mboost-dp1

Mapper åbner i nye vinduer i Win 7

Gå til bund
Gravatar #1 - Flasher
22. sep. 2010 18:46
Hej

Når jeg dobbeltklikker på mapper i Windows Explorer åbner de i et nyt vindue i stedet for i samme vindue. Det samme gælder for drev og for kontrolpanelet.

Under mappeindstillinger har jeg sat den til at åbne i samme vindue, men det hjælper ikke noget.

Kan det være explorer der er inficeret eller lignende? Nogle gode forslag?

Jeg har også oprettet et emne om dette på eksperten, men har desværre ikke fået nogle svar og efter at have søgt på Google i en times tid er jeg ikke kommet længere, så jeg tænkte at jeg ville prøve her. Håber det er i orden. :)
Gravatar #2 - Flasher
24. sep. 2010 20:17
Ingen der har et bud på, hvad jeg kan gøre? Evt. hvordan jeg kan udskifte explorer.exe?
Gravatar #3 - Magten
24. sep. 2010 20:41
Det kan ændres her: http://i53.tinypic.com/2vwvklz.png
Gravatar #4 - Flasher
25. sep. 2010 07:09
Magten (3) skrev:
Det kan ændres her: http://i53.tinypic.com/2vwvklz.png

Flasher (2) skrev:
Under mappeindstillinger har jeg sat den til at åbne i samme vindue, men det hjælper ikke noget.

Dette har jeg altså prøvet.. Så det er derfor jeg overvejer om det er explorer.exe den er gal med.
Gravatar #5 - Magten
25. sep. 2010 07:31
Ah sorry, det havde jeg overset.. Så har jeg ikke lige nogen forslag :/
Gravatar #6 - Flasher
25. sep. 2010 07:44
Bare i orden. Håber der er nogen, der kan kommer med lidt inputs. :D
Gravatar #7 - Toadstool
25. sep. 2010 08:57
Når du højreklikker på ikonerne, er det så "Åbn" eller "Åbn i et nyt vindue", der fremhævet?
Gravatar #8 - praktikant muffe AKA pewbe
25. sep. 2010 09:31
Jeg oplever nogen gange det samme når jeg har haft VirtualBox startet. En genstart løser det så for mig.
Gravatar #9 - Flasher
25. sep. 2010 10:07
Toadstool (7) skrev:
Når du højreklikker på ikonerne, er det så "Åbn" eller "Åbn i et nyt vindue", der fremhævet?

Åbn er markeret - åbn i nyt vindue er nedenunder.

pewbe (8) skrev:
Jeg oplever nogen gange det samme når jeg har haft VirtualBox startet. En genstart løser det så for mig.

Jeg har ikke haft VB installeret.
Gravatar #10 - BlackFalcon
25. sep. 2010 11:17
Et long-shot men:
Virkningen kan også opnås ved at holde CTRL nede mens du dobbelt-klikker. Det er før set at Windows fejlagtigt tror at CTRL eller ALT er trykket ned. Jeg oplever nogle gange denne tilstand, hvis man har trykket på mange taster samtidigt, hvorved det er som om at knappen har sat sig fast. Det kan dog let nulstilles ved at trykke et par gange på tasterne (gerne i begge sider). Tilstanden kan også manuelt slåes til/fra via "Ease of Access Center" i den funktion der hedder "Sticky Keys".

Evt. er der lidt ekstra råd i denne tråd
Gravatar #11 - Flasher
25. sep. 2010 18:20
BlackFalcon (10) skrev:
Et long-shot men:
Virkningen kan også opnås ved at holde CTRL nede mens du dobbelt-klikker. Det er før set at Windows fejlagtigt tror at CTRL eller ALT er trykket ned. Jeg oplever nogle gange denne tilstand, hvis man har trykket på mange taster samtidigt, hvorved det er som om at knappen har sat sig fast. Det kan dog let nulstilles ved at trykke et par gange på tasterne (gerne i begge sider). Tilstanden kan også manuelt slåes til/fra via "Ease of Access Center" i den funktion der hedder "Sticky Keys".

Evt. er der lidt ekstra råd i denne tråd

Slet ikke et dårligt bud - det ser ud til, at det løste problemet. Mange tak! :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login