mboost-dp1
Java - copy to clipboard
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej
Jeg har fundet følgende kode på nettet, der sådan set også virker som det skal :-)
Hvis jeg nu vil have flere knapper, findes der så en måde at gøre det smart på, således at jeg ikke skal skrive <SCRIPT> koden mange gange?
Jeg har fundet følgende kode på nettet, der sådan set også virker som det skal :-)
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
function ClipBoard()
{
Kopi = holdtext.createTextRange();
Kopi.execCommand("Copy");
}
</SCRIPT>
<textarea id="holdtext" style="display:none;">Denne tekst bliver kopieret ind</textarea>
<input type="button" onClick="ClipBoard();" value="Copy">
Hvis jeg nu vil have flere knapper, findes der så en måde at gøre det smart på, således at jeg ikke skal skrive <SCRIPT> koden mange gange?
A sorry, mente også javascript
Men altså det kode jeg fandt på nettet virker, mangler bare en mulighed for at kunne lave mere end én knap.
Men altså det kode jeg fandt på nettet virker, mangler bare en mulighed for at kunne lave mere end én knap.
Jeg har ingen anelse om hvordan det er crossbrowser-mæssigt osv. Men hvis vi nu forudsætter at koden er OK, kan du løse dit problem på denne måde:
(Plus jeg ikke kunne lade være med at rette nogle småting.)
<script type="text/javascript">
function clipboard(id) {
var elem = document.getElementById(id);
var text = elem.createTextRange();
text.execCommand("Copy");
}
</script>
<textarea id="holdtext" style="display:none;">Denne tekst bliver kopieret ind</textarea>
<input type="button" onClick="clipboard('holdtext');" value="Copy">
(Plus jeg ikke kunne lade være med at rette nogle småting.)
<script type="text/javascript">
function clipboard(id) {
var elem = document.getElementById(id);
if (elem == null) {
alert(id + " ikke fundet");
return;
}
var text = elem.createTextRange();
if (elem == null) {
alert("TextRange kunne ikke skabes");
return;
}
text.execCommand("Copy");
}
</script>
<input type="button" onClick="clipboard('holdtext');" value="Copy">
Det virker ikke i Firefox før du har givet den adgang via en streng i dine preferences.
(about:config > signed.applets.codebase_principal_support = true
)
Generelt er det ikke cross-platform og efter min mening en sikkerhedsrisiko. (forestil dig at nogen kopierer dit kreditkortnummer / kontrolcifre og bagefter paster det automatisk på en anden side... fucked.) Det eneste jeg har læst er at man muligvis ville kunne lave en copy to blipboard function ved at bruge Flash til at foretage kopieringen og dernæst de alm. JavaScript metoder til at foretage paste.
Det virker ikke i Firefox før du har givet den adgang via en streng i dine preferences.
(about:config > signed.applets.codebase_principal_support = true
)
Generelt er det ikke cross-platform og efter min mening en sikkerhedsrisiko. (forestil dig at nogen kopierer dit kreditkortnummer / kontrolcifre og bagefter paster det automatisk på en anden side... fucked.) Det eneste jeg har læst er at man muligvis ville kunne lave en copy to blipboard function ved at bruge Flash til at foretage kopieringen og dernæst de alm. JavaScript metoder til at foretage paste.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.