mboost-dp1

Ingen lyd

Gå til bund
Gravatar #1 - Dreadnought
9. nov. 2010 07:46
Jeg får snart en Fujitsu-Siemens PC ind ad døren, som bare nægter at sige noget. Den har onboard lydkort og driveren installerer sig fint uden noget brok. Selv hvis man installerer et ekstra lydkort og deaktiverer onboard, så kommer der heller ikke noget ud af den. Jeg har forsøgt at reinstallere WinXP to gange, uden at det har hjulpet. Og ja, jeg har checket at højtalerne virker.

Har I nogen idéer til hvad fejlen er, og kan det onboard lydkort der blokerer det andet?

Mere info om computeren kommer senere, når den dukker op.
Gravatar #2 - MiniatureZeus
9. nov. 2010 07:49
Kan slet ikke høre hvad du siger?

ha ha
Gravatar #3 - Dreadnought
9. nov. 2010 08:19
#2 Har du også en tidsmaskine?
Gravatar #4 - Bundy
16. nov. 2010 08:43
Prøv at kigge nærmere her: http://support.microsoft.com/kb/888111
Gravatar #5 - Dreadnought
20. nov. 2010 04:25
Thanks Bundy. Den vil jeg prøve, når han engang får den taget med.
Gravatar #6 - Dreadnought
25. nov. 2010 12:39
Det var en nitte, Bundy. Den hotfix var for XP SP1/2, men denne PC kører med SP3.
Det er Fujitsu Siemens Scaleo P A8NE-FM.
Gravatar #7 - Dreadnought
25. nov. 2010 13:00
A8NE-FM er jo selvfølgelig ikke en model Asus vil kendes ved. Så nu prøver jeg med en driver fra RealTek, som er ophavsmanden til den ACL655 chip der sidder i den.
Gravatar #8 - Colapusheren
25. nov. 2010 13:52
Hvordan ved du højtalerne virker hvis der ingen lyd kommer ud af dem?
Gravatar #9 - Dreadnought
25. nov. 2010 14:19
Nu er højtalerne jo hverken loddet eller limet fast til PC'en, så de er skam testet med min mobil.

Jeg har opgivet at få noget lyd ud af dyret, da RealTek driveren heller ikke hjalp.
Gravatar #10 - Colapusheren
25. nov. 2010 14:23
Arh, havde fået det indtryk at det var indbyggede højtalere i en bærbar. Men så kan man jo bare tjekke ordentlig efter inden man poster :)

Så er jeg sgu tom for idéer. Ville umiddelbart have gættet på minijackporten, men du siger jo du har prøvet et andet lydkort ..
Gravatar #11 - Colapusheren
25. nov. 2010 14:34
Fandt det her - ved ikke om det er noget du tør downloade og tage chancen med. Desuden står der intet om hvilket operativsystem filerne passer til.

http://www.filestube.com/eb2bcb937f2bdce903ea,g/AS...

Desuden er der en her, som skriver at boared er et Fujitsu Siemens rip-off af Asus.

http://hardforum.com/showthread.php?t=958129
Gravatar #12 - røvskæg
25. nov. 2010 20:27
Prøv at kør en Ubuntu Live cd og se om der er lyd.
Gravatar #13 - Dreadnought
25. nov. 2010 20:34
Jeg har returneret maskinen og har derfor ikke mulighed for at prøve mere.

Colapusheren (11) skrev:
Desuden er der en her, som skriver at boared er et Fujitsu Siemens rip-off af Asus.

Der står ASUS og modelnavn med silketryk på den, men det er et OEM board så de vil ikke supportere skidtet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login