mboost-dp1
D-Link DIR-655 mysteriet ..
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hey folkens!
Jeg er stødt ind i et problem med min D-Link DIR-655 router. Den har altid kørt upåklageligt, men jeg flyttede adresse i sidste weekend og har i den forbindelse skiftet til Stofa som ISP. Af stofa har jeg fået et modem af mærket Thomson, model TWG870TS.
Uden modemet tilsluttet fungerer routeren fint - den er stabil, alle mine computere kan tilslutte sig trådløst uden problemer. Men i det øjeblik jeg tilslutter Stofa's modem i internet-porten, begynder routeren at reboote med ca. 40 sekunders intervaller.
Jeg har googlet lidt, samt talt med Stofa's support. Jeg har tilmeldt routerens MAC til "Always On", og aktiveret routerens DHCP ... Så burde det virke. Men nej .......
Hvad kan være årsag til de hyppige reboots?
Bonusinfo: Jeg har desuden opdateret til nyeste firmware.
Jeg er stødt ind i et problem med min D-Link DIR-655 router. Den har altid kørt upåklageligt, men jeg flyttede adresse i sidste weekend og har i den forbindelse skiftet til Stofa som ISP. Af stofa har jeg fået et modem af mærket Thomson, model TWG870TS.
Uden modemet tilsluttet fungerer routeren fint - den er stabil, alle mine computere kan tilslutte sig trådløst uden problemer. Men i det øjeblik jeg tilslutter Stofa's modem i internet-porten, begynder routeren at reboote med ca. 40 sekunders intervaller.
Jeg har googlet lidt, samt talt med Stofa's support. Jeg har tilmeldt routerens MAC til "Always On", og aktiveret routerens DHCP ... Så burde det virke. Men nej .......
Hvad kan være årsag til de hyppige reboots?
Bonusinfo: Jeg har desuden opdateret til nyeste firmware.
Hvis du har mulighed for det, så prøv at måle spændingen på strømforsyningen, er den under 5V skal du have en ny.
Jeg har udskiftet alt for mange strømforsyninger på D-link routere og de går enten ned i spænding eller brænder helt af.
Så er der standard ting så som opdatering til seneste firmware, nulstillelse (prøv en 30/30/30).
Jeg har udskiftet alt for mange strømforsyninger på D-link routere og de går enten ned i spænding eller brænder helt af.
Så er der standard ting så som opdatering til seneste firmware, nulstillelse (prøv en 30/30/30).
Jeg har også haft overvejet om det kunne være strømforsyningen. Dog virker det lidt usandsynligt, da det jo først sker når modemet tilsluttes. Eller hvad?
#3
Nej, routeren bruger jo ikke specielt megen strøm når den kun kører som switch. Men når den begynder at route data, kræver den en del mere og så er det det går galt.
Jeg har set det en del gange efterhånden.
Egentligt lidt skræmmende at jeg har skiftet langt på den anden side af 10 D-link strømforsyninger, men ingen strømforsyninger fra andre producenter.
Nej, routeren bruger jo ikke specielt megen strøm når den kun kører som switch. Men når den begynder at route data, kræver den en del mere og så er det det går galt.
Jeg har set det en del gange efterhånden.
Egentligt lidt skræmmende at jeg har skiftet langt på den anden side af 10 D-link strømforsyninger, men ingen strømforsyninger fra andre producenter.
Personligt har jeg skiftet en del fra Linksys ;)
Men ja, det lyder jo logisk nok. Kan lige tage strømforsyningen med på Uni i morgen og smide et multimeter på.
Meen, andre forslag modtages stadig gerne.
Kan det være fordi Stofa kun udbyder én IP-adresse, som inden tilslutningen af routeren har været tildelt min computer, og routeren derfor bliver ved med at efterspørge IP-adresse uden at få svar?
Men ja, det lyder jo logisk nok. Kan lige tage strømforsyningen med på Uni i morgen og smide et multimeter på.
Meen, andre forslag modtages stadig gerne.
Kan det være fordi Stofa kun udbyder én IP-adresse, som inden tilslutningen af routeren har været tildelt min computer, og routeren derfor bliver ved med at efterspørge IP-adresse uden at få svar?
1. when the unit is powered on, hold down its reset button for 30 seconds
2. while still holding down the reset button, unplug the router from power and hold for an additional 30 seconds
3. still holding down the reset button, turn on power to the router again and hold for 30 more seconds
2. while still holding down the reset button, unplug the router from power and hold for an additional 30 seconds
3. still holding down the reset button, turn on power to the router again and hold for 30 more seconds
Makeybussines (10) skrev:Apropos, har du flere? Min er også stået af... (D-Link DIR-655 )
Nej, men de handles på EBay for omkring 25kr incl fragt.
Colapusheren (5) skrev:Kan det være fordi Stofa kun udbyder én IP-adresse, som inden tilslutningen af routeren har været tildelt min computer, og routeren derfor bliver ved med at efterspørge IP-adresse uden at få svar?
Næppe, men du kan jo prøve at klone din PC's mac adresse over på din router for at se om det hjælper.
