mboost-dp1

Fjern brug af min stationære..

Gå til bund
Gravatar #1 - Qw_freak
8. jan. 2011 18:07
Er der nogen som har nogen gode erfaringer med "wake on LAN" og noget fjernskrivebords halløj???

Gerne links til gode (gratis) programmer..

Begge maskiner kører Win7, den ene er dog 64bit.
Gravatar #2 - XorpiZ
8. jan. 2011 18:10
Du kan vel bare bruge rdp-klienten i windows.
Gravatar #3 - kinaholm
8. jan. 2011 18:24
eller ultravnc som kører på masser af forskellige styresystemer
Gravatar #4 - terracide
8. jan. 2011 18:34
#1:
Det hedder Wake-On-LAN...ikke Wake-On-WAN.

Den "magiske" pakke vil have issues med flertallet af routere...
Gravatar #5 - Qw_freak
8. jan. 2011 19:02
qw_freak (1) skrev:
"wake on LAN"

terracide (4) skrev:
#1:
Det hedder Wake-On-LAN...ikke Wake-On-WAN.

??
Gravatar #6 - kasperd
8. jan. 2011 19:18
Hvis routeren accepterer pakker med lokalnettets broadcast adresse som destination, så kan WOL pakker sendes over Internettet. Ellers kan de ikke.

Hvis ikke der er mulighed for at sende dem til broadcast adressen, så er man nødt til at generere dem lokalt. Det vil sige, at det er nødvendigt, at man har en enhed der er tændt og som er i stand til at generere en WOL pakke og kan blive instrueret om at den skal gøre dette fra en anden maskine over Internettet. Denne feature kunne i princippet være indbygget i routeren, og det vil i de fleste tilfælde være bedre for sikkerheden at gøre det på den måde så man ikke behøver at acceptere pakker sendt udefra til broadcast adressen.

Man kan godt sende en WOL pakke direkte til IP adressen på den computer man vil tænde, men det vil kun virke så længe den ligger i routerens ARP cache, hvilket typisk kun er nogle få minutter efter den er slukket.
Gravatar #7 - terracide
8. jan. 2011 19:45
#5:
LAN = lokalt netwærk
WAN = Internet
Gravatar #8 - XorpiZ
8. jan. 2011 20:07
terracide (7) skrev:
#5:
LAN = lokalt netwærk
WAN = Internet

Jeg tror han hentyder til dine manglende læsefærdigheder.
Gravatar #9 - terracide
8. jan. 2011 20:15
XorpiZ (8) skrev:
terracide (7) skrev:
#5:
LAN = lokalt netwærk
WAN = Internet

Jeg tror han hentyder til dine manglende læsefærdigheder.

Så kan jeg grine af dine manglende evner til at forstå ting.

Wake-On-LAN virker fint på lokalt netværk...når du er idenfor samme IP range og på samme subnet.

Wake-On-LAN virker ikke så godt udefra internettet, fra et andet IP range/subnet og igennem NAT.

Terra - Please leave you geek-card at the door...
Gravatar #10 - Qw_freak
8. jan. 2011 20:48
terracide (9) skrev:
Wake-On-LAN virker fint på lokalt netværk...når du er idenfor samme IP range og på samme subnet.

Det er sjovt jeg går i klasse med en som bruger sin stationære hjemmeved sine forælder fra skolen, via wake-on-lan!!

han bruger bare CentOS, så der er ikke meget hjælp at hente fra ham!
Gravatar #11 - terracide
8. jan. 2011 20:51
#10:
Som sagt, det virker i få tilfælde og det har INTET med OS'et at gøre...
Gravatar #12 - XorpiZ
8. jan. 2011 21:23
terracide (9) skrev:
Så kan jeg grine af dine manglende evner til at forstå ting.

Det var dig, der læste forkert - ikke mig.

Om igen, pomfrit.
Gravatar #13 - Jakob Jakobsen
8. jan. 2011 23:22
Damn Terra... Prøver du at overgå dig selv.
1. Læs #1 igen.
2. Læs #4 igen.
Gravatar #14 - kasperd
8. jan. 2011 23:42
qw_freak (10) skrev:
han bruger bare CentOS
Ikke når computeren er slukket. Det er i den her forbindelse ligegyldigt hvad OS computeren kører når den er tændt, for det er kun når den er slukket, at du har brug for at tænde den.

Det væsentlige er computerens hardware (strømforsyning og netkort) samt den router den er sluttet til. Det har selvfølgelig også noget at sige hvilken software der køres på klienten.

Jeg foreslår at I starter med at se på hvordan hans router er konfigureret, og så prøver I at konfigurere din router på samme måde.
Gravatar #15 - Qw_freak
9. jan. 2011 00:53
kasperd (14) skrev:
Det væsentlige er computerens hardware (strømforsyning og netkort) samt den router den er sluttet til. Det har selvfølgelig også noget at sige hvilken software der køres på klienten.

