mboost-dp1

Outlook Express langsom

Gå til bund
Gravatar #1 - Skak2000
31. dec. 2009 14:10
Hej
Jeg har problemer med at Outlook Express som er blevet langsom. Lagerings mappen er nået op på ca. 800 MB.

For at øge hastigheden er der levet ryddet kraftigt op i Outlook Express. Selv efter at slette næsten alle mails fylder lagerings mappen stadig omkring 800 MB og er kun blevet lidt hurtigere.

Hvad kan det skyldes, at Outlook er blevet så langsom om at starte op?
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
31. dec. 2009 14:16
Har du slettet indholdet af mappen slettet post?
Prøv derfter at gå ind i indstillinger/ "vedligeholdelse"? og vælg at rydde op i filerne.
Gravatar #3 - Skak2000
31. dec. 2009 15:11
Jeps, slettet post er slettet og "Vedligeholdelse" hjælper desværre ikke :(

Det er min mosters computer, har ikke adgang til den nu men har lige prøvet med en kopi af en mail boks på 126 MB, har slettet alle mails i alle mapper. Har trykket på de forskellige inde i "Vedligeholdelse". Men den fylder stadig væk 126 MB. Hvordan kan det lade sig gøre?
Gravatar #4 - Jakob Jakobsen
1. jan. 2010 16:42
Du har ikke overvejet at opgradere til Windows Live Mail?
Outlook Express er efterhånden rimelig gammel.
Når du installerer live mail, importerer den alle konti fra OE, så det burde køre med det samme.
Gravatar #5 - Skak2000
2. jan. 2010 15:22
Jeg fandt en løsning. Det viste sig at mange af de slettet mapper stadig lå inde i lagerings mappen.
Desuden fyldte indbakken 44 MB selv om indholdet kun var på ca. 4 MB. Løsningen blev at lave en anden mappe og rykke alle mails der over i. Hvor efter man går ind under lagerings mappen og sletter filen indbakke. Når Outlook så starter igen laver den en ny fil. Hvor efter man flytter filerne tilbage igen.

Efter at havde gjord ligende ved de andre mapper kom lagerings mappen ned på 44 MB hvor den før var på 800 mb.

#4 Det program var hun desværre ikke interesseret i at bruge. Tak hjælpen :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login