mboost-dp1

Outlooks SPAM filter gør mig gråhåret

Gå til bund
Gravatar #1 - reefermadness  
29. apr. 2010 07:30
Hej! Jeg prøver at sende en mail ud med PHP's mail() funktion, og efter en del tids roderi med bla. gmail, hotmail og et par danske mail udbydere havner mailen i indbakken på de fleste udbydere, MEN!

Outlooks spam filter fanger heletiden mailen som spam, og jeg kan virkelig ikke hitte ud af hvorfor, det er lige meget om det er en plain text eller HTML mail, den ender i spam uanset.

Har prøvet mere eller mindre alt nu. Så i ren desperation vender jeg blikket mod de kloge hoveder på newz.. I må kunne hjælpe, eventuel noget dokumentation på hvilke kriterier outlook bruger i dens spamfilter kunne være brugbart..

Lidt info:

Headers:

Return-Path: <[email protected]>

Received: from localhost (localhost.localdomain [127.0.0.1])

by xxxx.dk (Postfix) with ESMTP id B336F15146CF

for <[email protected]>; Thu, 29 Apr 2010 09:04:00 +0200 (CEST)

X-Virus-Scanned: Debian amavisd-new at xxxx.dk

Received: from xxxx.dk ([127.0.0.1])

by localhost (xxxx.dk [127.0.0.1]) (amavisd-new, port 10024)

with ESMTP id ti7WAb-QuPIi for <[email protected]>;

Thu, 29 Apr 2010 09:04:00 +0200 (CEST)

Received: by xxxx.dk (Postfix, from userid 33)

id 5510F15146D0; Thu, 29 Apr 2010 09:03:58 +0200 (CEST)

To: [email protected]

Subject: Dette er en overskrift

From: "xxxx.dk" <[email protected]>

Reply-To:[email protected]

Date: Thu, 29 Apr 2010 09:03:58 +0200

X-Mailer: PHP/5.2.6-3ubuntu4.5

Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1

Message-Id: <[email protected]>

Jeg har sat en korrekt SPF streng op på vores DNS samt tilmeldt os SenderID, dette har også hjulpet gevaldigt på alt andet end Outlook..
Gravatar #2 - reefermadness  
29. apr. 2010 08:13
Kunne det være RDNS der er problemet?

Vi sender jo mails fra [email protected] og vores RDNS siger at afsenderen er serverXXXXXXXXX.internet-server.dk...
Gravatar #3 - reefermadness  
29. apr. 2010 08:36
Kan det være fordi tidszone og tidspunkt ikke stemmer overens med hvad der er realistisk?

(klokken kan jo ikke være 10:36 lige nu i CEST tidszonen)
Gravatar #4 - D_V
29. apr. 2010 08:38
#2,#3

Begge to kan være grunden, tror nu mest på den med at PTR recorden ikke passer..

Men det er jo sikkert en vel bevarer hemlighed hvad der får outlooks filter til at reagere...

Personligt har jeg aldrig haft problemmer med outlook efter at den går igennem hos gmail, hotmail og et spamassasin filter.. Hvis de 3 siger god for den, så har det i mit tilfælde også være godt nok for outlook.
Gravatar #5 - reefermadness  
29. apr. 2010 08:53
Jeg forstår det ikke! det virker virkelig lidt tilfældigt om den havner i spam eller ej.. Sender også en report til en email konto vi læser med outlook, og den går fint igennem :S

Den bliver sendt med de samme headers fra den samme email adresse :S
Gravatar #6 - reefermadness  
29. apr. 2010 10:17
Dumt spørgsmål, men jeg er ikke så meget inde i DNS opsætning..:

Hvordan ændrer jeg rDNS? (Vi bruger pt. gratisdns)
Gravatar #7 - D_V
29. apr. 2010 21:14
Dette har ikke noget at gøre med gratisdns, det har noget at gøre med din ISP som er authoritiv for PTR recorden.

Ganske simpelt, kontakt din servers ISP, og bed dem om at ændre det. Og du bør nok refere til PTR recorden, som den kendes som i dns sprog.
Gravatar #8 - TheAvatar
30. apr. 2010 00:10
Det bør ikke være rDNS, da du kan have én server, som står for mail til 1000 maildomæner - du kan kun have ét rDNS, og de steder jeg kender til rDNS tjek, så tjekker den, om der er rDNS eller ej, ikke om det matcher det mailserveren "HELO'er" med.

Jeg tror, at det må være noget andet.
Gravatar #9 - reefermadness  
30. apr. 2010 10:37
Serveren er hostet ved abakomp.dk .. har været i kontakt med deres support i flere gange og bedt dem om at ændre rdns.. men deres supporter påstod at det ikke ville gøre en forskel ..
Gravatar #10 - TheAvatar
30. apr. 2010 11:00
#9 Der er jeg så også enig, hvis der er en eller anden form for rDNS i forvejen.
Er der intet rDNS, så tager din udbyder HELT klart fejl, og du bør tvinge dem til at opsætte rDNS - eller skifte udbyder.
Gravatar #11 - D_V
1. maj 2010 21:32
Med hensyn til den rdns, kan du jo prøve at sætte spf'en op til at tillade mails sendt fra det domæne som rdns nu en gang er sat til, det burde have præcis samme effekt
Gravatar #12 - milandt
1. maj 2010 21:36
ha, så snart det ikke kan løses med cross site scripting, så er du på herrens mark, hvad?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login