mboost-dp1

Gammel HDD i ny PC?

Gå til bund
Gravatar #1 - Flasher
29. aug. 2010 17:33
Hej!

Jeg har netop bestilt en ny PC, uden forudindstalleret OS. Jeg har en SATA harddisk med XP installeret som jeg gerne vil smide i. Er det uproblematisk blot at smide harddisken i maskinen og så boote op?
Gravatar #2 - onetreehell
29. aug. 2010 17:36
Jeg har hørt at windows ikke fatter hvad der sker hvis man skifter bundkortet ud, så hvis du skifter ALT undtaget harddisken ud, så fatter windows garanteret ingenting (og gider derfor ikke at virke). Men det er ikke noget jeg ved noget om.
Gravatar #3 - xXgmzorXx
29. aug. 2010 17:38
Yes, bare smid den i. På et tidspunkt kan du købe Win7 og installere den på en anden harddisk, og så kan du vælge hvilken OS du vil boote med.

-Har prøvet at ligge en harddisk ind med XP, så jeg både havde windows 7 og xp
Gravatar #4 - TheAvatar
29. aug. 2010 17:49
Hvis SATA controlleren er af samme producent, er der en rimelig chance for, at den bare booter.
Men skifter du controller fra f.eks. Intel til nVidia, så kunne den godt finde på at dø med blå skærm. Så er det en noget mere kompliceret proces lige at få den til at boote.

Den kan også finde på at bede om genaktivering, når du skifter så meget hardware.
Gravatar #5 - sissy
29. aug. 2010 18:19
Du vil helt sikkert også få problemer med driver, tror du får et meget mere stabilt system hvis du geninstallere...
Gravatar #6 - Flasher
30. aug. 2010 17:14
På sigt vil jeg helt sikkert også geninstallere til Windows 7. Det er egentlig mest for at kunne smide mine filer over på den nye harddisk i computeren.

Jeg går fra en Intel Dual Core processor på et Gigabyte P35-S3G til en Intel i7 processor på et Asrock P55 bundkort. Ved ikke om det siger noget om, hvorvidt den vil kunne boote op?
Gravatar #7 - skalla
31. aug. 2010 08:18
Du burde godt kunne boote op på din xp, men som allerede nævnt bør du geninstallere.

Alternativt kan du bruge en boot CD for at komme ind til dit filsystem nævner lige 3 du kan vælge imellem: Ultimate boot CD for windows, Hyrens boot CD, Ubuntu live.
Gravatar #8 - Bundy
31. aug. 2010 22:21
Installer et OS på den nye computer, og smid derefter den gamle disk i, så kan du uden problemer flytte ting over.

Den nye computer har sikkert en hurtigere disk, så det er federe at have OS på den..
Gravatar #9 - Flasher
1. sep. 2010 17:42
#8: Du har ret - det vil jeg gøre. :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login