mboost-dp1

En historie/support-sag vedr. Logitech

Gå til bund
Gravatar #1 - BlackFalcon
10. jun. 2010 20:05
Jeg synes jeg vil dele denne historie med jer. Jeg købte i 2007 en Logitech Harmony 1000 remote (svjh. til ca. 2600 kr). Jeg blev dog hurtigt træt af den, og min dom blev til, at det var en alt for dyr gadget der fungerer for dårligt. Jeg prøvede at sælge den, men ingen bed på pga prisen. Jeg har pt. ikke noget TV, men i sidste uge lånte jeg et gammelt (CRT) Prosonic fjernsyn så jeg kunne se lidt VM-bold, men der var ingen fjernbetjening med. Så jeg gravede Harmony'en frem og tænkte nu kunne den endelig få lidt gavn.

En af de mange ting der generede mig ved fjernbetjeningen var konfigurations-værktøjet (som reelt set er en browser). Min pc er fra dec. 2009 og kører med Win7 (x64) og det gav mig problemer, da softwaren ikke ville installeres. Jeg downloadede seneste version fra Logitech men samme problem. Installationen frøs ved 0-1%, og min research på nettet viste, at mange andre havde det problem, dog var der ingen umiddelbar løsning (til Win7), så jeg valgte at skrive til supporten.

Svaret lød sådan her:
Logitech Support (USA) skrev:
Dear Mr. Nielsen,

Thank you for contacting Logitech Customer Care about your Harmony remote.

I am sorry to hear that you are unable to launch the Harmony software. I would be happy to assist you.

I have reviewed your account and you are outside of the 90 day free support period. Incidents past 90 days are referred to paid support. Please attempt uninstalling and downloading the Harmony software from our website using the guides below before contacting paid support.

Uninstalling the Harmony remote software:

http://logitech-en-amr.custhelp.com/cgi-bin/logite...

Harmony software download:

http://logitech-en-amr.custhelp.com/cgi-bin/logite...

We hope you have found this helpful. If you are still experiencing difficulties with your Harmony remote and you need additional assistance, you can contact our paid support line at 1-866-621-5644. Thank you once again for contacting Logitech Customer Care.

Jeg blev faktisk (sjældent) gal over svaret. En ting er at de ikke læser min case, og svarer uden for sammenhæng, et andet er at de forsøger at få mig til at betale for hjælpen (typisk amerikansk).

Jeg ville dog ikke give op, så prøvede at gå ind via Logitech's danske support, hvor jeg bla. fandt ud af at der er gratis support på alle produkter når man henvender sig elektronisk(!). Der kom svar, hvoraf essensen var:

Logitech Support (DK) skrev:
Du bedes venligst forsøge at installere, mens din firewall og dit antivirus program er deaktiveret (på eget ansvar og risiko). Derudover bedes du forsøge at tilslutte fjernbetjeningen til PCen via en anden USB port (red: lidt et skod-råd, da jeg slet var kommet dertil, da driveren jo ikke var installeret, men okay). Ligeledes bedes du forsøge at installere via en anden PC.

Well, jeg har ingen antivirus og selv da jeg (skeptisk) slukkede for MSE var der ingen gevinst, så ingen løsning her heller. Men positivt at de i det mindste svarer rimeligt realistisk udfra spørgsmålet. :)

Jeg kan afsluttende fortælle at jeg har fået softwaren installeret. Da jeg i stædighed på et tidspunkt gentog installationen og gik ud efter en cola, havde installationen flyttet sig til 3-4%. Jeg kunne nu se, at det ikke var frosset, men bare gik meget langsomt. Det tog ca. 20-25 min. at installere. Hvorfor ved jeg ikke, min computer (I7-920/12GB RAM) kører upåklageligt til dagligt. Og nu kan jeg bruge min Harmony til at se VM med.

Hvad synes I om supporten/svarene? Er det niveauet hos Logitech? :-)
Gravatar #2 - praktikant muffe AKA pewbe
10. jun. 2010 21:31
Ud fra hvad jeg ved (har problemer med overførsel/playlists på min ZEN MX), så ja. Du har vel nærmest fået et godt svar, i forhold til hvad jeg har læst andre steder...
Gravatar #3 - MiniatureZeus
10. jun. 2010 21:37
Logitech er, efter min mening, ret ligeglade med deres kunder.. Det er noget andet hvis du går igennem firmaet hvor du har købt det (hvilket jo i din sammenhæng er lidt tvivlsomt), hvor Logitech så bare sender noget nyt..
Gravatar #4 - BlackFalcon
10. jun. 2010 22:41
pewbe (2) skrev:
Ud fra hvad jeg ved (har problemer med overførsel/playlists på min ZEN MX), så ja. Du har vel nærmest fået et godt svar, i forhold til hvad jeg har læst andre steder...