#1
Jeg har selv oplevet dette med at Routeren/modemmet genstarter konstant. Fejlen hos os viste sig at det var en fejl på switchen ude på centralen. Og som af én eller anden grund gjorte at den sendte nogle signaler til vores modem der gjorte det at den genstartede konstant.
En mulighed måske?
Jeg har selv oplevet dette med at Routeren/modemmet genstarter konstant. Fejlen hos os viste sig at det var en fejl på switchen ude på centralen. Og som af én eller anden grund gjorte at den sendte nogle signaler til vores modem der gjorte det at den genstartede konstant.
En mulighed måske?
#14
Måske .. I så fald må jeg jo have fat i Stofa en gang til, når jeg lige har testet de andre løsninger.
#15
Ifølge Stofa's supporter, skulle jeg aktivere DHCP i min egen router. Det har jeg gjort, men for god ordens skyld har jeg selvfølgelig også testet med DHCP deaktiveret i min router. Resultatet er det samme.
Måske .. I så fald må jeg jo have fat i Stofa en gang til, når jeg lige har testet de andre løsninger.
#15
Ifølge Stofa's supporter, skulle jeg aktivere DHCP i min egen router. Det har jeg gjort, men for god ordens skyld har jeg selvfølgelig også testet med DHCP deaktiveret i min router. Resultatet er det samme.
UPDATE:
Har nu testet strømforsyningen. Den skal ifølge etiketten have et output på 12V. Efter test med multimeter har jeg målt outputtet til 12,15V ..
Så det er ikke det, der er problemet.
Har nu testet strømforsyningen. Den skal ifølge etiketten have et output på 12V. Efter test med multimeter har jeg målt outputtet til 12,15V ..
Så det er ikke det, der er problemet.
#17
Det er ikke nok at måle spændingen uden samtidig at belaste den. Det er mere korrekt at måle på strømmen med og uden belastning. Din strømforsyning kan muligvis godt levere 12 v men kun ved 0,1 ampere, hvor routeren måske kræver 1 ampere.
Det er ikke nok at måle spændingen uden samtidig at belaste den. Det er mere korrekt at måle på strømmen med og uden belastning. Din strømforsyning kan muligvis godt levere 12 v men kun ved 0,1 ampere, hvor routeren måske kræver 1 ampere.
#1
Har set noget lignende. Jeg tror det er din MAC-adresse som er forkert.
STOFA har nok registreret en anden MAC adresse på din adresse end den din router bruger. Hvis du har haft modem'et tilsluttet direkte til din computer skal du koble modemet fra routeren og klone din computers mac-addresse over i routeren,
Tilslut herefter modem'et og det skulle virke.
Hvis du IKKE har haft din computer tilsluttet så har Stofa en gammel MAC-adresse registreret på adressen og så skal de bare "resette" den.
Har set noget lignende. Jeg tror det er din MAC-adresse som er forkert.
STOFA har nok registreret en anden MAC adresse på din adresse end den din router bruger. Hvis du har haft modem'et tilsluttet direkte til din computer skal du koble modemet fra routeren og klone din computers mac-addresse over i routeren,
Tilslut herefter modem'et og det skulle virke.
Hvis du IKKE har haft din computer tilsluttet så har Stofa en gammel MAC-adresse registreret på adressen og så skal de bare "resette" den.
No problem. Told you so ;-)
Anyways så et klassisk problem med DIR-655 og DIR-855 for den sags skyld. Det er NÆPPE hardwaren når produktet har 11 års garanti. Det boder trods alt for en hvis kvalitet i den afdeling ;-)
Men der kan være hardware issues med Dlinks billige routere men det kan man ikke just kalde DIR-655.
Anyways så et klassisk problem med DIR-655 og DIR-855 for den sags skyld. Det er NÆPPE hardwaren når produktet har 11 års garanti. Det boder trods alt for en hvis kvalitet i den afdeling ;-)
Men der kan være hardware issues med Dlinks billige routere men det kan man ikke just kalde DIR-655.
Min gamle router er en D-Link WRT54GS. Den har altid været fejlfri, men må indrømme at DIR-655'eren er bedre.
Men det bør den jo også være :)
Men det bør den jo også være :)
Colapusheren (20) skrev:Wohuu .. Problem solved! Det var tilsyneladende MAC'en det var galt med ..
Spank you all!! :D
Jep, det er et klassisk stofanet problem.
Netop fordi de har fastholdt deres EN mac adresse af gangen politik.
Bare der er en lille ændring i form af ny router, PC osv, mac adresse kan være den samme, så er den gal.
Men når det kører er der ingen problemer, dog er der for mange problemer hvis du ikke kører det igennem en ordentlig router.
Sjovt nok er jeg på trods af dette ganske tilfreds, da min forbindelse er ret stabil og super hurtig.
Må sige, at jeg generelt ikke er tilhænger er Stofa. Jeg synes at deres login system mv., virker ret tåbeligt. Der er tilsyneladende ingen andre ISP'er der har behov for at have sådan et system, så hvorfor har Stofa?
Desværre har antenneforeningen på min nye adresse en aftale med Stofa, så det er trods alt der jeg får den bedste forbindelse til prisen.
Desværre har antenneforeningen på min nye adresse en aftale med Stofa, så det er trods alt der jeg får den bedste forbindelse til prisen.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.