mboost-dp1
Port RDP
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej Så kom dagen hvor jeg fik fiber
Men der gik ikke lang tid før jeg opdaget et problem
Jeg kan ikke Connect via RDP fra interneret
Er der nogen der har eller har haft samme problem og kender en løsning ?
Jeg har min egen router på med DD-WRT og den har kørt perfekt på min gamle forbindelse (yousee kabel tv) og virker også nu men jeg kan ikke porte noget igennem jeg har prøvet Can you see me.org og der er ikke noget "svar"
Selskab Energimidt (Waoo!)
Men der gik ikke lang tid før jeg opdaget et problem
Jeg kan ikke Connect via RDP fra interneret
Er der nogen der har eller har haft samme problem og kender en løsning ?
Jeg har min egen router på med DD-WRT og den har kørt perfekt på min gamle forbindelse (yousee kabel tv) og virker også nu men jeg kan ikke porte noget igennem jeg har prøvet Can you see me.org og der er ikke noget "svar"
Selskab Energimidt (Waoo!)
jeg har snakket med et par stykker på tlf. og de siger alle at boxen KUN er et modem, og der står også i maualen at man skal have en router på for at kunne bruge flere computere
og ja der er tv og internet i samme box der er 4 stik til net/tv og 2 til tlf
rasmusssen (17) skrev:jeg har snakket med et par stykker på tlf. og de siger alle at boxen KUN er et modem, og der står også i maualen at man skal have en router på for at kunne bruge flere computere
Rigtigt det er IKKE en router. Det prøver Energimidt (Waoo) at prakke på deres kunder til 49 kr pr mdr.
Nu HAR du slået windows firewall fra? Her tænker jeg hvis du kører windows 7, vil den jo finde den jo huske de forskellige netværk - hvis f.eks du har sat det yousee netværk til at være et home netværk og firewall er slået fra, og du så har fiber netværket til work eller public eller whatever.
#22 Hans IP ligner nu meget godt en Energimidst IP (188.xxx)
Bundy (24) skrev:Men det har jo ikke noget at gøre med hvilket netværk windows mener den er på, og hvad den sætter indstillingerne derefter.
True, troede du mente at den muiligvis var på yousee forbindelsen. Misforstod dig, kan jeg godt se når jeg læser "#22 igen :)
#24: Det slår mig pludseligt at Win7 faktisk har forskellige indstillinger alt efter hvilket net den mener den er på (ikke blot "offentligt", "hjemme" eller "arbejde" men også hvilken IP den har m.v..
Check, at der er hul igennem for RDP overhovedet; Sæt en maskine på samme switch/netværk og forsøg med RDP.
Check, at der er hul igennem for RDP overhovedet; Sæt en maskine på samme switch/netværk og forsøg med RDP.
det virker nu. det var en fejl fra EM side, jeg var på en anden central som ikke var blevet åbnet :)
#26 : Jep - Hver gang den befinder sig et hvad den identificerer som et nyt netværk, så laver den settings for det - De settings er så baseret på hvilket profil man vælger, så vidt jeg kan se.
Hvordan den så finder ud af at det er et andet netværk, ved jeg ikke - Vel ip range, osv .. Nu var det så ikke problemet her :)
Hvordan den så finder ud af at det er et andet netværk, ved jeg ikke - Vel ip range, osv .. Nu var det så ikke problemet her :)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.