mboost-dp1
Skift til denne mappe i batch (eller andet alternativ?)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Først, så er det ENESTE jeg har kontrol over i denne sammenhæng den fil jeg selv skal lave. Forslag om at ændre andre ting frabedes derfor.
Jeg har en self extractor der pakker noget ud og kalder MIN fil i den pågældende mappe.
Dvs. den pakker det ud og kalder min fil, som så starter installationen.
Installationen er så lavet så ringe, at den ikke kan finde nogen grafik filer hvis der ikke skiftes til den mappe den er i.
Mit første forslag var derfor at MIN fil var en batch fil med følgende indhold:
CD standardfolder
call .\setup.exe
Men dette virker naturligvis kun såfremt at brugeren ikke skifter folder.
Hvordan fixer jeg så den virker uanset hvilken folder?
"CD ." virker naturligvis ikke.
Løsninger i andre sprog modtages gerne.
Jeg har en self extractor der pakker noget ud og kalder MIN fil i den pågældende mappe.
Dvs. den pakker det ud og kalder min fil, som så starter installationen.
Installationen er så lavet så ringe, at den ikke kan finde nogen grafik filer hvis der ikke skiftes til den mappe den er i.
Mit første forslag var derfor at MIN fil var en batch fil med følgende indhold:
CD standardfolder
call .\setup.exe
Men dette virker naturligvis kun såfremt at brugeren ikke skifter folder.
Hvordan fixer jeg så den virker uanset hvilken folder?
"CD ." virker naturligvis ikke.
Løsninger i andre sprog modtages gerne.
Er "standardfolder" en relativ folder? I så fald er det nemt nok. Ellers kan du gemme stien i en environmental variable (ved at bruge SET). Desuden behøver du vel ikke "call .\".
Men en vbscript er vel næsten nemmere, hvis der er nogen, som kender det heromkring.
Men en vbscript er vel næsten nemmere, hvis der er nogen, som kender det heromkring.
Jeg fandt en løsning, da self extract mappen åbenbart altid var den samme.
F.eks. hvis brugeren valgte c:\temp så kunne jeg nøjes med at bruge CD setupdir og så kalde setup.exe, så min batch fil bare kom til at se ud som følger:
CD setupdir
start .\setup.exe (yep, du havde ret mht. call)
Kæft noget skrammel (WinZipSE).
Tak for hjælpen.
F.eks. hvis brugeren valgte c:\temp så kunne jeg nøjes med at bruge CD setupdir og så kalde setup.exe, så min batch fil bare kom til at se ud som følger:
CD setupdir
start .\setup.exe (yep, du havde ret mht. call)
Kæft noget skrammel (WinZipSE).
Tak for hjælpen.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.