mboost-dp1

Shutdown via RDP

Gå til bund
Gravatar #1 - XorpiZ
3. mar. 2010 19:40
Hilfe!

Jeg sad og arbejdede på en server (der står 80 km væk) via remote desktop.. pludselig frøs den, og nu kan jeg ikke logge ind igen. Den svarer på ping og jeg kan telnette til RDP-porten, men jeg kan ikke komme ind med en RDP-klient.

Kan man genstarte en server på en eller anden måde?

Jeg har prøvet med shutdown, men den siger, at netværksnavnet ikke eksisterer :<

Kender i et godt fif?

Jeg har adgang til en Win2k3 og en Win2k8 server - serveren der skal lukkes ned er en Win2k3.
Gravatar #2 - DiZaster
4. mar. 2010 00:38
Du kunne poste din kommando her, så vi kunne se om der er noget galt i den...

Du kan evt. prøve med denne fra run:
mstsc /v:Serverens IP /f -console
Gravatar #3 - Norrah
4. mar. 2010 00:42
Er det ikke shutdown -r?
Gravatar #4 - DiZaster
4. mar. 2010 00:46
Shutdown vil bare slukke din maskine. Shutdown /r = genstart efter 30 sek... Du kan evt. tilføje /t 00 for at genstarte med det samme...
Gravatar #5 - XorpiZ
4. mar. 2010 07:08
den ville ikke godkende shutdown-kommandoer. Eller, det ville den måske, men den genstartede ihvf. ikke.

Det endte nu også med, at jeg måtte afsted til Sønderborg kl. 21 og så ellers hygge mig med serveren onsite. Det er skønt at komme hjem kl. 1 igen og vide, at man lige har haft fire interesse-timer :<
Gravatar #6 - zin
4. mar. 2010 12:17
#5: Hvis du er på lokalnet (eller ingen firewall har imellem jer) kan du, ved hjælp af shutdown -i genstarte en maskine, remote.
Gravatar #7 - XorpiZ
4. mar. 2010 12:37

Det var desværre ikke lokal-net. Der er dog en VPN-forbindelse, men serveren tilhører et andet domæne, så jeg kunne ikke få adgang til at lave en remote shutdown med shutdown. :)
Gravatar #8 - zin
4. mar. 2010 12:43
#7: Med lidt fusk kan alt lade sig gøre ;-)
Gravatar #9 - XorpiZ
4. mar. 2010 12:52
ZiN (8) skrev:
#7: Med lidt fusk kan alt lade sig gøre ;-)

Sandt nok, men det havde jeg ikke tid til. Så hellere køre en god lang tur og få lidt kørselsgodtgørelse ud af det.

At folk så har fået den opfattelse, at _jeg_ crashede serveren og derfor har mobbet mig hele dagen, må jeg jo så leve med :D
Gravatar #10 - zin
4. mar. 2010 13:10
#9: Tja, du skulle være kommet forbi Alsion og snakket lidt med mig når du nu var i Sønderborg alligevel... Også alligevel - kl. 21... :/
Gravatar #11 - XorpiZ
4. mar. 2010 13:13
ZiN (10) skrev:
#9: Tja, du skulle være kommet forbi Alsion og snakket lidt med mig når du nu var i Sønderborg alligevel... Også alligevel - kl. 21... :/

Det gør jeg næste gang jeg skal afsted til sønderborg klokken lort. Og så har du bare at have en øl klar. :D
Gravatar #12 - zin
4. mar. 2010 13:18
#11: Jeg har San Miguel? ;-)
.. Så skal du dog først finde mig. :-P
Gravatar #13 - XorpiZ
4. mar. 2010 13:23
Deal!
Gravatar #14 - zin
4. mar. 2010 13:23
#13: Held og lykke!
Gravatar #15 - vandfarve
4. mar. 2010 19:28
ZiN (14) skrev:
#13: Held og lykke, bitches!

Fixed.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login