mboost-dp1
Hjælp til setup af Netbeans C/C++ -compiler !urgent!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
hey, jeg kann ikke få Cygwin compileren sat op i netbeans, hvilke filer skal jeg vælge fra Cygwin\bin\ mappen til de forskellige options:
C compiler :
C++ compiler :
Fortran compiler :
Assembler :
Make command :
Debugger Command :
Qmake command :
Cmake command :
Hvilke filer skal jeg vælge fra Cygwin\bin mappen?
C compiler :
C++ compiler :
Fortran compiler :
Assembler :
Make command :
Debugger Command :
Qmake command :
Cmake command :
Hvilke filer skal jeg vælge fra Cygwin\bin mappen?
jeg har bare kørt setup.exe fra cygwin, og jeg tror da jeg har valgt full install.
Jeg bliver mødt med dette vindue når jeg installerer, så trykker jeg bare next!
Jeg bliver mødt med dette vindue når jeg installerer, så trykker jeg bare next!
Prøv at undersøge hvad du har checked under mingw (svjh så er det der gcc ligger).
Ellers kan du overveje at installere et *nix i en virtual machine.
Prøv at undersøge hvad du har checked under mingw (svjh så er det der gcc ligger).
Ellers kan du overveje at installere et *nix i en virtual machine.
jeg har fået compileren op at køre, så er mit næste problem bare at da jeg laver en Hello World, compiler den også fint, men så beder netbeans bare om at åbne en .SH fil og intet andet sker!??
burde der ikke komme en .exe fil ud af det?? hvis ikke, hvor kan jeg ændre i det så det er .exze filer jeg får lavet?
burde der ikke komme en .exe fil ud af det?? hvis ikke, hvor kan jeg ændre i det så det er .exze filer jeg får lavet?
Hvis du vil have mingw, så drop cygwin og download mingw direkte.
Mit foretrukne mingw download sted idag er:
http://www.equation.com/servlet/equation.cmd?fa=fo...
Hvis du vil have mingw, så drop cygwin og download mingw direkte.
Mit foretrukne mingw download sted idag er:
http://www.equation.com/servlet/equation.cmd?fa=fo...
Det haster en hel del, har et helt program jeg skal have skrevet og dokumenteret til på fredag, og mon ikke i kan læse at jeg ikke har helt styr på det!???
jeg kan ikke finde den, når jeg compiler det welcome-program der er med i netbeans prøver en fil kaldet: DOOPEN.sh at åbnes, og i debug mappen ligger der kun en welcome.o fil!
edit: jeg har prøvet at åbne filen gennem cmd.exe, men den viser bare directoriet!
jeg kan ikke finde den, når jeg compiler det welcome-program der er med i netbeans prøver en fil kaldet: DOOPEN.sh at åbnes, og i debug mappen ligger der kun en welcome.o fil!
edit: jeg har prøvet at åbne filen gennem cmd.exe, men den viser bare directoriet!
.o-filer plejer at være objekt-filer. Det betyder at du ikke (umiddelbart) kan eksekvere den. Den skal igennem en linker først, svjh.
Hvad er det for en opgave?
Kan du evt. åbne DOOPEN.sh i en teksteditor og fortælle hvad der står?
EDIT:
Jeg vil desuden anbefale dig at bruge en almindelig tekst-editor med syntax highlighting og basal indentering i stedet for netbeans til at begynde med.
.o-filer plejer at være objekt-filer. Det betyder at du ikke (umiddelbart) kan eksekvere den. Den skal igennem en linker først, svjh.
Hvad er det for en opgave?
Kan du evt. åbne DOOPEN.sh i en teksteditor og fortælle hvad der står?
EDIT:
Jeg vil desuden anbefale dig at bruge en almindelig tekst-editor med syntax highlighting og basal indentering i stedet for netbeans til at begynde med.
Måske har han ikke angivet linkeren i hans IDE-settings.
Det er lang tid siden jeg har sat NetBeans op til C++, men så vidt jeg husker installerede jeg blot MinGW, derefter NetBeans, sørgede for at den havde C++ plugins'ene og så angav MinGW-programmerne derinde et sted, og så funkede det. Kan desværre ikke huske detaljerne.
Ja, Dev-cpp er en mulighed hvis han er villig til at bruge en anden IDE. Der er en bundle med compiler i, hvor alt er sat op og kører out of the box.
Det er lang tid siden jeg har sat NetBeans op til C++, men så vidt jeg husker installerede jeg blot MinGW, derefter NetBeans, sørgede for at den havde C++ plugins'ene og så angav MinGW-programmerne derinde et sted, og så funkede det. Kan desværre ikke huske detaljerne.
Ja, Dev-cpp er en mulighed hvis han er villig til at bruge en anden IDE. Der er en bundle med compiler i, hvor alt er sat op og kører out of the box.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.