mboost-dp1

Macbook Pro Lyd-problemer

Gå til bund
Gravatar #1 - simonduun
8. feb. 2010 10:33
Hejsa.

Her i fredags opdagede jeg at hvis jeg slutter højtaler, headset m.m. kommer der ikke noget lyd af minijack-udgangen. Jeg kan tilmed se at der ikke kommer noget lys ud af det, og lige for at være sikker - ja jeg har sluttet headset/højtalere til den korrekte indgang.

Har i nogle idéer til hvad der kunne være galt?

Mvh
Simon Duun
Gravatar #2 - trylleklovn
8. feb. 2010 10:37
Afaik skal der ikke komme lys ud af udgangen medmindre du har sat s/pdif i den.

Kommer der lyd ud af computerens egne højttalere når du har sat stikket i?
Gravatar #3 - simonduun
8. feb. 2010 11:40
Det er en bærbar jeg har så der er ikke lys i højtalerne. Højtalerne virker i bærbaren, det er kun hvis jeg slutter eksterne højtalere til.

Kan man skifte om det skal være en s/pdif eller en alm . lydudgang=?
Gravatar #4 - fidomuh
8. feb. 2010 12:13
#1/3

Bruger du Windows paa den?
(Lyder saadan)

Enten er din port broken, eller dit headset.

Virker dit headset i andre anlaeg, saa er det nok din port.
Virker porten i OS X? :)
Gravatar #5 - simonduun
8. feb. 2010 12:30
#4 Jeg bruger ikke windows på den.
Jeg har prøvet med nu 7 forskellige headsets og anlæg, så det har nok noget med computeren at gøre.

Jeg kan godt se inde i system preferences at når jeg slutter et headset eller noget til så registrerer den det, men der kommer bare ikke lyd ud
Gravatar #6 - Bastardo
8. feb. 2010 22:48
Virker built-in input fint nok??

Hvis ikke vil jeg skyde på dit left i/o board er gået sig en tur. Det er ikke særlig sandsynligt det er det der er i vejen, men at det nok er en indstilling eller kext der er hoppet af et sted. Dobbel tjek system-preferences.

Virker input som det skal, vil jeg tro der måske sidder et eller andet i din jack ud.

Jeg havde nogen problemer med min left fan den anden dag på min MBP, jeg blev meget forundret over hvor nemt det var at åbne den og putte fannen tilbage i lejet, nu er alt vel igen. Stenet fejl, men den har kørt fejlfrit siden (sådan da) i +3 år. Så bare åben computeren og se om jack ud har fået nogen tæsk hvis din mor eller far i kæmpe brandert er faldet over jack kablet.

Good luck.
Gravatar #7 - Tumleren
8. feb. 2010 23:22
Gravatar #8 - simonduun
9. feb. 2010 11:31
#7 øhh?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login