mboost-dp1

Ny laptop

Gå til bund
Gravatar #1 - Zombie Steve Jobs
18. feb. 2010 00:24
Da min Mac synger på sidste vers skal jeg ud og have en ny.
Af gode grunde ikke en Mac. Af andre grunde har jeg aldrig haft en Winbox laptop, så famler lidt.

Har set på Dell Studio 17/15 og de virker helt ok.
Umiddelbart skal den bare have en røvfuld ram, en hurtig processer og harddisk. Skærmen lysstærk og i høj opløsning samt "farvetro" - skal kunne kalibreres sådan nogenlunde korrekt.

Hva virker, hva skal jeg holde mig fra? Den skal kun bruges til en ting, det er tethered foto og efterfølgende redigering.
Gravatar #2 - gnаrfsan
18. feb. 2010 00:35
Jeg er desværre ikke, så meget med på, hvad en bærbar skal kunne, men jeg er nysgerrig... Hvorfor skal du ikke have en ny Mac? Blev den, du har nu ikke ret gammel?
Gravatar #3 - Zombie Steve Jobs
18. feb. 2010 01:05
#2 Nej, den blev ikke specielt gammel og jeg er blevet enormt irriteret på OS X, og så synes jeg ikke, at pris matcher kvalitet eller service overhovedet.
Min gamle Powerbook G4 fra 2005 virker stadig og der har aldrig været et problem med den, det er mere end jeg kan sige om mine Apple oplevelser de sidste par år, der har givet en del frustrationer.
Hvad kan man sige, synes bare ikke de levere den kvalitet de gjorde en gang, kan ikke se nogen grund til at kaste de ekstra penge efter dem længere.
Gravatar #4 - 3214N
18. feb. 2010 06:19
Hvis du har lyst til at dele det, hvad har du af problemer med OS X? Har du nogen fysiske problemer med maskinen?
Jeg har omkring 50 Mac'er kørende hos de kreative på bureauet, og de er da rimlig tilfredse med OS X...
Gravatar #5 - Zombie Steve Jobs
18. feb. 2010 07:22
#4 Altså, i princippet er den jo glimrende til det den skal, men så kan den heller ikke mere. Lige nu lader det til, at USB stået af, det virker meget ustabilt, den laver skrivefejl i filer, crasher ofte, det optisk drev er helt af helvede til og har været det siden dag 1, nu er det bare kommet så lang, at det overhovedet ikke virker, så en normal reinstall er udelukket.
Har haft den til reparation tre gange, det tog alle gange hundrede år, hver gang kom den tilbage med en ny fejl og grimme ridser - ikke at det gør en skid, men helt ærligt og reparationerne så ud som om de var udført af mænd med kæmpestore gigantiske kropper og hænder og bitte små hjerner, aber kunne have gjort et bedre stykke arbejde.
Jeg har problemer med dialogboksen, der forsvinder, specielt er det irriterende, når den går fra sleep og det tager flere minutter, før den viser en login box, så hader jeg Finder, helt enorm åndssvag at bruge, synes jeg.
Det er som om, at hvis man vil mere, end Apple synes man skal, så er man fucked
Det er svært at sige helt præcist, bryder mig bare ikke specielt meget om at arbejde med OS X længere og bliver skide irriteret over småting såsom de der latterligt hoppende og opmærksomhedskrævende ikoner.
Umiddelbart er OS X, for mit vedkommende, ikke længere bedre end alternativet, hvilket ellers har været min holdning.
Gravatar #6 - 3214N
18. feb. 2010 08:31
Ja, deres privat service er ganske ringe. Erhverv derimod kan jeg ikke sætte en finger på.
Når de ikke har kunne løse det på 3 gange, mener jeg du har ret til at få den byttet. Det har jeg da selv prøvet.
Gravatar #7 - Zombie Steve Jobs
18. feb. 2010 08:38
#6 De løste problemerne, men skabte bare nye samtidig, så kan ikke få en ny.
Gravatar #8 - 3214N
18. feb. 2010 08:55
At USB og optisk drev er nye fejl, burde ikke have noget at sige. Hvis der stadig er garanti på, ville jeg på det ordnet.

Jeg er meget tilfreds med Dell, men det er så også erhverv, og vælger altid NBD onsite ProSupport, så der er ingen problemer der.

Til kalibrering bruger jeg GretagMacbeth Eye-One, men der findes jo også andre.
Gravatar #9 - Zombie Steve Jobs
18. feb. 2010 09:02
#8 Det bliver erhverv og med onsite next business day thingy, har en Spyder et eller andet, den dyreste jeg kunne finde, til kalibrering.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login