mboost-dp1
Mistet Windows Vista CD + Windows 7 Upgrade CD
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
En gang imellem i ferierne hvor jeg ikke har noget at lave, plejer jeg at tage en backup af alt på min bærbar, reformatere harddisken og derefter ligge det hele ned på bærbaren igen.
Siden sidste gang det er sket er jeg flyttet, og i den anledning smed min mor en masse lort ud oppe fra loftet. Desværre kom hun til at smide den pakke ud som bærbaren var i da den blev købt, og i den ligger bl.a. stadig manualer og CD, heriblandt de selvbrændte Windows Vista CD'er og den senere udleverede Windows 7 Upgrade CD.
Er der nogen måde hvorpå jeg kan få nye CD'er udleveret, og i så fald, hvordan? Er det muligt kun at få en Windows 7 CD udleveret, da jeg sådan set er ligeglad med Vista?
Lidt om bærbaren.
Model: HP Pavillion dv6-1224eo
Præinstalleret OS: Vista
Der fulgte ingen skiver med, men software på bærbaren til en enkelt gang at brænde genopretningsskiver.
Bærbaren er købt i en periode hvor man fik gratis Windows 7 Upgrade med i købet, fordi Windows 7 var på trapperne, og denne ordning har jeg benyttet mig af.
Jeg har herefter fjernet Windows Vista og installeret Windows 7 istedet.
Alle de ting som fulgte med i bærbarens pakke lå stadig i pakken da den blev smidt ud, bortset fra selvfølgelig selve bærbaren, laderen og andre ting der på daglig basis er uundværlige.
I skriver bare hvis der er mere I har brug for at vide. =)
Siden sidste gang det er sket er jeg flyttet, og i den anledning smed min mor en masse lort ud oppe fra loftet. Desværre kom hun til at smide den pakke ud som bærbaren var i da den blev købt, og i den ligger bl.a. stadig manualer og CD, heriblandt de selvbrændte Windows Vista CD'er og den senere udleverede Windows 7 Upgrade CD.
Er der nogen måde hvorpå jeg kan få nye CD'er udleveret, og i så fald, hvordan? Er det muligt kun at få en Windows 7 CD udleveret, da jeg sådan set er ligeglad med Vista?
Lidt om bærbaren.
Model: HP Pavillion dv6-1224eo
Præinstalleret OS: Vista
Der fulgte ingen skiver med, men software på bærbaren til en enkelt gang at brænde genopretningsskiver.
Bærbaren er købt i en periode hvor man fik gratis Windows 7 Upgrade med i købet, fordi Windows 7 var på trapperne, og denne ordning har jeg benyttet mig af.
Jeg har herefter fjernet Windows Vista og installeret Windows 7 istedet.
Alle de ting som fulgte med i bærbarens pakke lå stadig i pakken da den blev smidt ud, bortset fra selvfølgelig selve bærbaren, laderen og andre ting der på daglig basis er uundværlige.
I skriver bare hvis der er mere I har brug for at vide. =)
@fjols
Jo hvis ikke jeg tager fejl står Vista koden på undersiden af min bærbar.
Hvilket program taler du om? SIW?
Kan man virkelig bare låne andres DVD'er og benytte sin egen kode?
Og hvad nu hvis ingen af mine venner har Windows 7 DVD'er?
Desuden ville det være bedst hvis jeg har mine egne DVD'er.
@XorpiZ
Gennen den anviste side vil jeg kunne købe en System Recovery Kit der indeholder Vista, for ~300kr.
Det er sådan set fint nok, men jeg vil helst gerne have mulighed for at køre Windows 7.
@TherkelMJ
Jeg har downloaded programmet, men jeg ved ikke hvor jeg kan se min Windows key i programmet... :-S
Jo hvis ikke jeg tager fejl står Vista koden på undersiden af min bærbar.
Hvilket program taler du om? SIW?
Kan man virkelig bare låne andres DVD'er og benytte sin egen kode?
Og hvad nu hvis ingen af mine venner har Windows 7 DVD'er?
Desuden ville det være bedst hvis jeg har mine egne DVD'er.
@XorpiZ
Gennen den anviste side vil jeg kunne købe en System Recovery Kit der indeholder Vista, for ~300kr.
Det er sådan set fint nok, men jeg vil helst gerne have mulighed for at køre Windows 7.
@TherkelMJ
Jeg har downloaded programmet, men jeg ved ikke hvor jeg kan se min Windows key i programmet... :-S
Ja, du kan benytte andres DVD'er med din egen kode.
Du kan jo evt. tage en kopi af deres DVD til dig selv, det er så vidt jeg ved ikke ulovligt så længe du bruger dine egne koder.
Hvis ingen af dine venner har en Windows 7 DVD, så kan du sikkert finde en et sted på nettet.
Du kan jo evt. tage en kopi af deres DVD til dig selv, det er så vidt jeg ved ikke ulovligt så længe du bruger dine egne koder.
Hvis ingen af dine venner har en Windows 7 DVD, så kan du sikkert finde en et sted på nettet.
Daniel-Dane (7) skrev:Kan man godt blande OEM-skiver og nøgler?
Der er ingen forskel på OEM skiver og Retail skiver. Det har der ikke været siden Vista.
Det eneste der sådan set er forskellen på dem er at Channel i ei.cfg er sat til enten RETAIL eller OEM.
Men en Retail version vil stadig kunne acceptere en OEM Key.
Og hvis du vil finde din Windows 7 nøgle er denne her lille app ganske simpel og lige til:
http://davehope.co.uk/projects/product-key-finder/
http://davehope.co.uk/projects/product-key-finder/
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.