos". Tal pænt.
#19 Telmores mindste er på 1mbit med grænse på 2gigabyte (79kr md), næste er 4mbit med grænse på 10gigabyte (159kr md).
Bruger udelukkende 3G til at forbinde på nettet med. og jeg kan nemt overskride 10GB på en måned med maskinen forbundet. Det inkludere en smule youtube streaming.
Latency og båndbredde er længe tilstrækkeligt til alt surfning.
Latency og båndbredde er længe tilstrækkeligt til alt surfning.
fjols (12) skrev:Folk som ikke kan se ud over deres egne behov makes me go hmm!
I denne sammenhæng er vi vist lige gode, siden du er lige så begrænset i din opfattelse af verden, og hvad der er nemt. Det skal dog ikke adskille os eller afholde os fra at blive klogere på hinanden.
Jeg mener blot, at du gør ting, som ikke er helt optimale ift. de redskaber, som du har til rådighed. Omvendt mener du, at jeg begrænser mig selv. Fint. Jeg synes blot, at jeg gør det bedste med mine muligheder, men du må hellere end gerne prøve at udvide min horisont. Tilsvarende behøver du ikke være så konsekvent afvisende for at prøve noget nyt.
Det fører mig til det næste punkt:
Vossen (11) skrev:EDIT: Som #10 siger, så har jeg også hørt at Wifi chippen tager meget strøm, men når jeg er hjemme, så er det den eneste mulighed.
Korrekt, men selv med intensivt brug af WiFi burde telefonen holde mindst en dag. Jeg bruger selv min iPhone jævnt meget, og det er sjældent, at jeg behøver at oplade den mere end en dag. Det siger vel en del, da særligt iPhone har fået smæk for at bruge strøm.
Desuden bliver jeg nødt til at frembringe et Terracide-argument: Jeg vægter hastighed og latency over strømforbrug. Hvis du kan få loadet siderne 2-3 gange hurtigere ved WiFi end ved 3G, som jeg umiddelbart oplever, så kan du også skære ned på tiden, hvor du faktisk bruger telefonen.
Jeg tjekker jævnligt Facebook, LinkedIn, mit Hotmail, arbejdsmail og ikke mindst Newz.dk, hvor hastigheden er afgørende. Det meste af tiden går oftest med at vente på de nye opdateringer og ikke som sådan på at læse.
Sådan er vi så forskellige.
fjols (12) skrev:En gang imellem åbner jeg også MSN og hvis jeg så skal ud af døren, så er det jævnt irriterende at skulle forbinde igen fordi man skal skifte fra WiFi til 3G.
Min iPhone skifter flydende mellem EDGE, 3G og WiFi. Det er fint, at andre telefoner ikke kan det samme, men det er intet problem for mig.
#23: Det gør min også, men da min IP adresse naturligvis vil skifte når jeg skifter fra WiFi til 3G så ryger jeg af MSN. Det samme vil ske for dig.
Mht. det foregående så er jeg helt med på at WiFi er hurtigere osv, men hvad bruger du din telefon til i hjemmet der kræver den forbindelse?
På et tidspunkt havde jeg noget VoIP kørende på min tlf. hvor WiFi var et must, men efter at have købt Lebara (hurra for at ringe billigt til udlandet) har jeg ikke haft brug for det.
Mht. det foregående så er jeg helt med på at WiFi er hurtigere osv, men hvad bruger du din telefon til i hjemmet der kræver den forbindelse?
På et tidspunkt havde jeg noget VoIP kørende på min tlf. hvor WiFi var et must, men efter at have købt Lebara (hurra for at ringe billigt til udlandet) har jeg ikke haft brug for det.
#21 De har åbenbart forskellige prisstrukturer? Din har yderlugere en grænse på 1GB.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.