mboost-dp1
Fodbold online
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Vi er er flok der tager på en lille lejrtur, hvormed vi forlader tv og internet - ja det lyder slemt. Men nu er der jo fodbold lørdag aften og vi kunne godt tænke os at se dette.
Vi har noget nok ustabilt og langsomt internet i form af en usb-nøgle og en computer der kan holde strøm. Men ingen af os har et sputnik abbonoment eller lignende.
Så hvis nogen har erfaringer med sport set via internettet er de velkomne.
Google er min ven, men der er så mange sider at det lidt bliver en jungle.
På forhånd tak
Vi har noget nok ustabilt og langsomt internet i form af en usb-nøgle og en computer der kan holde strøm. Men ingen af os har et sputnik abbonoment eller lignende.
Så hvis nogen har erfaringer med sport set via internettet er de velkomne.
Google er min ven, men der er så mange sider at det lidt bliver en jungle.
På forhånd tak
hent livescore app til en android telefon og nyd naturen.
...tage på lejrtur for at se fodbold, hvor lamt er det ikke lige? ^^
...tage på lejrtur for at se fodbold, hvor lamt er det ikke lige? ^^
Den løsning jeg selv bruger, når jeg ikke har adgang til et tv, er jeg at bruger YouSee TV.
Det kan dog kun bruges når du kommer fra en YouSee linie, så jeg etablerer en VPN hjem til mig selv og ser det derfra.
Dette er en mulighed hvis en af jer skulle have en YouSee forbindelse og en router der er i stand til bare en lille smule.
Det kan dog kun bruges når du kommer fra en YouSee linie, så jeg etablerer en VPN hjem til mig selv og ser det derfra.
Dette er en mulighed hvis en af jer skulle have en YouSee forbindelse og en router der er i stand til bare en lille smule.
Med lejrtur mener jeg her klassetur, hvor vi chiller ved vand, spiller ølbowling osv. at se fodbold kunne bare være ok fedt..
Ejer ikke en android telefon - og vi vil gerne kunne se det sammen, ikke kun mig med en lille skærm. Men tak for forslaget.
Interessant, ser jeg lige på, mange tak
Lyder som en fungerende løsning, men de andre er ikke ligefrem 'nørder' og jeg tvivler stærkt på at den går. Ellers tak for forslaget
Med lejrtur mener jeg her klassetur, hvor vi chiller ved vand, spiller ølbowling osv. at se fodbold kunne bare være ok fedt..
Ejer ikke en android telefon - og vi vil gerne kunne se det sammen, ikke kun mig med en lille skærm. Men tak for forslaget.
Interessant, ser jeg lige på, mange tak
Lyder som en fungerende løsning, men de andre er ikke ligefrem 'nørder' og jeg tvivler stærkt på at den går. Ellers tak for forslaget
Sputnik sport koster 99 kr. for en måned.
Hvis i er en lille håndfuld gutter så bliver det knap en 20 pr mand...
Ifølge dem selv:
http://sputnik-dyn.tv2.dk/about/prices/
Min erfaring med at streame den slags events er langt fra positive, specielt hvis man har en sucky forbindelse...
Hvis i er en lille håndfuld gutter så bliver det knap en 20 pr mand...
Ifølge dem selv:
Med et Sputnik Sport abonnement får du masser af store sportsoplevelser. Du får adgang til en masse live sport fra TV 2, TV 2 Sport og CANAL9.
http://sputnik-dyn.tv2.dk/about/prices/
Min erfaring med at streame den slags events er langt fra positive, specielt hvis man har en sucky forbindelse...
Har lige lavet en hurtig test.
Jeg har Sputnik guld abn, så kunne ikke teste deres VM feeds. Men valgte istedet deres news feed. Jeg tror ikke der er den store forskel på kvaliteten af de to feeds..
Jeg brugte NetLimiter 2 Pro til at tjekke forbrug af båndbrede. Og fandt ud af følgende.
