mboost-dp1

Medion Akoya E1210 kan ikke se wireless

Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
9. jan. 2011 10:29
En medion akoya e1210 med Win XP, har et 802.11n wireless nic, og skal oprette forbindelse til et WPA2 krypteret 802.11b eller g netværk.

Maskinen har tidligere været på, men efter ejeren har været i Spanien, og en der nede, har hjulpet med at få den på nettet der nede, og nu virker det ikke hjemme hos ham selv.

Jeg har uden bøvl haft en toshiba med vista samt min desire på netværket.

Windows bliver brugt til at administrere de trådløse forbindelser på akoyaen, men der dukker ingen netværk op under trådløse forbindelser.

Hvad kan problemet være?

Edit: Når jeg aktiverer hotspot-funktionen i min telefon ser akoyaen det heller ikke, den anden maskine (toshibaen) gør.
Gravatar #2 - Slettet Bruger [2907567662]
9. jan. 2011 10:33
Tænd for netkortet.

:) Really,

Vores Lenovoer har en software og en Hardware switch til at tænde wireless ( ud over enable/disable i windows ) Det hænder ofte at brugere glemmer den ene eller den anden
Gravatar #3 - Thalion
9. jan. 2011 10:50

Haha ja... been there.

En af mine venner kunne ikke få sit wireless til at virke efter han havde genindstalleret windows.

Jeg gik over lige checkede sædvanlige ting, gik ind i network adapters og vupti netværkskortet var ikke tændt.

Så smut lige ind i netværksenheder og se om den rent faktisk er tændt og tilsluttet.
Gravatar #4 - holmen
9. jan. 2011 13:05
Under netværksforbindelser så forbindelsen sådan ud (naturligvis bare med et anden navn) og windows zero configuration, eller hvad det hedder, meldte at der ikke var nogle tilgængelige netværk.

Der var/er en mulighed for at tænde/slukke det trådløse ved at trykke fn + f11, men når det er slukket med fn + f11 kan man ikke se på netværksforbindelsen at den er slukket - smart.
Endvidere, så sker der intet visuelt når man tænder/slukker netkortet.

Nu ved jeg ikke om det er fordi jeg er laptop-retarderet, men jeg synes det er et ludersymbol til at indikere wifi.

http://image1.dhgate.com/upload/spider/b/382/311/b...

Men jeg takker for hjælpen.
Gravatar #5 - Colapusheren
9. jan. 2011 15:48
Mange bærbare har en fysisk knap et sted på siden, som aktiverer/deaktiverer alle trådløse forbindelser. På min Lenovo ser den sådan ud:

http://peecee.dk/upload/view/283573

Har ofte oplevet folk have problemer med deres netværk, med præcis dine symptomer, og så har denne knap eller en tilsvarende været afbrudt. Så tjek lige for en knap på siden eller fronten et sted. (Ikke den på tastaturet med fn + f11!)
Gravatar #6 - holmen
13. jan. 2011 05:47
#5 der er ingen dedikeret knap til at afbryde det trådløse netværk, kun genvejen (fn + f11).
Gravatar #7 - Bundy
13. jan. 2011 10:13
Fik du det til at virke eller hvad?

Ellers prøve at køre system restore med et restorepoint fra før han var i spanien.
Gravatar #8 - freesoft
13. jan. 2011 11:26
"I had the same problem so I rang Medion & they told me go to the Medion website and download "Launch Manager" from your driver page. It's a program that turns on all of the Fn keys. Thus making the wireless (Fn+F1) work as well as the brightness (Fn+F8 or F9)."
Gravatar #9 - holmen
13. jan. 2011 15:17
Det virker nu.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login