mboost-dp1

newz - rating

Gå til bund
Gravatar #1 - siliankaas
26. okt. 2010 08:18
Det er sikkert mig der ikke helt forstår newz rating systemet, men hvordan kan det være at jeg PT har en rating "uheldig"?

Nogle der kan uddybe for mig?
-Jeg overlever nok, men undre mig lidt over det. :-)
Gravatar #2 - Faergemeister
26. okt. 2010 08:20
Har du uddelt flere dårlige ratings end gode ratings? For så kan det der ske.

Rædsomt system.
Gravatar #3 - Slettet Bruger [3102697325]
26. okt. 2010 08:22
Nede i bunden af din profil kan du finde et link der hedder "Karmalog"

den siger

-2 Flest forum indlæg vurderet som Flamebait
+1 Vurderet mere end 75 % af andres indlæg positive
Ergo har du en negativ rating
Gravatar #4 - Emil Melgaard
26. okt. 2010 08:33
#1: Det ser ud til at der var nogen der ikke kunne lide at du svinede Vista til. Selv om jeg heller ikke går ind for Vista bashing syntes jeg ikke helt at det var rimeligt at den post skulle have en flamebait rating, og jeg har derfor ratet den relevant (og det er mig der bestemmer ;). I morgen burde du derfor få god karma igen.
Gravatar #5 - Slettet Bruger [3102697325]
26. okt. 2010 08:39

;-) JEG bestemmer!
Gravatar #6 - siliankaas
26. okt. 2010 08:57
#2, 3 og 4

Hehe, jo jo, men det jeg ikke forstår er at jeg har vist 3 af mine 1000+ indlæg?? Kan det så passe at jeg skal stemples uheldig, pga 2 indlæg af i alt 3 brugere rater mig flamebait når jeg har så mange der er ratet positivt... ??

Som sagt, jeg kan sagtens tåle at folk ikke er enige I hvad jeg siger, og jeg skal nok overleve, fatter det bare ikke :-)
Gravatar #7 - BlackFalcon
26. okt. 2010 09:09
Som allerede nævnt, det er en balance mellem hvad du rater, og hvad du bliver rated af andre. Du kan ikke ændre andres rating af dig, så hvis mange giver dig en "flamebait/irrelevant" så får du negativ karma.

Får du mange flamebaits bør du måske overveje dine formuleringer inden du poster. :)
Gravatar #8 - Emil Melgaard
26. okt. 2010 09:11
#6:

Så vidt jeg ved kræver "+1 Vurderet mere end 75 % af andres indlæg positive" at man har ratet over 10 indlæg.

Måske burde de andre karma +/- også kræve at man havde fået ratet mindst 10 indlæg. Eller i det mindste at man ikke får minus rating ved at have 1 flamebait og 1 relevant.
Gravatar #9 - siliankaas
26. okt. 2010 09:18
#7 Enig!

En brugers rating bør afspejle at langt de fleste indlæg som jeg har skrevet er stødende eller lig. så andre har ratet mig flamebite - men som jeg læser min stat. så har jeg 3 indlæg andre har ratet flamebait.

Det synes jeg da er forkert?

Jeg har fornylig ratet en del SPAM posts, som Flamebait for at få dem skjult, men hvis jeg så slet bliver straffet for det, vil jeg da holde op med det :-)
Gravatar #10 - Emil Melgaard
26. okt. 2010 10:05
#9:

Det er kun de sidste 2 måneder der gælder. Der havde du 1 flamebait, 1 relevant og 1 gentagelse (og det blev åbenbart betragtet som flest flamebait).

Nu har vi så fået lavet din flamebait (og et par af dine neutrale) om til relevant, og derfor burde du i nat få ændret din rating.
Gravatar #11 - siliankaas
26. okt. 2010 10:19
#10 Ahh det giver mening, det var åbenbart det jeg ikke fattede :-)
Det er kun fra de sidste 2 måneder det tæller - så giver det hele mening igen - tak skal du have :-)
Gravatar #12 - apkat
26. okt. 2010 20:04
Emil Melgaard (10) skrev:
#9:

Det er kun de sidste 2 måneder der gælder. Der havde du 1 flamebait, 1 relevant og 1 gentagelse (og det blev åbenbart betragtet som flest flamebait).

Nu har vi så fået lavet din flamebait (og et par af dine neutrale) om til relevant, og derfor burde du i nat få ændret din rating.

Ødelægger i ikke lidt rating systemet ved at side at rate ham op på en positiv rating?

Jeg smider gladeligt en masse flamebait efter ham.
Gravatar #13 - Ronson ⅍
26. okt. 2010 20:33
Man kan ikke ødelægge et system der aldrig har fungeret
Gravatar #14 - vandfarve
26. okt. 2010 20:34
Ronson (13) skrev:
Man kan ikke ødelægge et system der aldrig har fungeret

Men kan du fungere et system, der aldrig har ødelagt?

Det tror jeg næppe, Ebbe...
Gravatar #15 - vandfarve
26. okt. 2010 20:36
Emil Melgaard (4) skrev:
#1: Det ser ud til at der var nogen der ikke kunne lide at du svinede Vista til. Selv om jeg heller ikke går ind for Vista bashing syntes jeg ikke helt at det var rimeligt at den post skulle have en flamebait rating, og jeg har derfor ratet den relevant (og det er mig der bestemmer ;). I morgen burde du derfor få god karma igen.

Sådan...

Så er der balance i tingene igen. I morgen, fortæller jeg jer, kan vi gå ud og røvpule nogle Amnesty International-indsamlere. I dag, dog, der burde det være nok at holde Silas-fyren nede.
Gravatar #16 - Slettet Bruger [3102697325]
26. okt. 2010 20:37
Has anyone ever been as far.....

Siliankaas skal bare holdes nede i støvet hvor han hører til!
Gravatar #17 - DenNice
26. okt. 2010 20:49
vandfarve (14) skrev:
Men kan du fungere et system, der aldrig har ødelagt?

Det tror jeg næppe, Ebbe...

What the FiretrUCK ??!
Gravatar #18 - siliankaas
27. okt. 2010 07:04
Baaa - nu føler jeg i er efter mig fordi jeg i forvenen ligger ned :(

#12 Det kan du ikke være bekendt, snøft...
Gravatar #19 - Bllets
27. okt. 2010 07:37
Min karma er bare SUPER, men hvad kan man egentlig bruge det til?

Udover at jeg en superbruger?...
Gravatar #20 - vandfarve
27. okt. 2010 11:02
siliankaas (18) skrev:
Baaa - nu føler jeg i er efter mig fordi jeg i forvenen ligger ned :(

#12 Det kan du ikke være bekendt, snøft...

Velkommen til de stores skolegård, hvor vi ikke har gårdvagter, så her hersker de største og grimmeste unger.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login