mboost-dp1

Internet fast i bolig - Muligt at tilkoble router?

Gå til bund
Gravatar #1 - fresch
26. jun. 2010 11:35
Hej Newz :)

Jeg er lige flyttet i en ny lejlighed, hvor internettet kører over huslejen..
Dvs. at der er et Ethernet stik direkte i væggen. Kobler jeg min Mac til, fik jeg første gang et Login vindue i browseren "Boligselskab Internet Login".

Dette login, var mit lejlighedsnummer, og dette skulle kun gøres én gang (Dukker aldrig frem igen).

Mit spørgsmål er så nu.. Jeg har både Xbox 360, PS3, Wii, osv. som jeg også vil have koblet på internettet.

Er det muligt at koble min Netgear WiFi router til internettet, og derved give mine andre enheder mulighed for at benytte interenettet?

Jeg har forsøgt at sætte et netværksstik fra væggen, og ind i routerens "Internet" port. Men der sker intet overhovedet.. Nogle forslag til hvad jeg kan gøre?

Det er lidt surt, ikke at kunne bruge internet på hverken bærbar computer, konsoller osv, uden at skulle skifte stik hver gang. Og skifter jeg stikket over i Xboxen eller PS3en sker der INTET overhovedet (Sikkert pga. at denne Login screen i browseren, naturligvis ikke kan dukke op på spilkonsollen).
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
26. jun. 2010 11:57
Prøv at ændre din routers MAC adresse, så den er den samme som din computers.
Den skal højst sandsynligt stå som DHCP.
Gravatar #3 - fresch
26. jun. 2010 11:59
Okay :) 2 sek.: Ska lige se om jeg kan finde min MAC adresse på computeren..

--

Hmm , har kigget under alle indstillinger under System Preferences, Network, Ethernet(1), og jeg kan sagtens se Ip adressen, DNS osv osv. Man kan overhovedet ikke finde noget om MAC adresse :(
__

AAAAAH sorry!
MAC adressen hedder åbenbart "Ethernet ID" på en Mac :) Prøver lige..
Gravatar #4 - Jakob Jakobsen
26. jun. 2010 12:03
1. gå ind under start og Kør.
2. skriv "cmd" og tryk enter.
3. skriv "getmac" og tryk enter.
Gravatar #5 - fresch
26. jun. 2010 12:23
# 4, Problemet er Løst! Sidder desuden også ved en Mac Pro, så jeg har ikke Start, Kør osv ;)

MEN DET VIRKER! WUHUUUEE! :D

Xbox Live, iPad, Apple Tv, Ps3 osv! DET HELE VIRKER! YEEEHAA! :D
Gravatar #6 - terracide
26. jun. 2010 12:27
#5:
Og det du har gjort er årsagen til at MAC-filtering over Wi-Fi = falsk sikkerhed ;)
Gravatar #7 - fresch
26. jun. 2010 12:38
Hehe :)

Meningen med boligselskabet er jo at de kun vil have at man kan have 1 computer koblet på internettet pr. lejlighed. Derfor deres login system osv.

Men du kører det sku med alle enheder :) SKØNT!
Gravatar #8 - fresch
26. jun. 2010 12:44
Nu sidder jeg så med et andet problem.

Pludselig kan hverken min iPad eller iPhone finde den trådløse router..
Den er helt ny og resettet, eneste jeg har gjort er at sætte WPA kode på, samt kalde routeren for InterWebz.

Den dukkede op lige før, men nu er den forsvundet.. :S

RouterStatus er således:

Router Status

Account Name WGR614V9
Hardware Version V9
Firmware Version V1.2.6_18.0.17(does not work with CD version below 2.0)

Internet Port
MAC Address 00:1F:33:D9:55:B9
IP Address 10.59.1.49
DHCP DHCPClient
IP Subnet Mask 255.0.0.0
Domain Name Server
168.95.1.1

LAN Port
MAC Address 00:1F:33:D9:55:B8
IP Address 192.168.1.1
DHCP ON
IP Subnet Mask 255.255.255.0

Wireless Port
Name (SSID) InterWebz
Region Europe
Channel auto (1)
Mode b and g
Wireless AP ON
Broadcast Name ON
Gravatar #9 - asdasfa
26. jun. 2010 13:11
spam fjernet af redaktionen
Gravatar #10 - fresch
26. jun. 2010 13:32
WILL SOMEONE PLEASE BAN THIS FUCKER??????? :S

Eller finde en adresse, så jeg personligt kan smadre ham til plupfisk!!!
Gravatar #11 - asdasfa
26. jun. 2010 13:37
du kommer bare
Gravatar #12 - jeldtoft
26. jun. 2010 14:25
Hvis du vil slå ham til plupfisk, så skulle du måske følge med her: http://newz.dk/forum/spam/neobux-103495
Gravatar #13 - KC
26. jun. 2010 15:27
terracide (6) skrev:
#5:
Og det du har gjort er årsagen til at MAC-filtering over Wi-Fi = falsk sikkerhed ;)

Tror ikke Apple fanbois bliver glade hvis det bliver populært med Mac-Filtering...
Gravatar #14 - Jakob Jakobsen
26. jun. 2010 16:24
KC (13) skrev:
Tror ikke Apple fanbois bliver glade hvis det bliver populært med Mac-Filtering...

Jeg tror også det er ulovligt at diskriminere folk på grund af deres seksuelle præferencer.
Gravatar #15 - terracide
26. jun. 2010 19:03
#14:
som en kollega sagde:
"the hardest part of buying a Mac is telling your parents that you are gay..."
Gravatar #16 - kasperd
4. jul. 2010 19:44
fresch (7) skrev:
Meningen med boligselskabet er jo at de kun vil have at man kan have 1 computer koblet på internettet pr. lejlighed. Derfor deres login system osv.
Hvis de lægger den slags begrænsninger på og ikke engang giver brugerne en rigtig IP adresse, men kun adgang gennem NAT, så vil jeg klasificere det som elendig service.

Jeg ville prøve om det virkede hvis man blot koblede en switch på forbindelsen og så flere computere til switchen.

Krav om login har ikke rigtig noget at gøre med en begrænsning på én computer per lejlighed. Muligvis er det noget de har sat op fordi den switch de anvender ikke kan implementere de begrænsninger de har tænkt sig.

At sætte en router med NAT op bagved en router med NAT er ikke noget jeg ville anbefale, man løber nemt ind i problemer på den måde. Men det kan desværre ikke helt udelukkes, at udbyderens system er indrettet på en måde, hvor det er den eneste mulighed.

fresch (8) skrev:
Domain Name Server
168.95.1.1
Nogen specifik grund til at du har valgt en DNS server i Taiwan?

Hvis din internetadgang stiller mærkelige krav for at give dig adgang, så vil et af de første krav du kommer ud for sandsynligvis være at du skal anvende den DNS server deres DHCP server tildeler.

Det kan tænkes at dit problem er følgende:
1, Din router spørger deres DHCP server efter en IP adresse.
2. DHCP serveren genkender ikke routerens MAC addresse og sætter den i et specielt lukket netværk med adgang til login serveren.
3. Routeren prøver at anvende en DNS server udenfor det lukkede netværk.
4. Da denne DNS server ikke kan nås når du aldrig frem til login serveren.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login