mboost-dp1
Hjælp, komme ind på Router!!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej
Jeg har lige fået en ny router (TDC HomeBox), og vil gerne ind at åbne nogle porte. Problemet er at når jeg skriver min IP i adresse feltet, kan den ikke komme ind på siden. Jeg har Ip'en fra kommandoen ''ipconfig'' + at den står her inde: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20567
Men den gider ikke gå der ind. Ville det hjælpe at sætte min computer til med et Ethernet-kabel, eller hvad?
Håber i kan hjælpe!
Jeg har lige fået en ny router (TDC HomeBox), og vil gerne ind at åbne nogle porte. Problemet er at når jeg skriver min IP i adresse feltet, kan den ikke komme ind på siden. Jeg har Ip'en fra kommandoen ''ipconfig'' + at den står her inde: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20567
Men den gider ikke gå der ind. Ville det hjælpe at sætte min computer til med et Ethernet-kabel, eller hvad?
Håber i kan hjælpe!
Standard netværks config burde vælge kablet over trådløs forbindelse. Men det kan selvfølgelig være der er pillet ved det :)OxxY (8) skrev:Disablededu det trådsløse imens? Ellers er det jo ikke sikkert hvilken forbindelse den brugte.
KørLordSadler (5) skrev:Hvad vil det sige? :)
ipconfig > c:\ipconfig.txt
Åben filen og kopier indholdet herind.
LordSadler (3) skrev:Nu har jeg prøvet med Ethernet, men det virker stadigvæk ikke :( nogen andre forslag?
Det skal virke. Check at du har fået en IP-adresse på dit netkort (gennem ethernet). Altså at du har sat kablet i en rigtig port (dvs. ikke WAN-porten).
Her er der noget ipconfig:
Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : home
Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::d1c2:23ac:93cd:a926%12
IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.6
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
Tunnel-netværkskort isatap.{4FA4AE9A-C580-4D22-9054-3A844A2CD2B9}:
Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
Tunnel-netværkskort Teredo Tunneling Pseudo-Interface:
IPv6-adresse. . . . . . . . . . . : 2001:0:5ef5:79fd:38cb:1ae8:afc1:f8cd
Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::38cb:1ae8:afc1:f8cd%15
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : ::
Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : home
Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::d1c2:23ac:93cd:a926%12
IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.6
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
Tunnel-netværkskort isatap.{4FA4AE9A-C580-4D22-9054-3A844A2CD2B9}:
Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
Tunnel-netværkskort Teredo Tunneling Pseudo-Interface:
IPv6-adresse. . . . . . . . . . . : 2001:0:5ef5:79fd:38cb:1ae8:afc1:f8cd
Link-local-IPv6-adresse . . . . . : fe80::38cb:1ae8:afc1:f8cd%15
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : ::
paradise_lost (10) skrev:192.168.0.1 el 192.168.1.1 ??
Det er 192.168.1.1
Huskede at slukke for den trådløse, da jeg prøvede med kabel men det virker som sagt ikke
Kan du komme på internettet?
Hvis ja, så i adressebaren i browseren skriver du: http://192.168.1.1 og tryk enter, hvad sker der så? Timer den ud?
Hvis ja, så i adressebaren i browseren skriver du: http://192.168.1.1 og tryk enter, hvad sker der så? Timer den ud?
Hvad er det præcis for en boks du har fået af TDC? Producent/Model? Måske det er en ny type som ikke er beskrevet/dokumenteret på deres FAQ...
Det er bare ikke alle der vil reddes...
Når man nu har ulejliget sig med at stille spørgsmålet og involveret en 5-7 personer, kunne man IMHO godt følge det til ende...
Når man nu har ulejliget sig med at stille spørgsmålet og involveret en 5-7 personer, kunne man IMHO godt følge det til ende...
LordSadler (15) skrev:vil helst undgå at ringe til TDC
Hvorfor dog det?
Er det virkelig så slemt at få hjælp der hvor svaret burde ligge først for!!?
Når det er sagt skal du kunne tilgå en Homebox via 192.168.1.1 - med mindre det er en Erhvervs Homebox - der er GUI spærret - du kan dog bestille port forward hos kundeservice.
http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=9&... Voila, så har du adgang til alle de avancerede funktioner, bare brug de password han bruger, de virker på alle homeboxe fra tdc.. god fornæjelse
Hubert (24) skrev:Hvorvidt manden kan få erektion afhænger forhåbentlig ikke af hvorvidt han kan få adgang til din router..? :p
Nu er du simpelthen for pervers, der er da ingen tvivl om at jeg siger at han ikke kan få routeren op at stå fordi han ikke kan komme på den!
siliankaas (26) skrev:#23
Ja og Nej
Du kan få TDC til at åbne dine porte, det er din eneste mulighed som det ser ud lige nu
For den nette sum af 995,- hvis jeg ikke husker helt forkert. Det er ivørigt meget normalt at de ikke tillader adgang til deres udstyr de banditter.
Josso (23) skrev:#21
Hvad gør man hvis man har en Erhvervs Homebox?
Er den bare lukket for good?
Det er den, TDC må for det meste ikke åbne for en router uden virksomhedens IT afdeling siger god for det, denne service koster - Så jo din router ER bare lukket.
Jeg oplevede det samme...
Der er andre løsninger, de fleste virksomheder accepterer at du bytter din homebox ud med et alm. adsl. modem. Så kan du jo selv købe en ordentlig router (som du kan styre)med en god wifi dækning. Wifi på TDC's routere stinker som regel, det er g-wifi, eller crapy n-wifi.
Du skal være opmæksom på at udbytningen til ADSL router i nogle virksomheder skal godkendes, det skulle min kones. Her er det en god ide at nævne et ligit formål, som at man selv hoster sin hjemmeside og ikke at man skal forwarde porte til sin bittorent klient ;o)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.