mboost-dp1

Knækket mini jack

Gå til bund
Gravatar #1 - slemmebirk
21. mar. 2010 11:22
Så lykkedes det mig at knække spidsen af et mini jack stik inde i høretelefons indgangen på min laptop. Jeg har prøvet at fiske den ud med en papirklips men den sidder låst fast derinde. Findes der pincetter der er små nok til at komme ind i en mini jack indgang? Eller har i andre kreative forslag?

Håber i kan hjælpe :)
Gravatar #2 - Magten
21. mar. 2010 11:47
En god magnet?
Ved dog ikke hvor glad computeren er for det..

Men er rimelig sikker på at man godt kan få så små pincetter.. Ved bare ikke hvor :)

Så alt i alt: Et styks rimelig ubrugeligt indlæg...
Gravatar #3 - slemmebirk
21. mar. 2010 12:02
Jeg har en magnetisk skruetrækker i bilen, med en bits jeg muligvis kan få ind og ramme, er det noget jeg skal lade vær med hvis jeg er glad for min computer?
Gravatar #4 - Colapusheren
21. mar. 2010 12:02
Hvad med at finde noget meget spidst og smide en klat stærk lim på enden? Ind i mini-jack porten og lade den sidde hårdt presset mod det knækkede stykke i et par timer .. Prøv derefter at trække det ud ..

Kreativt er det da! :P

Estimated chance of succes 2/5
Gravatar #5 - Nerq
21. mar. 2010 12:04
Ville nok spørge i Matas angående et pincet, eller evt. en pige hvis du kender sådan en?

#4 giver altså kun din idé 1/5 for succes og 4/5 for big time failure (evt. limer dimsen sig jo også fast inde i selv jackstikket? :o )
Gravatar #6 - slemmebirk
#4 Ja det var fanme kreativt, nu må jeg se om nogle af mine kollegaer har sådan noget lim.
Gravatar #7 - slemmebirk
#5, Bor i Dubai :(

Og ingen af mine indiske venner ved hvor jeg får fat i en mini pincet.
Gravatar #8 - Nerq
21. mar. 2010 12:05
#7 - Arh, der røg begge idéer med matas og piger.
Gravatar #9 - Colapusheren
21. mar. 2010 12:06
Det var også min vurdering, at sandsynligheden for at hele lortet sidder fast er størst :P
Gravatar #10 - Nerq
21. mar. 2010 12:07
NYT forslag - gå ind til en optiker og spørg efter et pincet til kontaktlinser (Tweezers for contact lenses).
Gravatar #11 - Colapusheren
21. mar. 2010 12:09
Du bliver nødt til at opdatere os hvis der er fremgang eller forfejlede forsøg :P
Gravatar #12 - Nerq
21. mar. 2010 12:10
Evt. med billeder af ting du har limet fast i stikket :D
Gravatar #13 - slemmebirk
21. mar. 2010 12:11
Will do :)
Gravatar #14 - Mamad (moveax1ret)
21. mar. 2010 12:11
#7 >>> Jeg tror hele newz.dk efterhånden har fattet du er i Dubai :p

http://www.google.dk/search?hl=da&safe=off&...
z.dk&meta=&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai= )

http://tinyurl.com/yb7edef
Gravatar #15 - slemmebirk
21. mar. 2010 12:12

Der var en enkelt der ikke havde fanget det tror jeg :D
Gravatar #16 - Colapusheren
21. mar. 2010 12:13
Jeg havde ikke fanget det :)
Gravatar #17 - DiZaster
21. mar. 2010 13:22
Hvis stikket er hult, kan du skrue en skrue i enden og trække den ud...

Vælger du at prøve med epoxy, kan du skære siden op op et sugerør eller lignende, rulle det sammen, og se om du kan få den presset ned omkring stikket.

Kan du det vil stikket enten falde ud (Såfremt du kan presse klemmerne til side) eller du kan nu påføre epoxy via en tændstik eller lignende uden fare for at lime den til indersiden af stikket.
Gravatar #18 - LinguaIgnota
21. mar. 2010 13:24
Bor det ud.

