mboost-dp1

Internet problemer

Gå til bund
Gravatar #1 - DanaKaZ
20. jul. 2010 16:39
Hej Newz

Jeg har nu i længere tid bøvlet med mit internet fra Telenor. Det startede omkring det tidspunkt hvor vi fik vores forbindelse opgraderet til 10/1 mbit. Herefter begyndte Telenor routeren at miste sin ip, først en gang om ugen, men det blev i perioder til en gang dagligt. Man var så nød til at genstarte den et par gange, før den fangede ip'en igen.

Vi fik så tilsendt en ny router, som så godt nok selv fanger ip'en, uden at skulle genstarte, men nettet er stadig nede i perioder.

Jeg har haft kontakt med Telenors kundeservice mange gange nu, og selvom at de er tålmodige og flinke, har det været begrænset hvad de har kunnet gøre.

Jeg har: fjernet al DHCP og NAT på mit eget udstyr der sidder efter deres router, først en billig kablet router med en Airport express bagefter og nu en switch med den samme Airport express efter. Jeg har haft brugt en trådløs router fra dem i en lille uges tid, for at kunne udelukke at problemet var i mit udstyr, skannet alle mine maskiner (3 macs) med ClamXav og tjekket dem for underlige forbindelser med Little Snitch. Der har været en TDC mand ude og tjekke linien. Intet har hjulpet.

De siger at de kan se en masse udadgående forbindelser, 300-1200 stk. Jeg har ingen anelse om hvad det kan komme af.

Jeg kan ikke se noget mønster i udfaldende. Mit WLan er forresten WPA2 sikret og jeg har ikke set nogen klienter på, som jeg ikke har kunnet gøre rede for.

Det sidste de kunne råde mig til i dag, var at formatere mine maskiner og installere igen, hvilket jeg tager som at de har givet op.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Det eneste jeg kan komme på er at skifte teleselskab.

Er der nogen gode råd derude?
Gravatar #2 - siliankaas
20. jul. 2010 18:01
At formatere er måske lige drastisk nok (?)
Du kan jo evt. prøve at boote på en Ubuntu (elle rlig.) og se om problemet stadigvæk er der.

Hvis det er dit eget udstyr er skift af ISP jo lidt dumt ;-)

Spændende er det dog hvad de mener med: "en masse udadgående forbindelser, 300-1200 stk" De må kunne uddybe hvad de "ser"?

Kan du evt. gå uden om deres router? (jeg kender ikke Telenor's setup), men hvis du kan var det jo også sjovt at se om der også er problemer med en PC direkte i DSL modem.

Gravatar #3 - DanaKaZ
20. jul. 2010 18:05
#2 Ja, det kunne jeg self, smide et par ubuntu live cd'er på og se hvad der så sker.

Ja det ville være lidt fjollet at skifte bare for at finde ud af problemet stadig var der.

Har forsøgt at få dem til det, men har ikke fået noget ud af dem, vil tro at det er noget tavshedspligt relateret, men ved det ikke.

Nej, af en eller anden grund insisterer de på at have DSL modem og router i et, har spurgt.
Gravatar #4 - Hubert
20. jul. 2010 20:45
Jeg har oplevet tilsvarende problemer. Grunden til mine problemer var dog at jeg havde en højere hastighed en kobberet kunne klare. Der var simpelthen for meget støj på linjen. Kan du se om du har forbindelse til centralen på dit udstyr når du helt mister forbindelsen ud på nettet?
Gravatar #5 - fjols
20. jul. 2010 20:52
Jeg har lignende erfaring som Hubert, bare med TDC ADSL engang i tidernes morgen.
De kunne dog måle at min hastighed var for høj til kobberet og jeg fik den derfor sat lidt ned og det hjalp.
Prøv at spørge om de kan sætte din hastighed ned til din gamle hastighed og se om det hjælper.
Gravatar #6 - gnаrfsan
20. jul. 2010 20:58
Hvor mange telefonapparater her du på linien, inkl. nummervisere, telefonsvarer etc.? Er noget af det B&O?
Gravatar #7 - DanaKaZ
20. jul. 2010 21:53
#4 Har været på tale, vi fik den også sat ned igen til 6/1, men det hjalp ikke. De siger hver gang at støjtallene er fine og jeg skulle ligge enten 1200 eller 2300 m fra centralen, kan ikke huske hvilken en, men de mente vist ikke at det skulle være et problem.

#5 Som sagt har vi prøvet at have sat den ned, og de mente ikke at det skulle være et problem her.

#6 Ingen, har ikke fastnet telefon.
Gravatar #8 - DanaKaZ
20. jul. 2010 21:57
Er der nogen der har nogen erfaringer med Akamai?

Det kom op på min kæreste bærebare og ville åbne en masse forbindelser ud ad. Så vidt jeg kan læse mig frem til er det ikke spyware, men kan heller ikke lure hvad det gør og hvorfor/hvordan hun har fået det ind.
Gravatar #9 - kinaholm
21. jul. 2010 10:35
#8 Akamai er en slags content-delivery-service som transparent sender klienten(ham der vil downloade ex. iTunes) videre til et lokalt mirror.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login