mboost-dp1

Mærkeligt router-problem

Gå til bund
Gravatar #1 - Obersthakkeboef
23. sep. 2010 08:40
Heysan, jeg har et problem med en trådløs D-link (DIR-600) router. Den virker fint ud af boksen, dvs. når vi ikke ændrer SSID eller sætter password på, men så snart vi sætter kode på bliver net-forbindelsen cuttet.

Vi har prøvet både med WPA/WPA2 og WEP kryptering, men lige lidt hjælper det. Den ber ganske rigtigt om koden, når man forsøger at logge på nettet, men derefter står der bare 'venter på netværksforbindelse' (på XP-computeren) i en evighed, hvorefter forbindelsen ryger...

Jeg kan se på routeren at den har fået IP fra ISPen, og at alt tilsyneladende fungerer normalt på den.

Vi har konfigureret routeren med en Mac, har det noget at sige?

Håber I kan hjælpe! :-)
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
23. sep. 2010 09:13
Hvis du ikke allerede har gjort det, så prøv at opdatere til seneste firmware. Utroligt mange routere bliver sendt ud med en firmware der bare ikke er brugbar.

Et problem jeg tit lægger mærke til, er når man glemmer store/små bogstaver. Hvis du taster det rigtige password ind, men ikke de rigtige store/små bogstaver, så kan den stå og prøve på at få forbindelse i lang tid.

Der er også routere der bare ikke kan med forskellige netkort. Prøv at se om det er det samme på en anden maskine.
Gravatar #3 - Obersthakkeboef
23. sep. 2010 15:17
Ok, jeg vil prøve at få den firmware-opdateret - vi havde dog en tilsvarende model før denne (den gamle gik i stykker af sig selv af en eller anden grund), men den virkede, også med nyt SSID/password...

Jeg er næsten 100 på at vi taster det rigtigt ind, men det er da værd at være opmærksom på.

Vi har prøvet med tre forskellige computere + en iPhone, så det tyder på et routerproblem.

Tak for hjælpen, vi må prøve en firmware-opdatering af!
Gravatar #4 - coday
23. sep. 2010 16:32
Prøv at at tage strømmen fra routeren, og vent 10 sek og så sætte det til igen.. virkede på en dir-825..
Gravatar #5 - Obersthakkeboef
24. sep. 2010 16:16
Nu har min far saa koebt en ny netgear router (jeg sidder paa tlf. og forsoeger at hjaelpe, og han var ikke lige frisk paa at opdatere firmwaren...). Her faar vi dog ingen IP fra TDC, er det noget med at man skal vente noget tid foer man igen kan faa en IP fra udbyderen?
Gravatar #6 - Jakob Jakobsen
24. sep. 2010 16:20

Hvis du ikke har frigivet IPen før du fjernede den gamle router, skal du enten vente til dit lease løber ud, eller klone MACadressen fra den gamle router.
Gravatar #7 - TheAvatar
24. sep. 2010 16:41
Nogle gange, kan man kickstarte den ved at slukke og vente et minuts tid og så tænde sit modem igen - men det er ikke altid det trick virker
Gravatar #8 - Jakob Jakobsen
24. sep. 2010 16:50
Det er ikke modemet der tildeler din router en IP, men centralens DHCP-server. Så hvis du har haft held med den metode, har det nok bare passet med at leaset løb ud.
Gravatar #9 - Obersthakkeboef
24. sep. 2010 18:15
Super, vil det sige et par timer eller taler vi om dage?
Gravatar #10 - XorpiZ
24. sep. 2010 20:59

Jeg mener det er få timer vi snakker om. Ellers kan man ringe til TDC's support og få dem til at nulstille det.
Gravatar #11 - Obersthakkeboef
25. sep. 2010 14:56
Det lykkedes at få en IP til routeren (87.et-eller-andet), men samme problem. Siderne man forsøger at besøge, indlæses simpelthen ikke (på mac). Alt på både router og modem lyser grønt.

Forsøgte at forbinde direkte fra modem til computer, og fik en meeeget langsom forbindelse - på jp.dk ville den kun lige loade det øverste grønne logo, og så ikke mere. Alt på modem lyser grønt.

Betyder det modem-fejl?
Gravatar #12 - terracide
25. sep. 2010 15:46
Jakob Jakobsen (8) skrev:
Det er ikke modemet der tildeler din router en IP, men centralens DHCP-server. Så hvis du har haft held med den metode, har det nok bare passet med at leaset løb ud.

Der skulle helst ikke sidde en DHCP-server på hver central :s *GG*
Gravatar #13 - Obersthakkeboef
25. sep. 2010 15:56
Fik vist formuleret mig lidt uklart - det skal ikke forstås på den måde, at det kun er Maccen der har problemer, det har Windows-computerne også.
Gravatar #14 - TheAvatar
25. sep. 2010 17:46
Det er jeg med på, men tror tricket har virket 50-100 gange på mange forskellige linier - jeg tænker bare, at der måske kunne være noget snakken sammen, når modemmet genstartede og synchede op igen.
Ellers synes jeg godt nok, at jeg har været heldig mange.
Men det kan terra måske svare på :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login