Kæresten har i øvrigt præcis det samme problem, så lad os endelig høre, hvad du finder ud af. Jeg har ikke selv haft mod på at eksperimentere.
Gravatar #19 - slemmebirk
21. mar. 2010 14:36
En af mine kollegaer har noget epoxy liggende i hans skuffe, men han har ikke den fjerneste idé om hvordan man bruger det. Han fortæller dog at det skulle være pissegiftigt, så ved ikke lige om jeg har mod på den løsning.
Gravatar #20 - Colapusheren
21. mar. 2010 14:42
Er det ikke bare en omgang blandings-lim? Noget klister blandet med noget hærder? :)
Gravatar #21 - slemmebirk
21. mar. 2010 14:44

Pas, jeg er overhovedet ikke praktisk anlagt, plejer at ødelægge mere end jeg gør gavn. Min bil mangler stadig dørbeklædning efter et mislykkedes forsøg med at skifte højtalere :(
Gravatar #22 - Colapusheren
21. mar. 2010 14:46
Så vidt jeg ved er epoxylim tokomponent. Det opbevares hver for sig, og før brug blandes en passende mængde. Derefter er det bare at få klistret tingene sammen i en fart, for det hærder pænt hurtigt! :P
Gravatar #23 - Colapusheren
21. mar. 2010 14:47
Gravatar #24 - Fjolle
21. mar. 2010 14:59
Skil computeren ad of se om du kan komme til stikket bedre på den måde. Ellers lod stikket af og find et nyt at sætte på :)
Gravatar #25 - gentox
21. mar. 2010 15:01
De har masser af Pincetter her, spørgsmålet er om du kan vente på at de sender :)
http://www.dealextreme.com/search.dx/search.Tweeze...
Gravatar #26 - Mort
21. mar. 2010 17:02
Jeg kan lige forestille mig hvad der sker hvis man putter en pind med lim ind i minijack porten, for at lime den fast til den knækkede rest:

På vej ind til det ødelagte stik så rammer du siden af connectoren, hvilket skaber en klat lim som effektivt forhindrer dig i nogensinde at få noget ud af porten igen.

Alternativt, så rammer du det defekte stik med din limpind, men lidt af limen løber ned i connectoren. Så har du ikke blot en defekt connector, men også en pind siddende i porten.

Nej, jeg tror at jeg ville enten skille computeren ad og trykke det ødelagte stik ud fra indersiden (Sådan en connector er som regel hult indvendigt), eller også sende computeren til reparation.
Gravatar #27 - slemmebirk
22. mar. 2010 09:39

Reperation er ikke en mulighed, spurgte mig til råds i nærmeste Sony butik i går og de mente at det ville tage 1-2 uger og så længe kan jeg ikke undvære den, eftersom at jeg bruger den på arbejdet.

Jeg har dog før haft held med at skille en bærbar ad og samle den igen, udover det tror jeg også min computer trænger til at blive blæst igennem for støv. Det kunne være jeg skulle eksperimentere lidt med det i weekenden :)

Nu er det jo ikke en kritisk fejl og mine højtalere virker stadigvæk, det er bare irriterende ikke at kunne høre musik på arbejdet, især når mine kollegaer vælger at fyre op under nogle bollywood soundtracks.
Gravatar #28 - Kris
22. mar. 2010 10:22
Modellervoks kan med stor succes bruges. Rul en pølse af leret og stik det ind i stikket, vent til det tørrer og hiv det ud igen, så skulle stikket følge med.
Det skal helst være det modellervoks til børn, det tører bedst uden at smuldre. Har selv fået mange små ting ud af små huller flere gange med modellervoks.
Gravatar #29 - mvoigt27
22. mar. 2010 10:26
#28 "Har selv fået mange små ting ud af små huller flere gange med modellervoks"...... var jeg den eneste der fik et mærkeligt billede på nethinden?!
Gravatar #30 - terracide
22. mar. 2010 10:31
mvoigt27 (29) skrev:
#28 "Har selv fået mange små ting ud af små huller flere gange med modellervoks"...... var jeg den eneste der fik et mærkeligt billede på nethinden?!

Agreed...det var mere info om Ronson end jeg havde brug for...
Gravatar #31 - Mort
22. mar. 2010 10:57
Siden det er enden af minijack stikket som sidder fast derinde, så formoder jeg at de "Modhager" der er i connectoren, holder fast i stikket. Gør de det, så tvivler jeg meget på at modellervoks har nok klæbestyrke til at hive stikket ud. Til gengæld risikerer du at der kommer til at sidde modellervoks i connectoren og så skal du finde en plan til at skrabe det ud :)
Gravatar #32 - plazm
22. mar. 2010 14:56
Min lillebror havde selv problemet for en 1½-2 månedstid siden, og der løste vi faktisk problemet med superlim og en skrue ned mod. du kan nemt finde en skrue som passer i stikket og derfor ikke vil komme ud af kurs :)
Gravatar #33 - Colapusheren
22. mar. 2010 18:22

Wohuu, point til mig! :D
Gravatar #34 - plazm
22. mar. 2010 20:49
#33, du er også nordjyde, det er sådan noget vi kan :p
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login