mboost-dp1

Nintendo Wii Black Screen of Death

Gå til bund
Gravatar #1 - ZenN
7. jan. 2010 22:05
Hey Railgun

Her forleden dag (1. januar) fik jeg en Nintendo Wii i fødselsdagsgave, men for to dage siden fik jeg den såkaldte "Black Screen of Death" :( Problemet opstod, fordi jeg ville softmodde min Wii, for at kunne køre backup af mine spil, hvis der en dag eventuelt skete noget med mine originale spil diske eller lign. Da jeg så ville opdatere konsollen efter at have softmoddet den (som jeg i øvrigt ikke kunne få til at virke), rebootede den, og der går nu hverken lyd eller billede til tv'et overhovedet. Jeg kan tænde konsollen via min Wiimote, men den vil hverken registere den som 1. player eller skulle igen. Wii'en vil i øvrigt heller ikke gå på standby længere (gult lys), men kan kun slukkes ved at holde power knappen nede på Wii'en (rødt lys). Har søgt på nettet om problemet, og der står mange steder, at den absolut SKAL til reparation, når den har fået BSoD af en softmod. Er det sandt, eller er der fundet en løsning siden da? For de fleste andre tråde jeg har læst om det på nettet på, er rigtig gamle. Min Wii vil forresten gerne modtage spil diske osv, som om at der ikke var noget galt med den, men den vil bare ikke kommunikere med mit tv.

Håber at i vil hjælpe mig med mit problem, da jeg ellers ownede så meget i bordtennis da den virkede!o:
Gravatar #3 - ZenN
7. jan. 2010 22:23
Når jeg klikker på Hackmii Installer 0.3 linket derinde, står der invalid download link :(
Gravatar #4 - flatline
7. jan. 2010 22:30
Prøv dette
http://dl.qj.net/wii/homebrew/hackmii-installer-v0...

Virkede for mig.

Ellers google "hackmii_installer_beta3.zip"
Gravatar #5 - ZenN
7. jan. 2010 22:33
Har downloadet den nu, men skal Wii'en skilles ad for at på dette til at virke? Er ikke så glad for at åbne den allerede 7 dage efter den er købt.
Gravatar #6 - jeldtoft
7. jan. 2010 22:45
#5 er det ikke ligemeget, når du allerede har brudt garantien (Hvilket jeg formoder modding gør).
Gravatar #7 - ZenN
7. jan. 2010 22:56
Jo, det gør den godt nok. Men hvis jeg ikke kan fikse det uden at skulle åbne Wii'en, foretrækker jeg at sende den til Nintendo og få en regning for reparationen, da jeg ved intet om Wii'en og i det hele taget bare indmaden på en konsol. Ville bare høre om der var nogle der havde nogle tricks, som måske kunne få den unbricked på magisk vis. Ligesom dette:

Er der nogle der kan sådanne finurligheder, som kan redde en Wii fra en eventuel full brick?
Gravatar #8 - ZenN
8. jan. 2010 23:07
UPDATE:

Har nu sendt min Wii til reparation, og så må jeg jo få en regning, hvis det er hvad der skal til.
Gravatar #9 - reefermadness  
8. jan. 2010 23:58
Er der stor chance for at bricke en wii ved at softmodde?

Skal ud og købe en wii imorgen, og med min påpasselighed (eller mangel på samme) ville det da være smart at kunne tage backup af ens spil
Gravatar #10 - ZenN
9. jan. 2010 00:05
Det var første gang jeg ville prøve at softmodde min Wii, og den gik ind i en full brick. Hvis man vil softmodde en Wii, skal det ikke være den med 4.2 firmware, som du med meeeget høj sansynlighed får udleveret. Jeg mener at ældre versioner er nemmere at softmodde.
Gravatar #11 - Jakob Jakobsen
9. jan. 2010 13:07
reefermadness (9) skrev:
Er der stor chance for at bricke en wii ved at softmodde?

Jeg har softmodded de første 10 Wii konsoller uden problemer.
Jeg vil dog anbefale at man, så snart Bootmii er installeret, kører en komplet backup af Wiiens hukommelse.
Jeg vil anbefale Denne guide da den er den nemmeste og hurtigste at følge.

Det er efter min mening nemmere at softmodde 4.2 end ældre versioner. Lige da 4.2 udkom, var det dog ikke specielt nemt, men sådan er det ved alle opgraderinger.
Gravatar #12 - ZenN
9. jan. 2010 14:06

Har desværre ikke særlig meget viden, men det er der bare en lille fugl der sagde til mig. Men når man softmodder en Wii med 4.2E firmware, er det så kun muligt at køre spil via en ekstern harddisk, eller kan man også køre spil brændt på en cd?
Gravatar #13 - reefermadness  
9. jan. 2010 14:18
Grr så var jeg ude efter en wii i elgiganten idag, og så er der fandme en hausfrau der slår mig lige på målstregen og snupper den sidste >:(
Gravatar #14 - ZenN
9. jan. 2010 14:21
Men #11

Er det muligt at lave backup på alle Wii udgaver, og kan man få sin Wii ud af en full brick uanset hvad, når man har lavet backup af sin software?
Gravatar #15 - Emil
9. jan. 2010 15:47
Jeg har softmoddet to konsoller nu, og det er absolut lettest, hvis man opdaterer til 4.2 først, og i øvrigt følger den guide, der henvises til i #11.
Gravatar #16 - ZenN
9. jan. 2010 16:08
Fulgte også den guide, så jeg forstår ikke hvordan det overhovedet gik galt, da jeg softmoddede min. Men nu er jeg også i tvivl, om jeg gider risikere min Wii endnu en gang efter at må være "Wiiless" mens den bliver repareret.):
Gravatar #17 - Emil
9. jan. 2010 17:13
Du kan da umuligt have fulgt den, hvis du siger, at du forsøgte at opdatere den EFTER du havde softmoddet den? Den skal opdateres FØR.
Gravatar #18 - ZenN
9. jan. 2010 17:34
Første gang jeg tændte den, opdaterede jeg den til 4.2E via internettet. 2 dage efter softmodder jeg den, og så spørger den mig, om jeg vil opdatere konsollens software. Det gør jeg så, og den går i full brick, efter at slukke den og tænde den igen.
Gravatar #19 - Jakob Jakobsen
9. jan. 2010 17:42
Første grundregel, man opdaterer ikke softwaren efter man har softmodded en Wii, medmindre man har kigget på nettet om man kan tillade sig dette.
Gravatar #20 - ZenN
9. jan. 2010 17:47
Fandt jeg ud af. :(

Men hvis man tager backup af sin nand fil, kan man så godt komme ud af enhver brick, hvis ens softmod fejler? Eller er der stadig en risiko for at man aldrig vil kunne komme ud af en brick på en Wii, også selvom man tager backup af sine filer mens man softmodder?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login