mboost-dp1

BOOTMGR is missing

Gå til bund
Gravatar #1 - Colapusheren
25. mar. 2010 18:43
Godaften de kære newz'ere.

Har lige haft bøvlet lidt rundt inde i mit kabinet, og i den forbindelse haft et par kabler unplugged fra mine harddiske. Alt er sat tilbage præcis som det var før, men nu får jeg en "BOOTMGR is missing. Press ctrl+alt+delete to restart"-besked ved boot.
Det tyder på at jeg på en eller anden måde har fået forvirret BIOS, så den ikke ved hvilken disk den skal boote fra. Har dog kigget efter, og umiddelbart står alt som det skal.

Det er dog muligt at boote hvis windows 7 DVD'en sidder i. Kan jeg rebuilde BOOTMGR fra kommandoprompten, og i så fald hvordan?

På forhånd tak :)
Gravatar #2 - Norrah
25. mar. 2010 18:46
boot fra Windows 7 DVD..
Vælg repair..
Vælg commando prompt eller noget..

commandoen du skal skrive er: bootrec /fixboot
Gravatar #3 - Colapusheren
25. mar. 2010 19:00
Det er nu prøvet uden succes :(
Gravatar #4 - freesoft
25. mar. 2010 19:04
Har du også prøvet at lade Win7 DVD'en selv køre noget repair ?
Gravatar #5 - Colapusheren
25. mar. 2010 19:11

Ja det har jeg. Prøvede at vælge "Automatically fix problems that are preventing Windows from starting", men den fandt ingen fejl.

Så problemet er der endnu.

Kan det være hardwarerelateret?
Kan det muligvis gøres ved at kopiere en fil direkte fra DVD'en? Lagde mærke til der lå en fil ved navn "BOOTMGR" på DVD'en ..
Gravatar #6 - freesoft
25. mar. 2010 19:18
Den plejer ellers at kunne nogle tricks :)

Godt spørgsmål.

http://social.technet.microsoft.com/Forums/en-US/i...
http://support.microsoft.com/kb/927392
Der er da et par forslag mere.
Gravatar #7 - Listesen
25. mar. 2010 19:18
Jeg får selv den fejl engang imellem når jeg har haft mit kabinet åbent, engang imellem også når jeg ikke har.
Jeg løser det ved at fjerne strømmen fuldstændigt fra computeren og så sætte det til igen. Så virker det af en eller anden fucked up grund:D
Ellers kan du prøve at lade den stå i 30 sek uden strøm og så sætte den til igen. Worth a try? :)
Gravatar #8 - DiZaster
25. mar. 2010 19:30
Unplug alle dine ekstra diske, og start kun med din systemdisk?

Check at det rent faktisk er din systemdisk, der står som bootdisk i BIOS (Selv om jeg ikke lige kan se hvordan du skulle kunne få det byttet rundt, hvis du ikke har været derinde)
Gravatar #9 - Colapusheren
25. mar. 2010 20:03
Har nu forsøgt samtlige forslag uden succes ..

Nu får skrotbunken fanme en formatering .. Så kan den lære det! :P
Gravatar #10 - Colapusheren
26. mar. 2010 12:56
Okay, jeg må se mig selv slået .. Computeren er nu formateret, og problemet er der stadig! WTF?!
Gravatar #11 - Slettet Bruger [505637899]
26. mar. 2010 13:07
boot på win 7, vælg repair

prøv

fixmbr
For forsøgs skyld
Gravatar #12 - zin
26. mar. 2010 13:10
#10: Lugter af en defekt harddisk, TBH.
Gravatar #13 - Colapusheren
26. mar. 2010 13:12

Har prøvet samtlige kommandoer jeg har kunnet finde i diverse forums.

Enig, men det mærkelige er jo, at jeg kan boote så længe win7 DVD'en sidder i drevet? :S
Gravatar #14 - zin
26. mar. 2010 13:29
#13: Nej, det giver udemærket mening - CD'en besidder sin egen bootsektor, som efterfølgende kan boote OS'et på harddisken.
Gravatar #15 - Colapusheren
26. mar. 2010 13:33
Tja, det har du jo ret i .. Prøver at smide win7 på en anden disk og bruge den til systemdisk .. Så må vi se!

Jeg takker :)
Gravatar #16 - Mamad (moveax1ret)
26. mar. 2010 13:38
åben disken i Hex Workshop- og check at bootmgr er korrekt.....hvis ikke så overskriv den
Gravatar #17 - Colapusheren
26. mar. 2010 16:39
Må sige det her er ét stort mysterium for mig. Har nu lagt endnu engang formateret den oprindelige disk, lagt win7 på en anden harddisk, og problemet er der endnu.

Kan det være mit motherboard eller andet hardware?
Gravatar #18 - Corholio
26. mar. 2010 16:47
Kan det være så simpelt at du blot har fjernet Harddisk 0 fra boot order, og den derfor kun checker efter at boote på CD/optisk drev (eller des lignende)?

Tjek under POST om der kommer en besked lignende: "Press XX for one time boot menu", tryk så på XX tasten og vælg at den skal boote fra den gældende disk? (XX er naturligvis en funktionstast, f.eks F10 eller F12).
Gravatar #19 - Colapusheren
26. mar. 2010 17:00

Det er hermed også forsøgt. Valgt den pågældende disk som "Boot first device". Still same old story ...

Det er sgu frustrerende ...
Gravatar #20 - xXgmzorXx
26. mar. 2010 17:22

Har du prøvet at reset bios?
Gravatar #21 - Colapusheren
27. mar. 2010 08:41
Så lykkedes det endelig. Jeg lagde win7 på en gammel IDE disk jeg havde liggende, og nu ser det ud til problemet er løst. Samtlige SATA diske jeg havde forsøgt mig med virker også. Bare ikke som systemdisk, men kun som slaves :S

Anyway .. Tak til jer alle for jeres tid :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login