mboost-dp1

PS3 MP3 problem

Gå til bund
Gravatar #1 - Dreadnought
30. sep. 2010 11:49
Jeg har i længere tid haft problemer med at min PS3 en gang i mellem springer slutningen af en MP3 over. I starten tænkte jeg at det nok var streaming problem mellem den og PS3 media server. Men den gør det også efter jeg kopierede MP3 filerne over lokalt på PS3'en. Jeg tror ikke at det er ikke et problem der er relateret til en dårlig MP3-fil, da hvis jeg skipper tilbage og afspiller samme MP3 igen, så spiller den ofte sangen til ende.
Er der nogen der er stødt på problemet før?
(Det er en PS3 40GB med en 128GB SSD.)
Gravatar #2 - rasmusssen
30. sep. 2010 19:08
hvorfor har den en ssd ? du får ikke hurtiger load af det
Gravatar #3 - Yulik
1. okt. 2010 09:42
#2 så det kan ikke betale sig at lægge en ssd i en ps3?
sry for ot..
Gravatar #4 - tazimn
1. okt. 2010 10:09

Nej..

Problemet er BD-drevet, som kun er x2.. Den stopper ved 9MB/sec, såvidt jeg kunne gennemskue..

Men SSD'en er med til at reducere varmeudviklingen
Gravatar #5 - markjensen
1. okt. 2010 10:30
#4 fra dit eget link:

Write speeds are only one part of the story, because you generally install a game only once. The rest of the time, you'll be loading up saved games, waiting for levels to load, or launching games from the Cross Media Bar. The SSD excels in those instances. Grand Theft Auto IV showed tremendous speed increases both when starting the game and when loading a saved game.
Gravatar #6 - tazimn
1. okt. 2010 11:06
markjensen (5) skrev:
#4 fra dit eget link:

Write speeds are only one part of the story, because you generally install a game only once. The rest of the time, you'll be loading up saved games, waiting for levels to load, or launching games from the Cross Media Bar. The SSD excels in those instances. Grand Theft Auto IV showed tremendous speed increases both when starting the game and when loading a saved game.

Prøv at tage resten af det med..
Gamespot skrev:
Assassin's Creed II and Devil May Cry 4 hardly budged in favor of the SSD when it came to saved game loads, but we did shave off a few seconds when loading from the XMB. The SSD's superior read performance doesn't nullify load times entirely, but it does help to reduce them. We're likely encountering Blu-ray drive limitations again, as the disc still needs to be accessed in spite of the game install.

Så om det er bedre end at sætte en hurtigere HDD i, er jeg ikke sikker på.. Man kunne jo skifte den originale HDD ud med en Seagate Momentus XT ST95005620AS 500 GB med en spindhastighed på 7.200rpm og en buffer på 32MB, til lige under 1000,-..

Og ende op med omtrent samme gevinst som ved en SSD..
Gravatar #7 - Chewy
1. okt. 2010 13:52
@6

Udfra dine quotes kan man da kun konkludere to ting.

1.
En SSD vil drastisk nedsætte loadtiderne ved load af spil, load af save game og level load.

2.
Nogen gange vil der dog stadig være behov for at læse fra skiven. I disse tilfælde vil der dog stadig være en hastighedsforægelse, dog ikke lige så stor som når der kun læses fra disken...
Gravatar #8 - MiniatureZeus
1. okt. 2010 13:57
Dreadnought (1) skrev:
Jeg har i længere tid haft problemer med at min PS3 en gang i mellem springer slutningen af en MP3 over. I starten tænkte jeg at det nok var streaming problem mellem den og PS3 media server. Men den gør det også efter jeg kopierede MP3 filerne over lokalt på PS3'en. Jeg tror ikke at det er ikke et problem der er relateret til en dårlig MP3-fil, da hvis jeg skipper tilbage og afspiller samme MP3 igen, så spiller den ofte sangen til ende.
Er der nogen der er stødt på problemet før?
(Det er en PS3 40GB med en 128GB SSD.)

Jeg havde et problem med at den (en PS3 slim) sprang 10-20 sekunder over midt i MP3 sange jeg havde kopieret over til PS3'en via Vuze på Mac. Det hjalp dog at slette alle sangene og overfører dem via et usbstik i stedet for...
Gravatar #9 - Dreadnought
7. okt. 2010 06:37
Ang. SSD Indlæg #2 og #12

#8 De MP3'er som der ligger på den, har jeg kopieret over via en medieserver over wifi. Der måtte jeg kopiere nogen af dem igen, fordi hele sangen ikke var kommet med.

Men jeg tror jeg har gennemskuet problemet. De sange den fejler at spille til ende benytter VBR. Den gætter længden på VBR MP3'erne forkert. Så den stopper med at spille når tidstælleren når til ende. Hvis jeg spoler tilbage i en af de MP3'er, så kan den sagtens spille slutningen, da den så tager udgangspunkt fra slutningen af MP3'en. Dog ikke hvis jeg spoler mere end halvdelen tilbage, fordi så vil den tage udgangspunkt fra starten af MP3'en.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login