mboost-dp1
PROBLEM med helt ny bærbar!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej Folkens,
Jeg har lige erhvervet mig en MSI Gx660 266NE model.. (bærbar)
Desværre fandt jeg ud af igår da jeg kom hjem, tændte den og fik det hele op at køre, at der er noget som rasler i den? i venstre side, ved fanen... den virker fint, men problemet er det kan gå i blæseren og går mig på at jeg ved det ikke skal være der... er det noget man selv skal forsøge at fjerne eller skal den til reperation efter bare 5 minutters brug... rimelig belastende. /:
Lyder som et stykke plastic eller lignende som kurrer rundt derinde hvis jeg tipper/hælder den..
Håber der sidder en venlig sjæl derude med svar på spørgsmål!
Jeg har lige erhvervet mig en MSI Gx660 266NE model.. (bærbar)
Desværre fandt jeg ud af igår da jeg kom hjem, tændte den og fik det hele op at køre, at der er noget som rasler i den? i venstre side, ved fanen... den virker fint, men problemet er det kan gå i blæseren og går mig på at jeg ved det ikke skal være der... er det noget man selv skal forsøge at fjerne eller skal den til reperation efter bare 5 minutters brug... rimelig belastende. /:
Lyder som et stykke plastic eller lignende som kurrer rundt derinde hvis jeg tipper/hælder den..
Håber der sidder en venlig sjæl derude med svar på spørgsmål!
Er det en helt ny computer, så skal den da bare byttes på stedet.
Lad endelig være med at skille den ad hvis der er garanti på den.
Jakob Jakobsen (2) skrev:Er det en helt ny computer, så skal den da bare byttes på stedet.
Hej Jakob,
Den har været brugt i maksimalt 20 minutter... hvor det meste var installations tid.. tror du jeg kan bytte den? får jeg ikke bare sendt den til reperation og skal vente i 100 år? /:
Det er lige meget, om du har brugt den. Du opdager ved brug, at den har en defekt. Du kræver blot en udskiftning, men du kan vist ikke holde dem fra at sende den til reparation.
Det er lige meget, om du har brugt den. Du opdager ved brug, at den har en defekt. Du kræver blot en udskiftning, men du kan vist ikke holde dem fra at sende den til reparation.
Da fejlen tydeligvis har været der fra starten har du, medmindre det er en bærbar specielt lavet til dig, krav på at få den ombyttet.
Hvis de nægter, skal du bare true dem med at lade handlen gå tilbage.
Da fejlen tydeligvis har været der fra starten har du, medmindre det er en bærbar specielt lavet til dig, krav på at få den ombyttet.
http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/kobelov/ skrev:Vælg mellem ombytning og reparation
Efter den nye købelov er det som udgangspunkt forbrugeren, der kan vælge, om man vil have en defekt vare repareret eller ombyttet til en ny. Sælgeren kan kun undgå forbrugerens valg (typisk ombytning), hvis det enten er umuligt eller vil påføre ham uforholdsmæssigt store omkostninger. Ved vurderingen af, om forbrugerens krav er urimeligt, må man lægge vægt på varens pris, manglens omfang, og om sælger kan stille en låne-vare til rådighed under reparationen. Der er tale om en konkret vurdering, men udgangspunktet er dog, at forbrugeren har valgfrihed, og det er en forbedring i forhold til den tidligere lov.
Daniel-Dane (4) skrev:#3
Altså, jeg ville meget nødigt skulle undvære min bærbar allerede, den har ikke engang været på nettet endnu.. :(
Jakob Jakobsen (5) skrev:#3
Hm, altså jeg kender til de fleste § ifølge aftaleloven samt forbrugeraftaleloven... problemet er bare jeg ikke er sikker på om jeg er berettiget til at få en ny på stedet. :(
Ville jeg da helst!
Hej Jakob,
Jeg vil forsøge at ringe til dem på mandag, har skrevet en email til dem ang. problemet, og deres "lukketid" om lørdagen er 14.
Ved ikke om de modtager denne slags email i weekenden.
Men tak for hjælpen
(Gælder for alle jer der svarede!)
Jeg vil forsøge at få den byttet til samme model...
