mboost-dp1

Mail der automatisk forwarder til gruppe(?)

Gå til bund
Gravatar #1 - OxxY
30. nov. 2012 11:14
Hej,

Jeg sider med et lille problem som jeg håber der var nogen der kunne kaste lidt lys over. Jeg er medlem af en lille forening hvor vi har en del mail kommunikation, dog har vi det problem at vi ikke har en nem måde at opretholde en fælles mailliste der er nem at bruge.

Min idé var at få oprettet en mail alle@domæne som man kunne indsætte som modtager, og den mail forwardede derefter automatisk til alle medlemmerne, og der var derfor kun behov for at en person opretholdte maillisten på den mail adresse. Kan det lade sig gøre nemt? Og hvis ja, kan man opsætte en whitelist således at den kun forwarder mails fra bestemte adresser sådan vi kan offentliggøre mailen på en hjemmeside uden at få spam i spandevis.

Hvis min idé er tåbelig har i så nogle andre forslag?

Tak :)
Gravatar #2 - BurningShadow
30. nov. 2012 11:35
Den første del er nem nok, hvis i bruger MXHotel, der opretter du bare et mail alias, og får mailen fremsendt til de adresser du ønsker.
Ved at tilmelde antispam, er der også mulighed for spamfilter, med whitelist osv., men jeg er ikke sikker på i hvor høj grad det dækker behovet.

Jeg ved ikke hvad andre udbydere tilbyder, men det er den løsning jeg selv bruger, og den løsning jeg har valgt til Pyro, hvor vi har en adresse, hvor alt forwardes til os alle.

Og så er prispolitikken dejlig gennemskuelig; man betaler for det man har brug for, hverken mere eller mindre.
Gravatar #3 - OxxY
30. nov. 2012 11:45
Hrm, havde håbet på en gratis løsning af en art, det skulle jeg måske have nævnt.
Og når man ikke helt ved hvad man har behov for så er det lidt svært at gennemskue hvad det koster :)
Gravatar #4 - fidomuh
30. nov. 2012 11:56
#3/0

Hvilken mailhost bruger i?
Hvis i hoster selv (gratis som du siger) saa er der et vaeld af muligheder :)

De fleste hostede email loesninger tager penge for den slags fancy ting :)

Saa hvordan hoster i jeres mails i dag?
Gravatar #5 - kasperd
30. nov. 2012 15:25
Hvis man selv hoster det, så er GNU Mailman en mulighed. Hvis man vil have noget som nogen andre hoster helt gratis, så er Google Groups en mulighed. Jeg ved ikke om Google Groups kan bruges med eget domæne.

Hvis man allerede har mail for domænet hostet, og blot ønsker at oprette en enkelt maillingliste på samme domæne som enkeltpersoners email, så kan man sætte den ene adresse op så den forwarder til en GNU Mailman eller Google Groups løsning.

Det er selvfølgelig lidt ineffektivt, hvis email først sendes til eget domæne dernæst sendes til Google Groups og så sendes tilbage til en række adresser på eget domæne. Men det kan man kun undgå, hvis den nuværende email udbyder direkte tilbyder en mailingliste løsning.

At få det sendt frem og tilbage betyder til gengæld at man har mulighed for at have to kopier af listens indhold helt automatisk. Så risikerer man ikke så nemt at hele arkivet af listen går tabt.
Gravatar #6 - OxxY
3. dec. 2012 12:58
Domænet er på one.com og vi har ingen mail tilknyttet overhovedet. I princippet er jeg ligeglad med hvad mailen heder hvis man kan få lavet noget whitelist sådan jeg kan have navnet på mailen offentligt uden at medlemmerne bliver overdynget med spam.
Gravatar #7 - kasperd
3. dec. 2012 13:18
OxxY (6) skrev:
I princippet er jeg ligeglad med hvad mailen heder hvis man kan få lavet noget whitelist sådan jeg kan have navnet på mailen offentligt uden at medlemmerne bliver overdynget med spam.
Så vil jeg foreslå at du prøver Google Groups. Så vidt jeg ved har Google Groups alle de features du efterspørger.
Gravatar #8 - OxxY
3. dec. 2012 13:39
kasperd (7) skrev:
OxxY (6) skrev:
I princippet er jeg ligeglad med hvad mailen heder hvis man kan få lavet noget whitelist sådan jeg kan have navnet på mailen offentligt uden at medlemmerne bliver overdynget med spam.
Så vil jeg foreslå at du prøver Google Groups. Så vidt jeg ved har Google Groups alle de features du efterspørger.

Jeg kigger på det, og så kan jeg jo vende tilbage når jeg er blevet klogere på hvad der er hvad :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login