mboost-dp1

OSX: Dock auto hide

Gå til bund
Gravatar #1 - Magten
6. nov. 2010 15:52
Mjellow..

Jeg har i lang tid haft problemer med min dock i OSX. Indtil igår stod den til ikke at auto hide. Men hver gang jeg satte computeren i sleep, og startede den igen, så var auto hide slået til.

Nu blev jeg så træt af det at jeg bare ville lade den auto hide og så vænne mig til det..

Men fuckfanme om den så ikke slår auto hide FRA hver gang jeg sætter den i sleep nu!??!

Er der nogen der har samme problem, eller kender til det?
Gravatar #2 - DanaKaZ
6. nov. 2010 16:48
Har du gjort noget for at pisse din Mac af? Kaldt den fed eller cracker?

For det er godt nok en af de mest underlige fejl jeg har hørt om, så der må næsten være nogen ude efter at fucke med dig. Der er ikke en spasmager der render og ændre på indstillingen hele tiden. :-)

Men her er noget der måske kan hjælpe:
http://reviews.cnet.com/8301-13727_7-10331015-263....
Gravatar #3 - Magten
6. nov. 2010 16:52
Det vil jeg prøve, takker :)

Jeg synes også selv fejlen er meget mystisk.. Jeg kunne forstå hvis den så bare kun ville auto hide, eller omvendt.. Men at den gør det modsatte af hvad jeg vil er jo bare mærkeligt :D

Og nej, har ikke snakket grimt til den.. Det tør jeg simpelthen ikke gøre til et Apple produkt :P
Gravatar #4 - Slettet Bruger [1445243882]
6. nov. 2010 19:59
You are making it go on standby wrong!
Gravatar #5 - Niklas H
6. nov. 2010 20:23
You are holding it wrong.
Gravatar #6 - MiniatureZeus
6. nov. 2010 20:50
Du har ikke installeret Secrets? Det er kendt for at lave nogle sjove ændringer nogle gange i "regbasen" (kan ikke lige huske den rigtige betegnelse)?
Gravatar #7 - Magten
6. nov. 2010 20:55
Nope :(

Prøver #2's link her senere når jeg kommer hjem, så får vi af se om det virker :)
Gravatar #8 - MiniatureZeus
6. nov. 2010 20:59
Magten (7) skrev:
Nope :(

Prøver #2's link her senere når jeg kommer hjem, så får vi af se om det virker :)

Husk at tage backup af filen, inden du sletter den.. :)
Gravatar #9 - dub
6. nov. 2010 21:35
MiniatureZeus (8) skrev:
Husk at tage backup af filen, inden du sletter den.. :)
Meh ... Det kan umuligt tage lang tid at sætte dockens indstillinger som man havde dem før :)
Gravatar #10 - Magten
6. nov. 2010 22:26
Magten (7) skrev:
Det ser umiddelbart ud til at have hjulpet på det. Prøver lige at arbejde en dags tid på den som jeg plejer og ser om det hjælper :)

Tak indtil videre DanaKaZ ;)
Gravatar #11 - Plimmer
7. nov. 2010 02:36
Det er magisk, ligesom alt andet på en Mac. :)
Gravatar #12 - LinguaIgnota
7. nov. 2010 10:43
Plimmer (11) skrev:
Det er magisk, ligesom alt andet på en Mac. :)

Måske. Men...
Gravatar #13 - Magten
7. nov. 2010 11:08
Magten (10) skrev:
Det ser umiddelbart ud til at have hjulpet på det. Prøver lige at arbejde en dags tid på den som jeg plejer og ser om det hjælper :)

Tak indtil videre DanaKaZ ;)
Øv.. Problemet er der stadig :(
Gravatar #14 - Magten
7. nov. 2010 11:10
It's a feature!
Gravatar #15 - DanaKaZ
7. nov. 2010 11:12
Prøv at tving det igennem via terminalen:

defaults write com.apple.dock autohide -bool true

Skal siges at jeg ikke har noget belæg for at det skulle hjælpe.
Gravatar #16 - Magten
7. nov. 2010 11:15
Det prøver jeg lige :)
Gravatar #17 - Magten
8. nov. 2010 16:35
DanaKaZ (15) skrev:
Prøv at tving det igennem via terminalen:

defaults write com.apple.dock autohide -bool true

Skal siges at jeg ikke har noget belæg for at det skulle hjælpe.
Det hjalp heller ikke :(
Gravatar #18 - Zombie Steve Jobs
8. nov. 2010 16:47
Format og reinstall

Os X er fucked, nogle gange, har også haft de mest bizarre fejl.
Gravatar #19 - Magten
12. nov. 2010 10:11
En lille update.. Det sker knap så ofte at den er uenig med mig nu, men det er desværre nok til at jeg kraftigt overvejer en reinstall :(
Gravatar #20 - aben
12. nov. 2010 10:11
Jeg har haft lignende problemer med wacom settings, der resettede sig selv hver gang jeg rebootede maskinen (eller faktisk hver gang jeg loggede ind).. i mit tilfælde hjalp det at logge ind som admin og ændre settings, logge ud og ind igen som min egen bruger og (hvis jeg husker rigtigt) også ændre setup i den konto.

ufedt hvis du er nødt til at reinstalle... men det lugter for mig som sagt som noget med user permissions der konflikter somehow.
Gravatar #21 - fjols
12. nov. 2010 10:29
Uden at vide noget som helst om Mac OSX kan man så ikke bare skrivebeskytte filen hvor indstillingen er i?
Gravatar #22 - MiniatureZeus
12. nov. 2010 12:16
Prøv at installere Secrets ( http://secrets.blacktree.com/ ) og så indstille docken til et eller andet, logge ud og ind og så tilbage igen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login