mboost-dp1
14-dages returret
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Goddag,
Jeg bestilte torsdag d. 8., en Lenovo ThinkPad T510 hos en online forhandler. Den ankommer fredag og da jeg tænder den opdager jeg hurtigt at den har en defekt. Jeg får kontaktet forhandleren og får sendt den tilbage den efterfølgende mandag. Torsdag modtager jeg en ny computer (stadig samme model).
Efter at have brugt den i et par dage har jeg observeret en irriterende hyletone fra CPU'en. Efter søgen på nettet, finder jeg ud af at jeg ikke er den eneste med det problem.
I dag kontakter jeg forhandleren og fortæller at jeg vil benytte mig af min 14-dages returret, da problemet er for irriterende til at jeg vil have computeren.
Jeg får hurtig mail tilbage om, at jeg skal ændre på opsætningen i BIOS - dette har de fået at vide gennem Lenovo, og dette gør jeg så. Umiddelbart hører jeg ikke problemet lige nu, men sagen er den at ifølge den første levering (fredag d. 9.) udløber min 14-dages returret på fredag, og jeg skal dermed have leveret computeren tilbage senest det tidspunkt.
Men i og med at jeg jo fik en ny model leveret sidste torsdag, vil min 14-dages returret så først udløbe torsdag i næste uge?
PS: Hvis der er andre der har oplevet samme problem ved Lenovos modeller, så skriv endelig og fortæl om hvordan og om i har løst problemet.
På forhånd tak.
Jeg bestilte torsdag d. 8., en Lenovo ThinkPad T510 hos en online forhandler. Den ankommer fredag og da jeg tænder den opdager jeg hurtigt at den har en defekt. Jeg får kontaktet forhandleren og får sendt den tilbage den efterfølgende mandag. Torsdag modtager jeg en ny computer (stadig samme model).
Efter at have brugt den i et par dage har jeg observeret en irriterende hyletone fra CPU'en. Efter søgen på nettet, finder jeg ud af at jeg ikke er den eneste med det problem.
I dag kontakter jeg forhandleren og fortæller at jeg vil benytte mig af min 14-dages returret, da problemet er for irriterende til at jeg vil have computeren.
Jeg får hurtig mail tilbage om, at jeg skal ændre på opsætningen i BIOS - dette har de fået at vide gennem Lenovo, og dette gør jeg så. Umiddelbart hører jeg ikke problemet lige nu, men sagen er den at ifølge den første levering (fredag d. 9.) udløber min 14-dages returret på fredag, og jeg skal dermed have leveret computeren tilbage senest det tidspunkt.
Men i og med at jeg jo fik en ny model leveret sidste torsdag, vil min 14-dages returret så først udløbe torsdag i næste uge?
PS: Hvis der er andre der har oplevet samme problem ved Lenovos modeller, så skriv endelig og fortæl om hvordan og om i har løst problemet.
På forhånd tak.
Vi har ikke haft problemer med vores T510. hvad angår støj. det kan være det kommer så hvis du finder en løsningen håber jeg du poster den herinde.
Jeg var ellers overbevist om at den 14 dages returret kun gjalte hvis man ikke benyttede produktet.
Jeg var ellers overbevist om at den 14 dages returret kun gjalte hvis man ikke benyttede produktet.
Problemet er egentlig kun "hørbart" i stille rum, og jeg har ingen problemet med det når jeg som nu sidder og ser tour :)
Kan dog se at det jeg har ændret i BIOS også kan ændres i programmet Strømstyring på computeren.
Ang. den 14-dages returret, så står der på forhandlerens hjemmeside: "Du må gerne pakke varen ud og teste den i mindre omfang, så længe du kan returnere den i væsentlig samme stand og mængde"
Fik først åbnet den søndag aften, så har ikke haft den kørende længere end søndag, i går, og så i dag. Så håber det går, hvis det skulle bliver aktuelt. Nu får den lige endnu en chance i nat når jeg kommer fra arbejde, så der er stille i huset.
Men håber først og fremmest at problemet kan løses, da det er en fin computer som jeg gerne vil beholde.
Kan dog se at det jeg har ændret i BIOS også kan ændres i programmet Strømstyring på computeren.
Ang. den 14-dages returret, så står der på forhandlerens hjemmeside: "Du må gerne pakke varen ud og teste den i mindre omfang, så længe du kan returnere den i væsentlig samme stand og mængde"
Fik først åbnet den søndag aften, så har ikke haft den kørende længere end søndag, i går, og så i dag. Så håber det går, hvis det skulle bliver aktuelt. Nu får den lige endnu en chance i nat når jeg kommer fra arbejde, så der er stille i huset.
Men håber først og fremmest at problemet kan løses, da det er en fin computer som jeg gerne vil beholde.
Din returet løber fra den dato du modtog nummer 2 computer, ikke fra den første, den har du jo returneret :)
Så vidt jeg forstår på dig, så modtog du nummer 2 computer Torsdag d. 15 Juli ?
