mboost-dp1
NAS - hvilken?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Jeg skal have en nas, den skal være i RAID 0 på omkring 1TB (mindre kan gøre det)
Vigtigst af alt er, at kunder skal kunne logge ind og hente materiale, altså kun have adgang til en folder som jeg angiver.
Vigtigst af alt er, at kunder skal kunne logge ind og hente materiale, altså kun have adgang til en folder som jeg angiver.
http://www.synology.com/enu/products/DS209/index.p...
Den kører bare mega godt! Min har en oppetid på lige omkring 7 måneder lige nu.
Den kører bare mega godt! Min har en oppetid på lige omkring 7 måneder lige nu.
Er det ikke bedre med en anden form for RAID? Hvis en af diskene dør, mister man data på den måde. Det bliver kunderne nok ikke glade for.
Jeg tilslutter mig dem der stemmer for Synology - har selv 2 og de køre perfekt.
Alle dem jeg anbefaler syn. bliver glade for den efterfølgende.
Vil dog understrege at jeg ikke kender til Qnap, så helt objektiv er jeg ikke ;-)
Alle dem jeg anbefaler syn. bliver glade for den efterfølgende.
Vil dog understrege at jeg ikke kender til Qnap, så helt objektiv er jeg ikke ;-)
QNAP og Synology kan sådan set det samme - QNAP kan bare hotswappe. (Eller har Synology efterhånden fundet ud af det er en rar ting?)
Hot swapping er altså en rar ting hvis kunder sidder og venter.
I stedet for at vente på at systemet lukkes, harddisken udskiftes og data genopbygges så kan bare bare skifte harddisken og lade den genopbygge, samtidig med at kunderne kan tilgå data.
Hot swapping er altså en rar ting hvis kunder sidder og venter.
I stedet for at vente på at systemet lukkes, harddisken udskiftes og data genopbygges så kan bare bare skifte harddisken og lade den genopbygge, samtidig med at kunderne kan tilgå data.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.