Første gang jeg åbnede deres feed spikede den iløbet af de første 5 sekunder til omkring 1MB/s, hvorefter den faldt til ro omkring de 120KB.
Jeg prøvede derefter at begrænse båndbreden der var til rådighed til 150KB, og oplevede ingen problemer.
Så så længe forbindelsen er nogenlunde stabil burde den være iorden.
Hvis den ikke er stabil så vil i nok ikke kunne få nogle af de andre tjenester til at køre.
Og som sagt, min erfaring med sites som myp2p.eu, er at de giver grå hår og skærer ca. 15 år af din levetid..
Sig til hvis du vil have mig til at teste under andre omstændigheder og så vil jeg prøve at se om jeg kan genskabe dem...
Det minder mig om, jeg kan lige prøve at teste med min telefon, den er på Telias 3g netværk... Giv mig et øjeblik..
Jeg har Sputnik guld abn, så kunne ikke teste deres VM feeds. Men valgte istedet deres news feed. Jeg tror ikke der er den store forskel på kvaliteten af de to feeds..
Jeg brugte NetLimiter 2 Pro til at tjekke forbrug af båndbrede. Og fandt ud af følgende.
Første gang jeg åbnede deres feed spikede den iløbet af de første 5 sekunder til omkring 1MB/s, hvorefter den faldt til ro omkring de 120KB.
Jeg prøvede derefter at begrænse båndbreden der var til rådighed til 150KB, og oplevede ingen problemer.
Så så længe forbindelsen er nogenlunde stabil burde den være iorden.
Hvis den ikke er stabil så vil i nok ikke kunne få nogle af de andre tjenester til at køre.
Og som sagt, min erfaring med sites som myp2p.eu, er at de giver grå hår og skærer ca. 15 år af din levetid..
Sig til hvis du vil have mig til at teste under andre omstændigheder og så vil jeg prøve at se om jeg kan genskabe dem...
Det minder mig om, jeg kan lige prøve at teste med min telefon, den er på Telias 3g netværk... Giv mig et øjeblik..
Så har jeg siddet og set en 5 minutters news via min telefon.
Setup er som følger.
Windows Vista
HTC Tattoo (Android 1.6)
USB kabel (valgte med vilje ikke at bruge USB 2.0 portene)
Telia 3g netværk i københavns nordvest kvarter.
Jeg oplevede enkelte virkelig korte glitches. Småting.
Kvaliteten vil jeg skyde til omkring 480p.
Båndbrede forbrug kan du se på følgende graf:
http://peecee.dk/upload/view/252616
Setup er som følger.
Windows Vista
HTC Tattoo (Android 1.6)
USB kabel (valgte med vilje ikke at bruge USB 2.0 portene)
Telia 3g netværk i københavns nordvest kvarter.
Jeg oplevede enkelte virkelig korte glitches. Småting.
Kvaliteten vil jeg skyde til omkring 480p.
Båndbrede forbrug kan du se på følgende graf:
http://peecee.dk/upload/view/252616
Når i kommer derud og skal bruge forbindelsen, så sørg evt. for at slukke for dataforbindelsen på jeres mobiltelefoner når i skal bruge forbindelsen.
Hvis i skulle ende med at sidde på Edge, så burde i stadig kunne bruge forbindelsen, så længe i stort set de eneste på masten...
Hvis i skulle ende med at sidde på Edge, så burde i stadig kunne bruge forbindelsen, så længe i stort set de eneste på masten...
Hvis I bare ønsker at se fodboldkampen lørdag aften mellem Danmark og Cameroun, så bliver den vist på DR1. Dvs. I kan bare gå ind på DR1 Live TV og se den der.
Sputnik - Deres kvalitet på events som sport (AVM ishockey) havde det med at falde kraftigt til danmarks kampe, i forhold til de andre kampe. Min moder skulle også se fodboldkampen mod Holland ude på arbejdet (blev tilsluttet en projektor så børnene i SFO'en kunne se det), og der skulle hun vente 30 før hun kom igennem.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.