mboost-dp1
laptop lader
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Du kan prøve, kommer an på om din computer får strøm nok.. Det kan være der står noget under den hvad den er rated til, altså, laptoppen.
Tror ikke du ødelægger computeren af - men laderen bliver nok pænt varm, hvis computeren bruger mere end hvad den er rated til.
Evt. tag batteriet ud af laptoppen så den ikke lader imens du bruger computeren, så tror jeg ikke den kommer over det din adapter er rated til.. Min macbook trækker vidst langt fra 65W..
Evt. tag batteriet ud af laptoppen så den ikke lader imens du bruger computeren, så tror jeg ikke den kommer over det din adapter er rated til.. Min macbook trækker vidst langt fra 65W..
Edit: har lige tjekket det, den bruger max 30W ved bare at køre en webbrowser og så 40W ved afspilning af en Youtube 720p HD video.. Der sidder en 2GHz Core2Duo i min og et 9400M Grafikkort.
Volt passer - godt.
Ampere - kig på hvad din nuværende HP kræver, og kig så på hvad den ekstra strømforsyning kan levere.
Selv om den lader som er gået i stykker kan give 6,5 ampere, så er det ikke sikkert at computeren skal bruge så meget. Med lidt held står det på computeren.
Ampere - kig på hvad din nuværende HP kræver, og kig så på hvad den ekstra strømforsyning kan levere.
Selv om den lader som er gået i stykker kan give 6,5 ampere, så er det ikke sikkert at computeren skal bruge så meget. Med lidt held står det på computeren.
myplacedk (8) skrev:Volt passer - godt.
I min verden er det:
Volt skal være helt præcist samme styrke.
Ampere må gerne være mere, men kun lavere hvis det er inden for rimelighedens grænser. Eksempelvis vil jeg ikke fodre en computer, der bør have en 95W-rated strømforsyning, med en 65W-rated version.
Nyere laptops fra HP plejer faktisk at brokke sig, hvis man sætter en oplader til, som giver for lidt strøm (hvis man antager der er strøm nok på maskinen til at man kan tænde den).
Eller også siger den bare "unsupported charger connected".
Men ja - volt (og polaritet) skal altid passe sammen - tror nu til dags alt andet er ligemeget, så længe vi snakker HP lader til HP udstyr osv.
Eller også siger den bare "unsupported charger connected".
Men ja - volt (og polaritet) skal altid passe sammen - tror nu til dags alt andet er ligemeget, så længe vi snakker HP lader til HP udstyr osv.
Og volt behøver enda ikke altid at passe så nøjagtigt. Desværre er det sjældent der står hvor meget den må variere, så den viden kan man ikke bruge til så meget.
Jeg havde et apparat engang, som havde en minimum-volt og maximum-volt. Og maximum var noget nær dobbelt så stor som minumum.
Jeg havde et apparat engang, som havde en minimum-volt og maximum-volt. Og maximum var noget nær dobbelt så stor som minumum.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.