mboost-dp1

Oprette TFTP-server på min bærbare så enhed kan hente direkte via ethernet-stik

Gå til bund
Gravatar #1 - Qw_freak
1. feb. 2011 14:46
Hey, jeg har en Microcontroller som jeg via U-Boot kan få til at hente et styresystem fra en TFTP server ude på nettet..

Jeg vil gerne have det op at køre så jeg med en TFTP server på min bærbar kan hente OS direkte fra min bærbar, uden om routere/switche/internet.

kan det lade sig gøre, og i det tilfælde, hvordan sætter jeg en TFTP server op på min comp?
Gravatar #2 - freesoft
1. feb. 2011 14:50
Gravatar #3 - illishar
2. feb. 2011 14:34
Der findes en milliard tftp-servere.

Anyway, hvilken Microcontroller bruger du?
Gravatar #4 - Qw_freak
2. feb. 2011 15:15
arm7 lpc2478 :)

fik det til at virke med #2's link :)

illishar (3) skrev:
Der findes en milliard tftp-servere

Det var jeg godt klar over, men jeg har ingen erfaring med brugen, så sku bruge nogen forslag!
Gravatar #5 - illishar
4. feb. 2011 08:14
Kører du Linux på en ARM7??? (Det plejer at være Linux, når man taler om UBoot.)
Gravatar #6 - Qw_freak
4. feb. 2011 11:19
illishar (5) skrev:
Kører du Linux på en ARM7??? (Det plejer at være Linux, når man taler om UBoot.)

Ja, der en linux, eller nærmere en dist. kaldet uLinux som er tilpasset LPC2478...

og det kører bare... :)

Hvis jeg sku få lyst til at hente noget fra min TFTP-server fra en anden comp (win7) på netværket hvordan gør jeg så det???
Gravatar #7 - illishar
4. feb. 2011 12:36
Og ikke bare uLinux, men uClinux ^^ Har du et link til det pågældende board?

(Jeg bruger uClinux på Blackfin og jeg har længe godt kunne tænke mig en uClinux på ARM.)

qw_freak (6) skrev:
Hvis jeg sku få lyst til at hente noget fra min TFTP-server fra en anden comp (win7) på netværket hvordan gør jeg så det???

Der er mange tftp-klienter tilgængelige, men faktisk så har Windows også en indbygget en af slagsen. (Ihvertfald XP.) Hvis du åbner din prompt og skriver "tftp", så kører det ^^

tftp -i 172.19.1.21 GET MyFile
Gravatar #8 - Qw_freak
4. feb. 2011 13:09
illishar (7) skrev:
Og ikke bare uLinux, men uClinux ^^ Har du et link til det pågældende board?

(Jeg bruger uClinux på Blackfin og jeg har længe godt kunne tænke mig en uClinux på ARM.)

Jeg arbejder for tiden på dette board

Du kan Følge denne vejledning for at få installeret uClinux på den! :)

den dist er der hentes parres med instillinger lavet fra embedded artists inden image'et bygges så den kender pereferien på netop dette board!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login