Ehm - Er Logitech fusioneret med Creative? For dit produkt er da fra sidstnævnte :)
Gravatar #5 - Wraith
10. jun. 2010 22:48
MiniatureZeus (3) skrev:
Logitech er, efter min mening, ret ligeglade med deres kunder.. Det er noget andet hvis du går igennem firmaet hvor du har købt det (hvilket jo i din sammenhæng er lidt tvivlsomt), hvor Logitech så bare sender noget nyt..

Jeg redder lige Logitechs dag :P
Jeg har så haft det problem at jeg har købt en Logitech MX Revolution Mouse, og smed den Unifying Receiver der fulgte med væk (USB). Jeg søgte på nettet dog uden svar. Det endte med at jeg ringede derind, for at høre om de havde en liggende på lageret. Jamen hov, hvad får man at vide..? Jeg skal sende min kvittering(mail - scan), også vil man få en ny mus tilsendt, uden krav om den gamle mus. Så her sidder jeg, med en mus der virker, og en mus, som mangler en Unifying Receiver som jeg selv smed væk.
Gravatar #6 - praktikant muffe AKA pewbe
11. jun. 2010 02:29
BlackFalcon (4) skrev:
pewbe (2) skrev:

Ehm - Er Logitech fusioneret med Creative? For dit produkt er da fra sidstnævnte :)

Geh, min fejl >.<
/sætter mig i skammekrogen og venter på smæk :(
Gravatar #7 - hgul
11. jun. 2010 06:38
pewbe (6) skrev:
/sætter mig i skammekrogen og venter på smæk :(

Det kan vi da godt lige se på :-P
Gravatar #8 - Bundy
11. jun. 2010 10:44
Jeg synes fandme det er tit at man skriver til support, og de bare overhovedet ikke læser mailen.

Hej jeg har følgende problem <bla blah>
Jeg har prøvet, XX, XY og YY - det afhjalp det ikke

"Lamersupporter" skrev:

Hej.

Tak for din henvendelse.

Prøv, XX, XY og YY.

Din henvendelse betyder utrolig meget for os.
Gravatar #9 - MiniatureZeus
11. jun. 2010 10:49
Bundy (8) skrev:
Jeg synes fandme det er tit at man skriver til support, og de bare overhovedet ikke læser mailen.

"Lamersupporter" skrev:

Hej.

Tak for din henvendelse.

Prøv, XX, XY og YY.

Som regel er det vel fordi at 90 pct. af supportsagerne kunne undgås, hvis man kunden havde læst manualen ordentligt eller tjekket på producentens hjemmeside..
Gravatar #10 - Jakob Jakobsen
11. jun. 2010 10:54
Havde også et problem med en af de mindre Harmony fjernbetjeninger, hvor jeg fik nøjagtig samme svinske standardmail.

Der var et problem med at fjernbetjeningen ignorerede delays.
Da jeg hidsede mig op og brokkede mig grundigt, fik jeg at vide at de havde undersøgt fejlen og det skulle være løst næste gang jeg opdaterede fjernbetjeningen, hvilket det var.
Gravatar #11 - praktikant muffe AKA pewbe
11. jun. 2010 11:50
hgul (7) skrev:
Det kan vi da godt lige se på :-P

Nej, du må ikke, det siger min kæreste :O
Gravatar #12 - Bundy
11. jun. 2010 12:04
MiniatureZeus (9) skrev:
Bundy (8) skrev:

"Lamersupporter" skrev:

Hej.

Tak for din henvendelse.

Prøv, XX, XY og YY.

Som regel er det vel fordi at 90 pct. af supportsagerne kunne undgås, hvis man kunden havde læst manualen ordentligt eller tjekket på producentens hjemmeside..

Ja, det er da muligt, men når man nu HAR gjort det, og skriver det i mailen til dem, så beder de alligevel en om at gøre det igen.. Det er da for provokerende.
Gravatar #13 - hgul
11. jun. 2010 14:02
pewbe (11) skrev:
det siger min kæreste

Kan man virkelig få talende lolitadukker? ;-)
Gravatar #14 - Plimmer
11. jun. 2010 15:12
Asus sender de samme mails afsted, kunne faktisk godt tænke mig at vide hvordan man kommer igennem til nogen der gider læse en mails?
Gravatar #15 - Slettet Bruger [1488719119]
13. jun. 2010 08:22
Jeg har derimod pissegode erfaringer med logitech.

din mus er defekt? nah vi stoler på dig, klip ledningen over på musen, vi sender en ny idag.

Dine højtalere gik defekte efter 1 uges brug? og i løbet af den uge udgik produktet? det er vi kede af, Her får du nyeste generation til dobbelte værdi.

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login