mboost-dp1
Computer vil ikke tænde.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej.
Jeg har en computer der ikke længere gider og tænde, når man trykker på knappen. Jeg sad for en lille halv time siden og arbejdede på den, hvor den pludselig bare slukkede automatisk.
Det jeg ved om maskinen er:
PSU: Corsair TX 750 W
Bundkort: Asus P5KPL-AM SE
CPU: Intel Core 2 Duo E8600 3.33GHz 6MB S-775
Derudover er der følgende deri:
2 stk. Harddiske (1 af dem sata)
4GB DDR2 PC6400 Kingston HyperX 2x2GB
1024MB Inno3D GeF 9500GT DDR2 PCI-E
Når jeg sætter computeren til strøm lyser den diode der sidder på bundkortet, men maskinen vil overhovedet ikke give lyd fra sig; når jeg trykker på startknappen.
Hvad kan problemet være?
Jeg har overvejet at begynde at koble ting fra en efter en, men jeg ved slet ikke hvor jeg bør starte..
Jeg har en computer der ikke længere gider og tænde, når man trykker på knappen. Jeg sad for en lille halv time siden og arbejdede på den, hvor den pludselig bare slukkede automatisk.
Det jeg ved om maskinen er:
PSU: Corsair TX 750 W
Bundkort: Asus P5KPL-AM SE
CPU: Intel Core 2 Duo E8600 3.33GHz 6MB S-775
Derudover er der følgende deri:
2 stk. Harddiske (1 af dem sata)
4GB DDR2 PC6400 Kingston HyperX 2x2GB
1024MB Inno3D GeF 9500GT DDR2 PCI-E
Når jeg sætter computeren til strøm lyser den diode der sidder på bundkortet, men maskinen vil overhovedet ikke give lyd fra sig; når jeg trykker på startknappen.
Hvad kan problemet være?
Jeg har overvejet at begynde at koble ting fra en efter en, men jeg ved slet ikke hvor jeg bør starte..
Prøv først at slukke for kontakten i minimum et minut. Hvis PSUen har været overbelastet/kortsluttet, skal den stå uden strøm i et stykke tid, før den vil starte igen.
Prøv derefter at afmontere alt der sidder til strømforsyningen, undtagen bundkort og grafikkort og se om du så kan tænde den.
Prøv derefter at afmontere alt der sidder til strømforsyningen, undtagen bundkort og grafikkort og se om du så kan tænde den.
Så prøv at afmontere alle stik på din PSU helt, den skal dog stadig have strøm. Kortslut derefter ben 14 (grøn) med ben 13. saks, loddetin osv. kan med fordel bruges.
Hvis blæseren i din PSU starter, er det højst sandsynligt ikke din PSU den er gal med. Hvis ikke, så er det nok en ny PSU.
Hvis blæseren i din PSU starter, er det højst sandsynligt ikke din PSU den er gal med. Hvis ikke, så er det nok en ny PSU.
Her er lige et link til at understøtte Jacobs forslag.
Jeg vil foreslå at du prøver med en anden strømforsyning, det er sansynligvis strømforsyningen som den er galt med.
Jacobs test er ganske udemærket for at se om strømforsyningen er helt død, men testen kan ikke teste om strømforsyningen fejler under belastning.
Jeg vil foreslå at du prøver med en anden strømforsyning, det er sansynligvis strømforsyningen som den er galt med.
Jacobs test er ganske udemærket for at se om strømforsyningen er helt død, men testen kan ikke teste om strømforsyningen fejler under belastning.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.