mboost-dp1

iphone smadre simkort

Gå til bund
Gravatar #1 - Emmoss65
10. maj 2010 22:32
hey,
en af mine venner har en iPhone 1gen, som har kørt (stort set) upåklageligt. så her forleden tabte han den på jorden, hvorefter ingenting skete (heldigvis), og dog...
Da hans telefon ligepludselig ikke havde nogen forbindelse, spurgte han ind til det hos mig, men da jeg (som 'nørd') ikke lige kunne sige hvad det var, sagde jeg at han skulle prøve et andet simkort i fonen og det gjorde han så med hans kones simkort, og *pling* den virkede i 2-3 min , og derefter døde den igen, og simkortet virkede ikke på hendes gamle nokia fon heller.
Hvad kan være grunden til denne destruktion af simkortene i iPhonen??

(har umiddelbart heller ikke kunne finde nogle 'tråde' omkring det på nettet)
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
10. maj 2010 22:35
Lyder som om en diode eller modstand er blevet kortsluttet, så simkortet får for høj spænding.

Lyder som noget den skal til rep. for at ordne.
Gravatar #3 - milandt
11. maj 2010 07:04
Axe it.
Gravatar #4 - Emmoss65
11. maj 2010 08:27
lyder muligt.. men fik et opkald hertil morgen at simkortene og telefonen virkede igen, og det stener jeg lidt over.
Men din forklaring lyder ret sandsynlig, da det kan ske igen.

I saw it coming...
Gravatar #5 - MiniatureZeus
11. maj 2010 09:26
Min egen alu iPhone har det også lidt specielt mht. simkort. Nogen gange, så kan den simpelthen ikke finde SIM-kortet.. Der er ikke rigtig nogen trigger, i hvert fald ikke hvad jeg har lagt mærke til, men den eneste der hjælper er at slukke telefonen helt, sætte den i laderen (ikke pc) og så tænde igen..
Gravatar #6 - myplacedk
11. maj 2010 09:55
Min standard-reaktion på dårlige simkort er at rense kontakt-fladerne. (Fx. med viskelæder.) Det har løst mange mystiske problemer.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login