mboost-dp1

Computer problemer

Gå til bund
Gravatar #1 - Longio
15. maj 2010 19:56
Hej Forum mennesker

Jeg har et problem med min computer. Problemet er at den hele tiden fryser jeg bliver nødt til at genstarte den. Dette sker kun når jeg spiller spil. Jeg kan roligt se film, være på nettet og programmere uden det sker.

Jeg har prøvet at køre memtest, skiftet ram, skiftet HDD og endda haft den inde til fejltest hvor jeg betalte 300 kroner og fik at vide at den intet fejlede. Nu håber jeg at i kan hjælpe mig med dette problem.

Jeg har Windows 7 64-bit og følgende har jeg af hardware

Motherboard: ASUS P5Q3
CPU: Intel Core 2 Duo E7400 BOX
RAM: Kingston HyperX - 2x2048 MB DDR3 skiftet til Corsair TW3X4G1333C9, 2x2048MB
GPU: ASUS ENGTX260 GL+/HTDI/896MD3
HDD: WD Caviar SE16 3200AAKS, 320GB, SATAII
Wireless: Asus WLAN PCI Super Speed N Wireless
Gravatar #2 - Slettet Bruger [966143903]
15. maj 2010 20:11
Få den tømt for støv :)

Kunne skyldes overophedning...
Gravatar #3 - Longio
15. maj 2010 20:18
Jamen computeren er helt ny og der er ikke meget støv inde i den. Temperaturen ligger omkring 55-60 grader.
Gravatar #4 - Qw_freak
15. maj 2010 20:22
Sørg for at få opdateret alle driverne, især bundkort og grafikkort..

opdater DirectX

tjek temperaturen når spillet kører hvis du kan nå det inden spillet fryser, det skal self være mens grafikken i spillet kører, altså under et spil!

Måske er din strømforsyning for lille!!???
Gravatar #5 - Longio
15. maj 2010 20:30

Jeg har opdateret alle drivers, samt directx. Skal prøve at tjekke temp når spillet kører så snart jeg kan. Gøre det imorgen.
Jamen jeg har en kraftigere pc med sammen strømforsyning.

I den anden har jeg gtx275 frem for gtx260. I7 frem for dual core og 6 GB ram frem for 4 GB ram. Alt dette med præcis samme strømforsyning og den anden pc oplever aldrig dette problem. Karbinettet er også anderledes. Det er meget større, så det kan godt være varmen?
Gravatar #6 - Qw_freak
15. maj 2010 20:43
Det lyder ret underligt, måsker er det et reinstall af OS der ligger og venter om hjørnet!
Gravatar #7 - Longio
15. maj 2010 20:50
Hehe, det har jeg skam også gjort. Har reinstalleret windows 2-3 gange nu og det er ved at være irriterende. Men det kan godt tænkes at det er varmen der forudsager dette problem. Tjekker det imorgen, da jeg ikke har muligheden for det nu
Gravatar #8 - Slettet Bruger [966143903]
15. maj 2010 20:53
Kan se han får det samme af vide af Psy på GR ^^

http://www.gamereactor.dk/forum?forum=1&thread...

Temps er eftersigene som de skal være :)

Det kan være defekte ram.. eller fejl på mobo

Min nuværende stationæ som jeg ikke har brugt i et år genstartede også når den fik mere end idle at se til ( svæt at ) fremprovokere, men det skete oftest under gaming eller pr0n afspilning.

Prøv at tage alle ram ud.. og sæt så kun én i.. se om det sker igen, hvis det gør så prøv et andet stick
Gravatar #9 - Longio
15. maj 2010 20:58

Hehe, jeg tænkte at det måske ville være hurtigere at ende med et svar hvis jeg skrev over flere fora :P

Jeg har prøvet at bruge en ram slot og prøvet at bruge alle fire, men dette hjalp ikke. Eller jo det gjorde det på en måde, da der kunne spilles i lidt længere tid uden at computeren gik ned. Kunne det ikke være utænkeligt at det er defekte ram da jeg også har investeret i nye ram?

Gravatar #10 - Qw_freak
15. maj 2010 20:58

Husk at ramblokke er mega følsomme for statisk electricitet, så altid hold din anden hånd i god forbindelse med stellet på computeren!

Selv bittesmå udladninger kan ødelægge store dele af kredsen!

Edit: #9 se ovenstående, det kan være du måske har ødelagt dem selv!
Gravatar #11 - Longio
15. maj 2010 21:03
Jeg ved godt at alt hardware er følsomt overfor statisk elektricitet, derfor er jeg altid i kontakt med radiatoren da jeg har hørt at dette fjerne elektriciteten fra en så hardwaren ikke bliver ødelagt af denne grund.

Jeg har også tænkt på at det kunne være motherboardet, men hvordan kan jeg teste det?
Jeg har været inde i en pc shop hvor de testede hele kredsløbet og jeg fik at vide der intet var galt og skulle betale 300 kroner...

Men rammene virker fint hvis jeg putter dem i en anden computer (motherboard)
Gravatar #12 - Qw_freak
15. maj 2010 21:09

Hvis din pc ikke har samme potentiale som radiatoren, så har du et problem, for så løber de små statiske udladninger fra pcen, igennem ramblokken og dig til radiatoren, ALTID hold ved stel på pc-en!
Longio (11) skrev:
Men rammene virker fint hvis jeg putter dem i en anden computer (motherboard)

Hvis dine ram er beskadiget, er det ikke sikker du kommer til at bruge de beskadigede sektorer ved almindelig brug af computer, det kan sagtens være at du først kommer til at tage de beskadigede sektorer ibrug unde hårdere belastinger, som fx spil!
Gravatar #13 - Longio
15. maj 2010 21:11
Hmm det kan meget vel være, men nu har jeg også prøvet at bruge RAM som jeg ved ikke er beskadige, det er dem jeg bruger i en anden computer.
Med mindre du mener sektorer i motherboardet?
Gravatar #14 - Qw_freak
15. maj 2010 21:52
Longio (13) skrev:
Hmm det kan meget vel være, men nu har jeg også prøvet at bruge RAM som jeg ved ikke er beskadige, det er dem jeg bruger i en anden computer.
Med mindre du mener sektorer i motherboardet?

Sektorer i rammene!
hvis du har behandlet alle dine ramblokke på den måde kan du ikke vide om der er skade på dem eller ej før du møder fejlmeddelelserne!
Gravatar #15 - Longio
15. maj 2010 22:11
Ok, men kan man ikke teste dette ved at bruge Memtest?? Her bliver rammene brugt til det yderste vil jeg mene?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login