mboost-dp1

Bambus mystik

Gå til bund
Gravatar #1 - Dreadnought
7. feb. 2010 18:22
Min underbo har en Acer Aspire 3000 bærbar, som opfører sig meget underligt. Jeg havde lidt tid til at kigge på den i går.
Symptomer:
1: Den kørte i 640x480 og der kom nogle vandrette streger hist og her. Hvis man satte opløsningen tilbage til 1280x768, havde man faktisk kun 1280x736. Det fyldte hele skærmen, men hver 23. linie var dobbelt. Skærmkortet var navnløs, så det blev fikset med en ny driver installation.
2: Tastaturet begynder med ikke at registrere diverse tastetryk et lille minut efter WinXP er startet, og det bliver værre og værre. Senest 5 minutter efter opstart er tastaturet helt dødt. Touchpad og USB mus er upåvirket.
3: System processen i taskmanager bruger ca 30% konstant med ca 65% ledig, men under ydeevne melder den 65% forbrug. Hverken AV eller HJT kan finde noget mystisk.
4: Hun benytter Norton AV som antivirus, som ved en søgning kun fandt en cookie. Men selv om den får lov til at køre helt færdig, registrerer den aldrig hvornår den sidst har kørt en skanning.

Fælles for 2 og 3 er at i fejlsikret tilstand er der ikke nogen problemer, så det er nok et driver problem, men på bambusabernes hjemmeside er der ikke nogen chipsetdrivere tilgængelige, som nok er problemet.

Når jeg får tid i næste weekend vil jeg reinstallere maskinen. Jeg har aldrig oplevet et tastatur reagere på sådan en måde. Hvis I har nogle idéer så jeg måske kan undgå en reinstallation, så kom endelig med dem.
Gravatar #2 - The-Lone-Gunman
7. feb. 2010 18:28
Det lyder meget underligt. Selv hvis det kan fixes uden reinstall, så er det nok den bedste løsning.

Og smid så lige noget andet end Norton på bagefter. Min erfaring er, at det skaber flere problemer end det vira, den redder dig fra.
Gravatar #3 - Dreadnought
7. feb. 2010 18:50
#2 hehe Hun har lige smidt penge efter et års abonnoment. Jeg prøvede at slå den fra, men det hjalp ikke på systemprocessen.
Gravatar #4 - Dreadnought
7. feb. 2010 18:56
tillæg til #3:
Det skal lige siges at problemerne startede i sidste weekend, og NortonAV er snart 2 måneder gammel.
Gravatar #5 - tazimn
7. feb. 2010 18:58
Det er en typisk fejl som opstår, hvis man ikke har slukket computeren korrekt.
Windows ændrer på nogle nøgler i registreringsdatabasen, som bevirker at der kommer flere fejl.
Fejl #40 er tit den mest udbredte. Er det en som popper frem på skærmen?

Løsningen er lige for:

1. Sluk skærmen! OG KUN SKÆRMEN..
2. Tænd skærmen igen..
3. Tryk på start og derefter log af.
4. Log på igen.
5. Sluk computeren.
6. Træk alle stik ud af computeren.
7. Nu skal den stå i minimum 5 timer og "resette"..
8. Efter de 5 timer, kan du starte den op igen.

Hvis det ikke virker så skriv gerne ind igen..

[Seriosity]
EDIT: Der er nok ingen vej udenom en reinstallation som The-Long-Goneman også nævner..

Du nævner at problemerne kom sidste weekend.. Kunne det tænkes at hun har et restore point I kan vende tilbage til?
[/Seriosity]
Gravatar #6 - Thalion
7. feb. 2010 19:05
Kunne det ikke være noget virus der er sluppet udenom norton, eller måske rettet mod norton da den ikke virker til at fungere optimalt?

Men det lyder til at en formatering vil gøre alle parter godt, dig fordi du ikke skal bøvle med en lorte computer og så hende idet hun får en computer der fungerer.
Gravatar #7 - myplacedk
7. feb. 2010 19:41
Jeg har flere gange oplevet at Norton AV melder et system virus-fri, og derefter fundet adskillige vira med noget andet AV. Jeg har aldrig oplevet det ved skift fra nogen anden antivirus. Og det er ikke Norton jeg har mest erfaring med.
Gravatar #8 - Dreadnought
16. feb. 2010 22:37
Bambusmystikken fortsætter.

Jeg foretog en Acer Restore. Alt foreløb fint, men symptom #3 var der stadig. ca. 30% konstant system proces. D-drevet var dog ikke blevet slettet af restoreprocessen, så der kunne vel ligge et eller andet mal-ware derpå.
Så jeg kørte en wipe med UBCD og kørte system processen igen. Ved første start af windows efter restore, gik den død under boot. For at resette den måtte jeg hive både strøm og batteri. Så bootede den fint, men under first-boot konfigurationen dukkede symptom #2 op igen. Dødt tastatur og mousepad. Ekstern USB mus virker dog. Powerknappen virker heller ikke.

Jeg gætter på at der er gået mug i bambussen.
Gravatar #9 - Dreadnought
16. feb. 2010 22:40
Den tager desuden en fandens tid om at boote windows. Mousepadden hakker som bare fanden, men USB musen kører flydende.
Gravatar #10 - Dreadnought
16. feb. 2010 23:24
Har måske fundet fejlen. Efter at jeg pillede mousepadden fra, ser den ud til at køre fint.
Gravatar #11 - MiniatureZeus
17. feb. 2010 07:11
Det med at tastaturet langsom begynder at faile, har jeg engang oplevet på en vens bærbar som havde en virus. Det er et godt stykke tid siden (1-2 år), så hvis hun har Norton AV, så burde det jo havde fanget den.
Men symptomerne var identiske..
Gravatar #12 - Dreadnought
17. feb. 2010 22:44
Nå, fejlen kom tilbage.
Hun skal have en ny bærbar. 3-4000 klassen, da den skal ikke kunne andet end web, mail og billeder. Nogen anbefalinger?
Gravatar #13 - Zombie Steve Jobs
18. feb. 2010 01:50
hun ska da ha en ipaaad
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login