Yep, jeg er bekendt med behovet for den rigtige HW, det er mere SW'en jeg bekymrer mig om! :)
Gravatar #16 - mbw2001
9. jan. 2011 08:43
Wake-on-Lan er en LAN teknologi som qw prøver at bruge via WAN. Dette påpejer Terra ved at understrege at det hedder Wake-On-Lan og ikke Wake-On-Wan. Det er jer der ikke fatter en hentydning med en vognstang og ikke Terra som fejler her.

Der er en minimal smule indstillinger i software med hensyn til hvordan netkortet slukkes, men tror at alt software i dag understøtter WOL om du så bruger Win 7, Linux, Mac eller andet.

Dit focus er derfor, som Terra skriver, om din router er i stand til at forwarde broadcast pakker til dit LAN netværk. Hvis den ikke kan det er det fuldstændigt ligemeget hvad din maskine kører af software.

Men umiddelbart lyder det til at du ikke er interesseret i hjælp da du trods flere svar lig mit eget insiterer på at fokusere på software :/
Gravatar #17 - Slettet Bruger [3961206655]
9. jan. 2011 10:49
Jakob Jakobsen (13) skrev:
Damn Terra... Prøver du at overgå dig selv.
1. Læs #1 igen.
2. Læs #4 igen.

Det Terra påpeger er at QW ikke ville kunne lave WOL over WAN.

Terra går ud fra at QW vil fjernstyre sin pc udefra huset.

Sjovt som det denne gang er alle andre der river en tråd af sporet end Terra :D

Jeg "kan" vække min pc på arbejde. Men kun fordi det system vi bruger til fjernstyring har en server på vores interne netværk der kan sende WOL ud til en given pc.
At jeg så ikke kan få det til at virke er så en anden side af sagen ^^

Gravatar #18 - kasperd
9. jan. 2011 13:35
SlettetBruger (17) skrev:
Sjovt som det denne gang er alle andre der river en tråd af sporet end Terra
Når man nu vil påpege, at nogen har taget fejl eller overset nogle detaljer, så kan man tilsætte både flames og brugbare oplysninger til sit svar. Prøv at tage et kig på nogle af de indlæg der er skrevet og vurder så hvordan forholdet mellem mængden af flames og mængden af brugbare oplysninger er.

Hvis et indlæg f.eks. bestod af 50% flames og 50% brugbare oplysninger, burde det så rates flamebait eller informativ?
Gravatar #19 - Qw_freak
9. jan. 2011 14:13
mbw2001 (16) skrev:
Men umiddelbart lyder det til at du ikke er interesseret i hjælp da du trods flere svar lig mit eget insiterer på at fokusere på software :/

Ikke interesseret i hjælp, tror du jeg laver en tråd for at få hjælp hvis ikke jeg er interesseret??

Jeg har Min HW på plads, jeg skal bare have fundet ud at hvordan jeg sætter min Router op(SW) og hvordan jeg sætter min computer op(SW) til at få det hele til at spille...
Gravatar #20 - Slettet Bruger [3961206655]
9. jan. 2011 16:36

Jeg har et script i min browser der fjerner Flame delen af Terra's indlæg og laver resten om til Haiku
Gravatar #21 - vandfarve
9. jan. 2011 16:43
SlettetBruger (20) skrev:

Jeg har et script i min browser der fjerner Flame delen af Terra's indlæg og laver resten om til Haiku

Jeg gør det samme i mit hoved.

- "Nææææh! En lyserød pony. Er den til mig?!"

Don't mind the elephants...
Gravatar #22 - Tukanfan
11. jan. 2011 09:47
# 19
I Windows mener jeg, at man skal sætte netkortet i "WOL-mode" under netkortets egenskaber.
I Linux skal ethtool bruges hver gang før shutdown.
Og nogle steder, skal man også slå det til i BIOS.

Hvis du investerer lidt i en bedre router (evt. en lavenergi linux/bsd box), skulle det nok heller ikke være noget problem at forwarde WOL-pakken, eller generere den.
Gravatar #23 - Tukanfan
11. jan. 2011 09:58
Hvis du vælger "forward-metoden", så kan følgende software bruges til at generere pakken:
http://magicpacket.free.fr/
Gravatar #24 - OxxY
11. jan. 2011 10:37
qw_freak (19) skrev:
Ikke interesseret i hjælp, tror du jeg laver en tråd for at få hjælp hvis ikke jeg er interesseret??

Jeg har Min HW på plads, jeg skal bare have fundet ud at hvordan jeg sætter min Router op(SW) og hvordan jeg sætter min computer op(SW) til at få det hele til at spille...

Win 7 har en fremragende Remote Desktop Client, bare skrive "remote desktop" i start menuen så burde du kunne indtaste navn på din remote server og voila. Du skal dog nok lige tillade det i firewallen samt systemconfigurationen på den pc du skal ind op.

Mhs. til WOL vil jeg henvise til #23, jeg bruger min squeezebox remote til magic packet.

Hvis du har behov for at slukke den remote pc igen kan jeg anbefale shutdown.exe fra MS http://support.microsoft.com/kb/317371
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login