Fortsat god weekend :)
Hej Jakob,
Jeg vil forsøge at ringe til dem på mandag, har skrevet en email til dem ang. problemet, og deres "lukketid" om lørdagen er 14.
Ved ikke om de modtager denne slags email i weekenden.
Men tak for hjælpen
(Gælder for alle jer der svarede!)
Jeg vil forsøge at få den byttet til samme model...
Fortsat god weekend :)
Lige en hurtig detalje.
Hvis ud ikke har gjort det, så pak den sammen og lad være med at benytte den før du har fået den byttet.
Og så lad være med at forsøge at få den byttet. Kræv at du skal have den byttet. Du har som Jakob siger ret til at få den byttet, da produktet var defekt ved køb...
Hvis ud ikke har gjort det, så pak den sammen og lad være med at benytte den før du har fået den byttet.
Og så lad være med at forsøge at få den byttet. Kræv at du skal have den byttet. Du har som Jakob siger ret til at få den byttet, da produktet var defekt ved køb...
http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Fo...
Hvor er den købt? VIGTIGT: Der er forskel på netbutik og fysisk butik.
Netbutik eller fjernhandel har du 14 dages returret uanset hvad. Du sender den tilbage og kræver at handlen går retur.
Butik har du ikke samme krav. Du kan kræve ombytning eller at handlen går retur, men sælger kan kræve et afhjælpningsforsøg, fordi han kan have uforholdsmæssige store udgifter til ombytning frem for afhjælpning.
Du har ikke somsådan krav på at få den byttet, men faktorer som at den er helt ny og at du ikke kan undvære den kan tale for. På den anden side kan sælger modsvare dette ved at sige at han har for store udgifter ved at skulle returnere den.
Dit udgangspunkt i butikken skal være at du vil have en helt ny ellers vil du lade handlen gå tilbage. Dette vil de måske afvise. Du skal ikke lade dig nøje med et tilgodebevis, hvis de accepterer at lade handlen gå retur. Så skal du have kontakter eller pengene ført tilbage på dit dk-kort (husk at de skal skrive på din kvitt)
Hvis de står mod dette kan du foreslå at de tager en ny fra lageret, giver dig dit gamle tilbehær og gamle kasse med, så har de en komplet tilbehørspakke til den reperarede som kan sælges som ny.
Hvor er den købt? VIGTIGT: Der er forskel på netbutik og fysisk butik.
Netbutik eller fjernhandel har du 14 dages returret uanset hvad. Du sender den tilbage og kræver at handlen går retur.
Butik har du ikke samme krav. Du kan kræve ombytning eller at handlen går retur, men sælger kan kræve et afhjælpningsforsøg, fordi han kan have uforholdsmæssige store udgifter til ombytning frem for afhjælpning.
Du har ikke somsådan krav på at få den byttet, men faktorer som at den er helt ny og at du ikke kan undvære den kan tale for. På den anden side kan sælger modsvare dette ved at sige at han har for store udgifter ved at skulle returnere den.
Dit udgangspunkt i butikken skal være at du vil have en helt ny ellers vil du lade handlen gå tilbage. Dette vil de måske afvise. Du skal ikke lade dig nøje med et tilgodebevis, hvis de accepterer at lade handlen gå retur. Så skal du have kontakter eller pengene ført tilbage på dit dk-kort (husk at de skal skrive på din kvitt)
Hvis de står mod dette kan du foreslå at de tager en ny fra lageret, giver dig dit gamle tilbehær og gamle kasse med, så har de en komplet tilbehørspakke til den reperarede som kan sælges som ny.
Chewy (10) skrev:Lige en hurtig detalje.
Hej Chewy, den har været pakket ud, og brugt i ca. 5-10 minutter.
#11 KC
Hej KC,
Jeg bestilte den over nettet, ergo fjernkøb.. så har 14 dages returret ifølge § 17/18/19 i forbrugeraftaleloven.
Men afhentede den på deres lager, men var allerede betalt der, så intet problem.
Jeg kræver bare at få den byttet, og så må de bøvle med at sende den tilbage til MSI som defekt vare. - Håber bare de har flere på lager.
Mange tak!
Casper.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.