mboost-dp1
Mærkelige baggrundsprocesser
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Da jeg for nylig er flyttet har jeg også fået ny internetudbyder (Arrownet). Jeg har en 20/2 forbindelse men diverse test kørt fra min computer viser ikke 20/2 (i hvert fald ikke på TCP).
Efter lidt søgning på Google fandt jeg frem til at prøve:
"netstat -b" i kommandopromten
Screenshot
Dette viser en masse processer der bruger TCP og jeg mener derfor, at det er disse der sluger min forbindelse. Kan man på nogen måde stoppe nogle af disse "processer"?
På forhånd tak!
Efter lidt søgning på Google fandt jeg frem til at prøve:
"netstat -b" i kommandopromten
Screenshot
Dette viser en masse processer der bruger TCP og jeg mener derfor, at det er disse der sluger min forbindelse. Kan man på nogen måde stoppe nogle af disse "processer"?
På forhånd tak!
... Det er kun der står ESTABLISHED hos der er aktive.
TIME_WAIT banditterne er ligegyldige. du kan evt blokkere port 5037 hvis du er paranoid ^^
Men det jeg tror den gør er at reservere porte til specifikke programmer
TIME_WAIT banditterne er ligegyldige. du kan evt blokkere port 5037 hvis du er paranoid ^^
Men det jeg tror den gør er at reservere porte til specifikke programmer
Det ser umiddelbart ikke ud som om der er nogen baggrundsprocesser der er forstyrrende eller forkerte - dog kan det godt være Dropbox sidder og suger lidt. Der er også noget opdatering i gang (cfpupdat.exe). Hvad det er og om det er det, ved jeg ikke.
Jeg vil dog anbefale, hvis du kan, at benytte iperf til at teste med.
Jeg vil dog anbefale, hvis du kan, at benytte iperf til at teste med.
Oplysninger om åbne porte fortæller dig ikke noget om hvor meget trafik der bliver sendt. Det ville være mere brugbart at overvåge trafikken over netværket og fortælle dig hvordan den var fordelt på protokoller/portnumre/programmer. (Jeg kender desværre ikke nogle velegnede programmer til det formål).
Det der var brug for var ikke en firewall men derimod en måde at finde ud af hvor meget netværksbåndbredde der bliver brugt, og på hvad. Det kan sagtens tænkes der findes firewalls der kan løse den opgave, men jeg har ikke kunnet finde nogen dokumentation af hvilke features comodo har.Daniel-Dane (6) skrev:Comodo Firewall er gratis og en fin start.
det giver dig et processid som du efterfølgende kan slå op i Task manager.
(Måske skal du vælge view->select columns.. hvis du ikke kan se PID)
Nå der blev jeg klogere, vidste ikke at -b gjorde det samme, bare mere bekvemmeligt
Det kan sagtens være Arrownet den er galt med. Jeg har haft deres internet et halvt års tid. Hastigheden var meget ringe, og der var tabte pakker. Jeg havde kontakt til deres support i det halve år, og der skete aldrig noget som helst...
Det var på et kollegie i Esbjerg, skal ikke kunne sige hvordan det er andre steder. Andre på samme kollegie oplevede samme problem.
Det endte med at jeg bestillede internet hos Yousee. Et års tid efter fik jeg ny nabo, som bestillede hos Arrownet. Det kørte stadig elendigt...
Det var på et kollegie i Esbjerg, skal ikke kunne sige hvordan det er andre steder. Andre på samme kollegie oplevede samme problem.
Det endte med at jeg bestillede internet hos Yousee. Et års tid efter fik jeg ny nabo, som bestillede hos Arrownet. Det kørte stadig elendigt...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.