mboost-dp1

65m wifi (eller anden netforbindelse)

Gå til bund
Gravatar #1 - caragou
30. jan. 2011 14:06
Goddag Newz-brugere,

Jeg er ved at flytte fra min forældres lejlighed på 1. sal, til taget i lejligheden "ved siden af" (5 etagers lejlighed, det er en stor bygning.)
Jeg har så brug noget udstyr der kan sende et ordentligt signal op til mit værelse, der ligger ca. 50-65m væk. Vi får desuden snart fiber i området, så udstyret skal helst kunne klare en 30+ mbit forbindelse.

Jeg har kigget lidt på EDB-priser, og regner med at en Wireless N router og en retningsantenne vil kunne klare det, er dog ikke helt sikker, og jeg har ikke pengene til at eksperimentere, så hvis i har nogle erfaringer med det, eller kender andre måder at dele en internetforbindelse på, så sig endelig til.

På forhånd tak ^^
Gravatar #2 - MiniatureZeus
30. jan. 2011 14:22
caragou (1) skrev:
Goddag Newz-brugere,

Jeg er ved at flytte fra min forældres lejlighed på 1. sal, til taget i lejligheden "ved siden af" (5 etagers lejlighed, det er en stor bygning.)
Jeg har så brug noget udstyr der kan sende et ordentligt signal op til mit værelse, der ligger ca. 50-65m væk. Vi får desuden snart fiber i området, så udstyret skal helst kunne klare en 30+ mbit forbindelse.

Jeg har kigget lidt på EDB-priser, og regner med at en Wireless N router og en retningsantenne vil kunne klare det, er dog ikke helt sikker, og jeg har ikke pengene til at eksperimentere, så hvis i har nogle erfaringer med det, eller kender andre måder at dele en internetforbindelse på, så sig endelig til.

På forhånd tak ^^

Vil tro, at lige gyldigt hvilket router du får fat i (henvendt til forbrugermarkedet) kan du ikke få 30 mbit fra en 1. sal til en 5. sal, da der er alt for meget beton og armeringsjern i vejen.
Gravatar #3 - trylleklovn
30. jan. 2011 14:28
Som nævnt så drop det. Du får ikke en wifi forbindelsen igennem der.

Måske hvis du kunne hænge et par retningsantenner udenfor, så de kunne se hinanden, men ellers ikke.

Du kan også prøve de der Power Line Communication (PLC) bokse, hvor du kan køre netværket over lysnettet. Men vær opmærksom på at det kan lave en masse HF støj for dig og dine naboer, og ja så kræver det nok at lejlighederne er på samme måler, hvilket de næppe er.

Alternativt: Betal for en internetforbindelse til din egen lejlighed?
Gravatar #4 - kinaholm
30. jan. 2011 14:29
eller, træk et kabel udenpå bygningen...
Gravatar #5 - caragou
30. jan. 2011 14:46
Det er et tagloft, så det eneste jeg har deroppe er en radiator og en stikkontakt, ellers ville det have været det første jeg havde gjort.

2 retningsantenner eller et kabel udenpå, begge muligheder kan lade sig gøre, bare en tand besværligt.

Men tak for hjælpen ^^
Gravatar #6 - MiniatureZeus
30. jan. 2011 15:14
caragou (5) skrev:
Det er et tagloft, så det eneste jeg har deroppe er en radiator og en stikkontakt, ellers ville det have været det første jeg havde gjort.

2 retningsantenner eller et kabel udenpå, begge muligheder kan lade sig gøre, bare en tand besværligt.

Men tak for hjælpen ^^

Så er kabel nok at foretrække, både prismæssigt og installeringsmæssigt. Sørg dog for at vælge et kabel der både er beregnet til udendørsbrug og som er godt afskærmet.
Gravatar #7 - fidomuh
31. jan. 2011 08:00

Sørg dog for at vælge et kabel der både er beregnet til udendørsbrug og som er godt afskærmet.

Enten det, ellers hvad med at undersoege om du kan traekke det indenfor?
I de fleste lejlighedsbygninger gaar der en ledningsskakt hele vejen op igennem bygningen. Hiv fat i vicevaerten og spoerg om du maa traekke et kabel igennem der?

Det kender jeg flere der har faaet lov til, endda en som fik lov til at traekke LAN ud til hele blokken :P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login