mboost-dp1

Flyt SMS til SIM

Gå til bund
Gravatar #1 - rackbox
10. jul. 2010 10:42
Sidder lige med min kærestes telefon. Hun vil gerne flytte sine sms'er over på sin nye telefon, og den eneste måde jeg kan forestille mig, er ved at kopiere dem til SIM-kortet.

Nokia XpressMusic kan dog ikke gøre dette? Eller kan jeg bare ikke finde funktionen?
Gravatar #2 - DiZaster
10. jul. 2010 10:45
Fra hvilken model til hvilken model?

Er det to Nokia modeller, kan du blot anvende Nokia suite. Du kan hente det gratis via deres hjemmeside, og kan overføre det hele via bluetooth, hvis du ikke har et kabel. (Kræver dog du har BT i din laptop)

Dette kan også anvendes til backup af SMS, for derefter at importere dem på en android baseret telefon.

EDIT: I det hele taget er det idag relativt nemt at flytte kontakter, sms'er ol. rundt mellem de forskellige telefoner. Den platform der har voldt mig de største problemer har været *surprise surprise* apple's telefon. Der skulle jeg eksportere det hele til xml, for derefter at hente det ind på den nye telefon.
Gravatar #3 - rackbox
10. jul. 2010 11:09
Hvordan får du den så over på android'en?
Gravatar #4 - Jakob Jakobsen
10. jul. 2010 11:15
Gravatar #5 - freesoft
10. jul. 2010 11:16
DiZaster (2) skrev:
Der skulle jeg eksportere det hele til xml, for derefter at hente det ind på den nye telefon.

Det samme med Android, ja se link som #4 nåede at poste.

Da jeg fik min HTC Desire, opgav jeg at flytte sms'er. Det var bøvl nok at flytte kontakter.

Edit:
http://sourceforge.net/projects/nbuexplorer/ kan bruges til at hive data ud fra nokia pc suite backupen, og så over til vcard som de fleste telefoner nok kan finde ud af.
Gravatar #6 - DiZaster
10. jul. 2010 11:26
freesoft (5) skrev:
Da jeg fik min HTC Desire, opgav jeg at flytte sms'er. Det var bøvl nok at flytte kontakter.

Det er faktisk ikke ret svært. Du eksporterer dem fra Nokia suite, og importerer filen med f.eks. SMS Migrator...

Er det en ældre Nokia tlf. kan man anvende ovenstående. På en nyere model kan du blot anvende Sprite Migrate... Det er lige ud af landevejen :)
Gravatar #7 - freesoft
10. jul. 2010 11:38
Kan være jeg skulle prøve det.. men ser ikke ud til man kan lave sms mapper, så giver ikke så meget ide :)
Gravatar #8 - DiZaster
10. jul. 2010 11:42
sms mapper?

Importerer du dem til f.eks. en Desire, bliver de delt op efter kontakt nummer og derefter dato. Så når de er importeret ser det ud som om de altid har været der...
Gravatar #9 - freesoft
10. jul. 2010 21:29
Ja, man kan lave mapper på en Nokia.
Gravatar #10 - trylleklovn
10. jul. 2010 21:33
Nu er det ikke bare et af mine sædvanlige rant indlæg og det er heller ikke et forsøg på at devaluere OP's spørgsmål, selvom det måske lyder sådan, men hvilke informationer er det folk gemmer i SMS'er, der gør det kritisk at få dem overført?
Gravatar #11 - freesoft
10. jul. 2010 21:35
Alle de frække :P
Gravatar #12 - Jakob Jakobsen
10. jul. 2010 21:37
freesoft (11) skrev:
Alle de frække :P

...den ene du fik i 03... der ramte et forkert nummer? :)
Gravatar #13 - freesoft
10. jul. 2010 21:45
Nemlig! Den SKAL GEMMES ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login