mboost-dp1

Fullrate router settings

Gå til bund
Gravatar #1 - Barkane
4. jun. 2010 19:40
Jeg har problemer med at DSL Mode i routeren P-2602R-D1A fra Fullrate.
status

Jeg legede med WAN efter jeg har købt Airport Extreme så jeg ændrede den til bridge mode.
Det virker ikke og jeg vil gerne have få den tilbage til Router mode så jeg kan tilslutte den gamle WR54G igen.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad skal der stå i Network --> WAN
Lige nu står de sådan:

Hvad med inde i Advanced Setup?
Skal der stå et eller andet?
Lige nu står de sådan

+ Jeg får ikke forbindelse hvis jeg sætter FR routeren direkte til computeren. Jeg har ikke internet og jeg får ikke ip-adresse fra routeren. Er det fordi jeg har leget med den? Eller skal jeg også fifle lidt med LAN?
Gravatar #2 - terracide
4. jun. 2010 19:44
Det nemmeste vil være en hardreset, hvis du har sat den til routing mode og slået DHCP server til.

1) Sluk router.
2) Pres reset ned.
3) Tænd for router, tæl til 20, slip reset.
4) Vent ca. 5 min på at router starter op, henter konfigurations-fil, rebooter og strater op som den skal.

Note: Man kan ikke selv sætte sit udstyr i brigde, konfigurationen bliver løbende kontrolleret op imod konfiguration-filen hos os.
Gravatar #3 - Barkane
4. jun. 2010 19:51
Ok, tak skal du have. Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke tænkte på hardreset.
Skal jeg kontakte fullrate vedrørende om at gøre det til bridge mode ved fullrates hjemmeside eller ved at ringe op til dem?
Gravatar #4 - terracide
4. jun. 2010 20:17
#3:
Du kan både skyde en mail afsted eller ringe :)
Gravatar #5 - Barkane
4. jun. 2010 20:25
Tusind tak terra. Jeg har sendt e-mail fra fullrates hjemmeside. Nu kører også internettet der ud af igen.

Nu er mit problem er at jeg ikke kan komme ind til routeren så jeg kan reservere ip-adresser til stationær og deslige.
Gravatar #6 - terracide
4. jun. 2010 20:26
#5:
Den skulle gerne være tilgænglig på 192.168.1.1:80 med dit FR-PW
Gravatar #7 - Barkane
4. jun. 2010 20:32
Jeg har prøvet flere gange med flere forskellige browsere. Didn't work. Jeg slukker og tænder det igen bare for at prøve.
Gravatar #8 - terracide
4. jun. 2010 20:40
#7:
Jeg får fint fat i både dit webinterface på port 80 og telnet på port 23...har du koblet PC'en dirkte til?
Gravatar #9 - Barkane
4. jun. 2010 20:43
Jeg kommer ind til webinterface, men af en eller anden grund vil den ikke acceptere min password
Gravatar #10 - Coney
4. jun. 2010 20:44
Sidst jeg forsøgte at bridge min var jeg nødt til at få support til at resette den for mig, jeg kunne nemlig heller ikke længere komme ind i interfacet... Det virkede simpelthen ikke når jeg selv resatte den... Support var også noget forvirrede over det, så det kan være det bare er min router der er mindre god, men nu du selv nævnte det... Dog fik jeg at vide at det kostede 10 eller 20 kr om måneden at have den slået til bridge... Er det ikke længere sådan?
Gravatar #11 - Barkane
4. jun. 2010 20:47
Jeg har det fint med at betale 10/20 kr for at få den til at være sat til bridge mode, så har jeg N-netværk på at alle enheder bortset fra PS3 og iPhone.
Jeg kontakter fullrate telefonisk på mandag om det.
Gravatar #12 - Coney
4. jun. 2010 20:50
Jeg ville også gerne køre N:) Men jeg er blevet trumfet af konen der siger at "det jo virker fint nok"... Så vigtigt er det ikke for mig, så hun vinder lige den istedet:P
Gravatar #13 - Barkane
4. jun. 2010 20:55
Coney (12) skrev:
Men jeg er blevet trumfet af konen der siger at "det jo virker fint nok"

Jeg gik udenom konen for netop ikke at blive afvist :D
Gravatar #14 - terracide
4. jun. 2010 20:55
spuce (9) skrev:
Jeg kommer ind til webinterface, men af en eller anden grund vil den ikke acceptere min password

Prøv nu, slog lige til dåsen, lod til at en af dine web-sessions hang i interfacet, den skulle være væk nu ;)
Gravatar #15 - Coney
4. jun. 2010 20:57
spuce (13) skrev:
Jeg gik udenom konen for netop ikke at blive afvist :D

Smart move;)
Gravatar #16 - Barkane
4. jun. 2010 21:03
terracide (14) skrev:
Prøv nu, slog lige til dåsen, lod til at en af dine web-sessions hang i interfacet, den skulle være væk nu ;)

Mange tak terra!

Coney (15) skrev:
Smart move;)

Had to if I ever gonna get one :D
Gravatar #17 - T-Hawk
4. jun. 2010 21:28
Nu vi har en Fullrate fætter herinde, så har der altid stået Error udfor DSL i status siden på min P-2602R-D1A.
Det kører ganske udemærket, men er der rent faktisk noget jeg går glip af?
Gravatar #18 - Barkane
4. jun. 2010 21:34
Jeg har lige tjekket om der stadig stod Error udfor DLS. Der er stadig error, men internettet kører derudaf :)
Gravatar #19 - terracide
4. jun. 2010 22:07
Den DSL mode: Error er en rent "kosmetisk" bug, der opstår når der køres Annex M på ADSL2+ (fra 1 Mbit og op efter i upload)...det er på listen over ting der skal tilrettes, men det er langt nede på listen, da det ingen reel betydning har.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login