mboost-dp1

D-Link DIR-655 mysteriet ..


Gå til bund
Gravatar #1 - Colapusheren
11. okt. 2010 19:51
Hey folkens!

Jeg er stødt ind i et problem med min D-Link DIR-655 router. Den har altid kørt upåklageligt, men jeg flyttede adresse i sidste weekend og har i den forbindelse skiftet til Stofa som ISP. Af stofa har jeg fået et modem af mærket Thomson, model TWG870TS.

Uden modemet tilsluttet fungerer routeren fint - den er stabil, alle mine computere kan tilslutte sig trådløst uden problemer. Men i det øjeblik jeg tilslutter Stofa's modem i internet-porten, begynder routeren at reboote med ca. 40 sekunders intervaller.

Jeg har googlet lidt, samt talt med Stofa's support. Jeg har tilmeldt routerens MAC til "Always On", og aktiveret routerens DHCP ... Så burde det virke. Men nej .......

Hvad kan være årsag til de hyppige reboots?

Bonusinfo: Jeg har desuden opdateret til nyeste firmware.
Gravatar #2 - Jakob Jakobsen
11. okt. 2010 19:58
Hvis du har mulighed for det, så prøv at måle spændingen på strømforsyningen, er den under 5V skal du have en ny.
Jeg har udskiftet alt for mange strømforsyninger på D-link routere og de går enten ned i spænding eller brænder helt af.

Så er der standard ting så som opdatering til seneste firmware, nulstillelse (prøv en 30/30/30).
Gravatar #3 - Colapusheren
11. okt. 2010 20:01
Jeg har også haft overvejet om det kunne være strømforsyningen. Dog virker det lidt usandsynligt, da det jo først sker når modemet tilsluttes. Eller hvad?
Gravatar #4 - Jakob Jakobsen
11. okt. 2010 20:03
#3

Nej, routeren bruger jo ikke specielt megen strøm når den kun kører som switch. Men når den begynder at route data, kræver den en del mere og så er det det går galt.

Jeg har set det en del gange efterhånden.

Egentligt lidt skræmmende at jeg har skiftet langt på den anden side af 10 D-link strømforsyninger, men ingen strømforsyninger fra andre producenter.
Gravatar #5 - Colapusheren
11. okt. 2010 20:06
Personligt har jeg skiftet en del fra Linksys ;)

Men ja, det lyder jo logisk nok. Kan lige tage strømforsyningen med på Uni i morgen og smide et multimeter på.

Meen, andre forslag modtages stadig gerne.


Kan det være fordi Stofa kun udbyder én IP-adresse, som inden tilslutningen af routeren har været tildelt min computer, og routeren derfor bliver ved med at efterspørge IP-adresse uden at få svar?
Gravatar #6 - Chewy
11. okt. 2010 20:09
@2

Bare lige for min egen nysgerrigheds skyld.

30/30/30??
Gravatar #7 - Colapusheren
11. okt. 2010 20:15
#6

Det er et såkaldt "Hard reset" svjv :)
Gravatar #8 - Chewy
11. okt. 2010 20:16
Gættede lidt på at det var noget der hen af (hold 30 knapper nede i 30 sekunder sammen med 30 andre supportere????)...
Gravatar #9 - Colapusheren
11. okt. 2010 20:24
1. when the unit is powered on, hold down its reset button for 30 seconds
2. while still holding down the reset button, unplug the router from power and hold for an additional 30 seconds
3. still holding down the reset button, turn on power to the router again and hold for 30 more seconds

Gravatar #10 - Makey
11. okt. 2010 20:30
Jakob Jakobsen (4) skrev:
Egentligt lidt skræmmende at jeg har skiftet langt på den anden side af 10 D-link strømforsyninger, men ingen strømforsyninger fra andre producenter.

Apropos, har du flere? Min er også stået af... (D-Link DIR-655 )
Gravatar #11 - Jakob Jakobsen
11. okt. 2010 20:35
Makeybussines (10) skrev:
Apropos, har du flere? Min er også stået af... (D-Link DIR-655 )


Nej, men de handles på EBay for omkring 25kr incl fragt.
Gravatar #12 - Chewy
11. okt. 2010 21:16
@9
Ahhhh... :-)

Nice and thanks...
Gravatar #13 - fjols
12. okt. 2010 07:12
Colapusheren (5) skrev:
Kan det være fordi Stofa kun udbyder én IP-adresse, som inden tilslutningen af routeren har været tildelt min computer, og routeren derfor bliver ved med at efterspørge IP-adresse uden at få svar?


