mboost-dp1

Kan ikke vise bootskræm på grunden af ubuntu 10.04

Gå til bund
Gravatar #1 - nitramdanmark
28. okt. 2010 18:50
Hej
Jeg køre ubuntu 10.04 sammen med Windows 7.
Her for nogle dag siden opdatet jeg det.
Alt gik godt ind til den start op igen.
For den gik ikke ind i bootmenu, men den sagde "Error: no such device: 3faa358d-dd71-43c9-b37f-08d8bc53fdc1.
Grub rescue>"

Håber i kan hjælpe mig med at komme ind i windows og slettede ubuntu.
Gravatar #2 - markjensen
28. okt. 2010 19:29
Kan dette hjælpe?

Jeg fandt linket i en tråd hvor en havde samme fejl som dig, men om det er samme omstændigheder, det ved jeg ikke.
Gravatar #3 - OpenSourceCookieKid
28. okt. 2010 20:31
Uhm..
Har du Ubuntu på samme harddisk som du har Windows?

Ellers kan du jo' bare paritonere den disk hvor Linux er på, og derved fjerne boot-loaderen. ;) - Men derved dræber du også din Ubuntu, hvilket nok ikke er så smart hvis du har noget vigtigt på det ;)
Gravatar #4 - nitramdanmark
28. okt. 2010 22:57
#2 - Prøver her i morgen.

#3 Ja, det skulle jeg meinge, for jeg installet det på det andet drev (D: /Data) i stænden for C:
Gravatar #5 - nitramdanmark
29. okt. 2010 08:43
Det virket, tak for hjælpen.
Kan altid regne med newz
Gravatar #6 - markjensen
29. okt. 2010 11:40
nitramdanmark (5) skrev:

Kan altid regne med google

fixed :) men godt du fik det til at virke
Gravatar #7 - Chewy
29. okt. 2010 14:37
/fix MBR???
Gravatar #8 - nitramdanmark
29. okt. 2010 21:00
markjensen (6) skrev:
nitramdanmark (5) skrev:

Kan altid regne med google

fixed :) men godt du fik det til at virke

Nææ det skal du mere være...
"Kan altid regne med google og newz

#7 Ved ikke helt hvad du mener, men jeg skrev dette i cmd. "bootrec.exe /fixboot og bootrec.exe /fixmbr" fordi jeg bruger Win 7 og ikke XP

Men igen tak for hjælpen
Gravatar #9 - Chewy
30. okt. 2010 00:43
@8

Brainfuck :-)
Prøv den her:

1
Insert Win 7 installation DVD and boot from DVD drive. While in some older systems you may have to change boot order through system BIOS, most newer systems allow booting from DVD without changing boot order by simply clicking on any key when prompted to doing so.

2
Choose your default "Language", "Time", and "keyboard Input" on the first window and click next.

3
You're now presented with 3 choices. Click on "Repair Your Computer" to gain access to the System Recovery window. Now choose "Command Prompt" in order to run the desired utility which is called "bootsect.exe". Bootsect is located inside the boot folder so change your directory to boot. Now run "bootsect /nt60 C:\" if you had Win 7 initially installed in the C partition. Alternatively, you can run "bootsect /nt60 SYS" or "bootsect /nt60 ALL" to repair the system partition or all partitions. Eject the DVD, and restart computer. Your computer should now boot Win 7 again.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login