mboost-dp1

Køb af Stjernekikkert?

Gå til bund
Gravatar #1 - phil513
6. dec. 2010 16:52
Hey Newz'ere

Har gået her på det sidste og gerne ville have en stjernekikkert men ved bare ikke hvor jeg skal købe den eller hvilken jeg skal købe
Jeg er total nybegynder så vil ikke have brug for et teleskop eller lign. men en kikkert der er nem at bruge, er af høj kvalitet og ikke koster det hvide ud af øjnene.

Så smid et link eller del din viden!

Tak på for hånd :D
phil513
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
6. dec. 2010 17:04
En stjernekikkert der ikke er teleskop vil du ikke kunne bruge til ret meget, da du uden tele ville have problemer med bare at se månen :)

Som minimum vil jeg anbefale dig noget a la dette. Det er et godt begynderteleskop som kan det meste.

Hold dig fra de billige tilbud fra Aldi osv. De er aldrig noget værd og giver dig bare dårlige erfaringer.
Gravatar #3 - MiniatureZeus
6. dec. 2010 18:06
Afgh. af hvor du bor, så er der garanteret en form for klub for stjernekiggere (?) som du kan joine.

Jeg ved at en af mine kammerater er medlem af klub (vidst igennem Tycho Brahe planetariet i kbh) hvor de tager ud og ser på stjerner på meget mørke marker og sådan noget..

Nu går han rimelig meget op i det, og har en kikkert til mange, mange tusinde kroner som kan alt muligt smart og fancy (i guess), men i starten (for 4-5 år siden) lånte han en kikkert igennem klubben.
Gravatar #4 - phil513
7. dec. 2010 16:33
#2 mit budget rækker slet ikke så langt.
Ang. det med tele viser det hvor meget jeg ved om kikkerter :P
ellers tak for feeback!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login