mboost-dp1
Kan ikke vise bootskræm på grunden af ubuntu 10.04
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej
Jeg køre ubuntu 10.04 sammen med Windows 7.
Her for nogle dag siden opdatet jeg det.
Alt gik godt ind til den start op igen.
For den gik ikke ind i bootmenu, men den sagde "Error: no such device: 3faa358d-dd71-43c9-b37f-08d8bc53fdc1.
Grub rescue>"
Håber i kan hjælpe mig med at komme ind i windows og slettede ubuntu.
Jeg køre ubuntu 10.04 sammen med Windows 7.
Her for nogle dag siden opdatet jeg det.
Alt gik godt ind til den start op igen.
For den gik ikke ind i bootmenu, men den sagde "Error: no such device: 3faa358d-dd71-43c9-b37f-08d8bc53fdc1.
Grub rescue>"
Håber i kan hjælpe mig med at komme ind i windows og slettede ubuntu.
Kan dette hjælpe?
Jeg fandt linket i en tråd hvor en havde samme fejl som dig, men om det er samme omstændigheder, det ved jeg ikke.
Jeg fandt linket i en tråd hvor en havde samme fejl som dig, men om det er samme omstændigheder, det ved jeg ikke.
Uhm..
Har du Ubuntu på samme harddisk som du har Windows?
Ellers kan du jo' bare paritonere den disk hvor Linux er på, og derved fjerne boot-loaderen. ;) - Men derved dræber du også din Ubuntu, hvilket nok ikke er så smart hvis du har noget vigtigt på det ;)
Har du Ubuntu på samme harddisk som du har Windows?
Ellers kan du jo' bare paritonere den disk hvor Linux er på, og derved fjerne boot-loaderen. ;) - Men derved dræber du også din Ubuntu, hvilket nok ikke er så smart hvis du har noget vigtigt på det ;)
markjensen (6) skrev:nitramdanmark (5) skrev:
Kan altid regne med google
fixed :) men godt du fik det til at virke
Nææ det skal du mere være...
"Kan altid regne med google og newz
#7 Ved ikke helt hvad du mener, men jeg skrev dette i cmd. "bootrec.exe /fixboot og bootrec.exe /fixmbr" fordi jeg bruger Win 7 og ikke XP
Men igen tak for hjælpen
@8
Brainfuck :-)
Prøv den her:
Brainfuck :-)
Prøv den her:
1
Insert Win 7 installation DVD and boot from DVD drive. While in some older systems you may have to change boot order through system BIOS, most newer systems allow booting from DVD without changing boot order by simply clicking on any key when prompted to doing so.
2
Choose your default "Language", "Time", and "keyboard Input" on the first window and click next.
3
You're now presented with 3 choices. Click on "Repair Your Computer" to gain access to the System Recovery window. Now choose "Command Prompt" in order to run the desired utility which is called "bootsect.exe". Bootsect is located inside the boot folder so change your directory to boot. Now run "bootsect /nt60 C:\" if you had Win 7 initially installed in the C partition. Alternatively, you can run "bootsect /nt60 SYS" or "bootsect /nt60 ALL" to repair the system partition or all partitions. Eject the DVD, and restart computer. Your computer should now boot Win 7 again.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.