Næppe, men du kan jo prøve at klone din PC's mac adresse over på din router for at se om det hjælper.
Gravatar #14 - NioBe
12. okt. 2010 07:59
#1
Jeg har selv oplevet dette med at Routeren/modemmet genstarter konstant. Fejlen hos os viste sig at det var en fejl på switchen ude på centralen. Og som af én eller anden grund gjorte at den sendte nogle signaler til vores modem der gjorte det at den genstartede konstant.
En mulighed måske?
Gravatar #15 - terracide
12. okt. 2010 08:58
Du skullle tilfældigvis ikke køre med DHCP i både din egen og Stofa's IAD?
Gravatar #16 - Colapusheren
12. okt. 2010 09:39
#14
Måske .. I så fald må jeg jo have fat i Stofa en gang til, når jeg lige har testet de andre løsninger.

#15
Ifølge Stofa's supporter, skulle jeg aktivere DHCP i min egen router. Det har jeg gjort, men for god ordens skyld har jeg selvfølgelig også testet med DHCP deaktiveret i min router. Resultatet er det samme.
Gravatar #17 - Colapusheren
12. okt. 2010 10:18
UPDATE:

Har nu testet strømforsyningen. Den skal ifølge etiketten have et output på 12V. Efter test med multimeter har jeg målt outputtet til 12,15V ..

Så det er ikke det, der er problemet.
Gravatar #18 - BlackFalcon
12. okt. 2010 11:28
#17
Det er ikke nok at måle spændingen uden samtidig at belaste den. Det er mere korrekt at måle på strømmen med og uden belastning. Din strømforsyning kan muligvis godt levere 12 v men kun ved 0,1 ampere, hvor routeren måske kræver 1 ampere.
Gravatar #19 - Trentors
12. okt. 2010 11:50
#1
Har set noget lignende. Jeg tror det er din MAC-adresse som er forkert.

STOFA har nok registreret en anden MAC adresse på din adresse end den din router bruger. Hvis du har haft modem'et tilsluttet direkte til din computer skal du koble modemet fra routeren og klone din computers mac-addresse over i routeren,

Tilslut herefter modem'et og det skulle virke.


Hvis du IKKE har haft din computer tilsluttet så har Stofa en gammel MAC-adresse registreret på adressen og så skal de bare "resette" den.
Gravatar #20 - Colapusheren
12. okt. 2010 14:38
Wohuu .. Problem solved! Det var tilsyneladende MAC'en det var galt med ..

Spank you all!! :D
Gravatar #21 - Trentors
12. okt. 2010 16:25
No problem. Told you so ;-)

Anyways så et klassisk problem med DIR-655 og DIR-855 for den sags skyld. Det er NÆPPE hardwaren når produktet har 11 års garanti. Det boder trods alt for en hvis kvalitet i den afdeling ;-)

Men der kan være hardware issues med Dlinks billige routere men det kan man ikke just kalde DIR-655.
Gravatar #22 - Colapusheren
12. okt. 2010 17:41
Min gamle router er en D-Link WRT54GS. Den har altid været fejlfri, men må indrømme at DIR-655'eren er bedre.

Men det bør den jo også være :)
Gravatar #23 - Trentors
12. okt. 2010 17:57
Ja generelt er jeg også meget tilfreds både med den og DIR-855. Dlink lavede suveræne routere og de lidt dyrere modeller er meget stabile. De er også hurtige og ofte er det en Dlink-router som ligger nummer 1 i SmallNetBuilders hastighedsstastikker :-)
Gravatar #24 - gentox
12. okt. 2010 18:05
Colapusheren (20) skrev:
Wohuu .. Problem solved! Det var tilsyneladende MAC'en det var galt med ..

Spank you all!! :D

Jep, det er et klassisk stofanet problem.
Netop fordi de har fastholdt deres EN mac adresse af gangen politik.

Bare der er en lille ændring i form af ny router, PC osv, mac adresse kan være den samme, så er den gal.

Men når det kører er der ingen problemer, dog er der for mange problemer hvis du ikke kører det igennem en ordentlig router.

Sjovt nok er jeg på trods af dette ganske tilfreds, da min forbindelse er ret stabil og super hurtig.
Gravatar #25 - Colapusheren
12. okt. 2010 20:12
Må sige, at jeg generelt ikke er tilhænger er Stofa. Jeg synes at deres login system mv., virker ret tåbeligt. Der er tilsyneladende ingen andre ISP'er der har behov for at have sådan et system, så hvorfor har Stofa?

Desværre har antenneforeningen på min nye adresse en aftale med Stofa, så det er trods alt der jeg får den bedste forbindelse til prisen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login