mboost-dp1
Sjov og spas med opsætning af trådløst netværk...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg har lige købt en Netgear WGR614 trådløs router i håb om at kunne komme på nettet uden ledning. Nu har jeg så nørklet med det i 2 timer uden held, så nu håber jeg I kan hjælpe mig:-)
Har et modem der fulgte med fra Dansk Bredbånd (Vood 342) - ulempen ved det modem er, at man ikke kan være mere end én computer på af gangen - på trods af, at der er flere LAN porte. Det var en del af grunden til jeg købte den trådløse, fandt først ud af efter købet at der ikke var indbygget modem i den...
Altså: Jeg sætter netstikket i modemet, og forbinder et ethernet-kabel mellem modemet og routeren - fra LAN 1 på modemet til den gule indgang (?) (dvs ikke en LAN-port) på routeren.
Efter opsætningen af den trådløse router kan jeg godt komme på trådløst, men stadig kun med EN computer, hvilket jo ikke er nogen stor forbedring fra før. Kan det ændres på nogen måde, eller skal jeg have fat i et nyt modem?
Har et modem der fulgte med fra Dansk Bredbånd (Vood 342) - ulempen ved det modem er, at man ikke kan være mere end én computer på af gangen - på trods af, at der er flere LAN porte. Det var en del af grunden til jeg købte den trådløse, fandt først ud af efter købet at der ikke var indbygget modem i den...
Altså: Jeg sætter netstikket i modemet, og forbinder et ethernet-kabel mellem modemet og routeren - fra LAN 1 på modemet til den gule indgang (?) (dvs ikke en LAN-port) på routeren.
Efter opsætningen af den trådløse router kan jeg godt komme på trådløst, men stadig kun med EN computer, hvilket jo ikke er nogen stor forbedring fra før. Kan det ændres på nogen måde, eller skal jeg have fat i et nyt modem?
Kan du kun komme på trådløst en af gangen, eller kan du kun få forbindelse til WAN fra en computer af gangen?
Vood 342 er ikke et modem men en almindelig router, så medmindre du bruger VOIP funktionaliteten i den, så skulle du sagtens kunne skifte den ud med din WGR614.
Du skal dog enten huske at frigøre din IP eller vente 3 timer før din WGR614 kan trække en IP.
Vood 342 er ikke et modem men en almindelig router, så medmindre du bruger VOIP funktionaliteten i den, så skulle du sagtens kunne skifte den ud med din WGR614.
Du skal dog enten huske at frigøre din IP eller vente 3 timer før din WGR614 kan trække en IP.
Det er mig lidt et under at man ikke bare ringer til sin udbyder i sådan en situation her:)? Jeg gjorde det heller ikke selv, men da jeg endelig fik mig taget sammen til at gøre det fik jeg at vide at det jeg havde prøvet på de sidste 2 dage var aktivt gjort umuligt fra deres side af... Det kan være det er det samme i dit tilfælde? Held og lykke med det i hvert fald:) Om ikke andet er deres supportere vant til at løse problemer med deres specifikke opsætning så de plejer at have et godt råd:)
#2: Jeg kan kun komme på trådløst én af gangen.
Men... der er jo ikke modem indbygget i WGR614, så den kan vel ikke stå alene?
Frigøre sin IP - er det noget man gør med et opkald til udbyderen?
#3: Jo, det tror jeg også jeg vil gøre idag - de kan nok finde ud af det, det lyder som om det er uden for min rækkevidde... :-)
Men... der er jo ikke modem indbygget i WGR614, så den kan vel ikke stå alene?
Frigøre sin IP - er det noget man gør med et opkald til udbyderen?
#3: Jo, det tror jeg også jeg vil gøre idag - de kan nok finde ud af det, det lyder som om det er uden for min rækkevidde... :-)
Vood 342 er ikke et modem, kun en router med VOIP funktionalitet.
At du kun kan komme på en af gangen på det trådløse net, er garanteret en fejl i opsætningen. Så længe du kører med router, kan Dansk Bredbånd på ingen måde se om du kører en eller flere computere på nettet.
For at frigøre din IP, skal du logge ind på routeren og finde et sted hvor du kan trykke "release IP". Derefter kan du sætte din anden router til.
Vood 342 er ikke et modem, kun en router med VOIP funktionalitet.
At du kun kan komme på en af gangen på det trådløse net, er garanteret en fejl i opsætningen. Så længe du kører med router, kan Dansk Bredbånd på ingen måde se om du kører en eller flere computere på nettet.
For at frigøre din IP, skal du logge ind på routeren og finde et sted hvor du kan trykke "release IP". Derefter kan du sætte din anden router til.
Forstår bare ikke hvordan nettet har fungeret uden modem så... Jeg bor i lejlighed, er der noget fælles modem så?
Ringer til DB om lidt, tak for hjælpen so far. :-)
Ringer til DB om lidt, tak for hjælpen so far. :-)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.