mboost-dp1
Bærbar tænder ikke
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
En lille opgave i kan hygge jer med her fredag morgen:
Jeg har en Compaq nc6000 stående her. Trykker jeg på power-knappen kører den i ca. 5 sekunder og slukker så ned igen. Det gælder uanset om batteriet sidder i eller ej.
Det eneste "lys", der tænder er battery-charging lyset. Der er altså intet lys overhovedet, når den ikke er tændt.
Jeg har prøvet med flere forskellige strømforsyninger med samme resultat.
Umiddelbart vil jeg tro, at det er bundkortet, eftersom den ikke lader op, når den ikke er tændt.
Har i nogle bud?
Jeg har en Compaq nc6000 stående her. Trykker jeg på power-knappen kører den i ca. 5 sekunder og slukker så ned igen. Det gælder uanset om batteriet sidder i eller ej.
Det eneste "lys", der tænder er battery-charging lyset. Der er altså intet lys overhovedet, når den ikke er tændt.
Jeg har prøvet med flere forskellige strømforsyninger med samme resultat.
Umiddelbart vil jeg tro, at det er bundkortet, eftersom den ikke lader op, når den ikke er tændt.
Har i nogle bud?
XorpiZ, hvor er det liige du er fra ? For det der lyder mistænkeligt meget som min kærestes computer der er til rep lige nu!
kinaholm (3) skrev:XorpiZ, hvor er det liige du er fra ? For det der lyder mistænkeligt meget som min kærestes computer der er til rep lige nu!
Haha. Medmindre min kollega har gang i en på sidelinjen, så tvivler jeg :) Og arbejder i Kolding, så. Det andet havde sgu også været ret vildt hehe.
qwest (4) skrev:Har du prøvet at se om det evt. kunne være BIOS batteriet (hvis et sådan er til stede) som er løbet tør for strøm ?
Det har jeg ikke nej. Men selv hvis det var, så burde batteriet jo stadig lade op, når det var strøm til.
mooboo (5) skrev:Tag batteriet ud, og hold tænd knappen inde et par sekunder. Gentag det et par gange. og så sæt batteriet i igen.
Er forsøgt.. :) Den vil ikke tænde uanset hvordan jeg gør det.
#7 okay så :P
Har nemlig fået sendt kærestens ind efter samme problem. Har både prøvet at have bios batteri ude, almindeligt batteri, skiftet strømadapter og sågar fået sat et nyt bundkort i. Det skete første gang efter windows 7 og efter hun fik den igen installerede vi xp. Men skidtet døde igen, så nu er den sendt ind igen..
Har nemlig fået sendt kærestens ind efter samme problem. Har både prøvet at have bios batteri ude, almindeligt batteri, skiftet strømadapter og sågar fået sat et nyt bundkort i. Det skete første gang efter windows 7 og efter hun fik den igen installerede vi xp. Men skidtet døde igen, så nu er den sendt ind igen..
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.