Hvis det er korrekt forstået, så løber din returret frem til Torsdag d. 29 Juli, hvor computeren seneste skal være afsendt for at du overholder returretten.
Så vidt jeg forstår på dig, så modtog du nummer 2 computer Torsdag d. 15 Juli ?
Hvis det er korrekt forstået, så løber din returret frem til Torsdag d. 29 Juli, hvor computeren seneste skal være afsendt for at du overholder returretten.
Tak for hjælpen folkens.
Til jeres oplysning kan jeg nu konstatere, efter at have fundet et stille værelse, at problemet ikke er løst.
:(
Jeg har derfor igen taget kontakt til forhandleren med henblik på at benytte returretten. Så jeg håber det forløber uden problemer.
Heldigvis har jeg en IBM Thinkpad stående som virker fint og ingen underlige lyde laver (selv efter 4 år!). Så den må på banen igen, og så er der jo ikke andet at gøre end at afvente og se om Lenovo engang får løst problemet.
Lige pt. synes jeg ikke der er andre mærker der tiltaler mig.
Men endnu engang tak for de hurtige svar!
Til jeres oplysning kan jeg nu konstatere, efter at have fundet et stille værelse, at problemet ikke er løst.
:(
Jeg har derfor igen taget kontakt til forhandleren med henblik på at benytte returretten. Så jeg håber det forløber uden problemer.
Heldigvis har jeg en IBM Thinkpad stående som virker fint og ingen underlige lyde laver (selv efter 4 år!). Så den må på banen igen, og så er der jo ikke andet at gøre end at afvente og se om Lenovo engang får løst problemet.
Lige pt. synes jeg ikke der er andre mærker der tiltaler mig.
Men endnu engang tak for de hurtige svar!
Skal du ha en anden anbefaler jeg ikke Thinkpad. ikke i denne generation. T510, T410 og W510 har alt alt for mange fejl i forhold til at det er Lenovo. man forventer en hvis kvalitet.
Ja, jeg blev også en anelse skuffet.
Godt nok er det defekte grafikkort en hændelig fejl.
Men som det lød til på forhandleren, så var Lenovo ganske udemærket klar over denne støjfejl.
Men altid positivt at I ikke har haft problemet med jeres.
Men løsningen må være at afvente og se om der kommer noget nyt på banen.
Ved ikke hvad man ellers skulle hoppe på der holder en nogenlunde kvalitet. Dell? MSI?
Godt nok er det defekte grafikkort en hændelig fejl.
Men som det lød til på forhandleren, så var Lenovo ganske udemærket klar over denne støjfejl.
Men altid positivt at I ikke har haft problemet med jeres.
Men løsningen må være at afvente og se om der kommer noget nyt på banen.
Ved ikke hvad man ellers skulle hoppe på der holder en nogenlunde kvalitet. Dell? MSI?
Amdi (8) skrev:Men altid positivt at I ikke har haft problemet med jeres.
Jeg sidder i skrivende stund med 5 T410'er på mit bord. kun én virker som den skal, 3 har misfarver på skærmen og problemer med opdateringshastigheden, 1 har defekt netværkskort.
og 3 W510'er med defekte netværkskort ^^
forrige måned havde vi 2 med defekte netværkskort og 2 med fejl i skærm.
Det kører bare derudaf :P.
+ vi har 10 T410 på et andet kontor vi ikke har fejltjekket endnu :D SKØNT! Det er så galt at Atea har givet os onsite garanti på dem alle. free of charge
SlettetBruger (9) skrev:Jeg sidder i skrivende stund med 5 T410'er på mit bord. kun én virker som den skal, 3 har misfarver på skærmen og problemer med opdateringshastigheden, 1 har defekt netværkskort.
og 3 W510'er med defekte netværkskort ^^
forrige måned havde vi 2 med defekte netværkskort og 2 med fejl i skærm.
Det kører bare derudaf :P.
+ vi har 10 T410 på et andet kontor vi ikke har fejltjekket endnu :D SKØNT! Det er så galt at Atea har givet os onsite garanti på dem alle. free of charge
Jeg æder mine ord i mig igen.
Tak for tippet #10 - det vil jeg lige tjekke op på.
T-Hawk (5) skrev:Udover hvad Bachy siger, så gælder returretten altid, også selvom du har benyttet produktet. De kan ikke stille krav om original embalage eller lignende, blot det er i væsentligt samme stand.
Og original emballage er ikke væsentlig samme stand?
Man kan ikke stille krav om original emballage ved reklamationer.
Ronson (16) skrev:Og original emballage er ikke væsentlig samme stand?
Og min tanke. Jeg er ret sikker på at der var en sag engang (i Danmark) om et memorycard, hvor blot det at emballagen var brudt betød at det ikke længere var i væsentligt samme stand.
Argumentationen er, at de ikke kan sælge den som ny. Altså er spørgsmålet om butikken kan (eller burde kunne) få varen til at fremstå som ny.
Det er vel også fair nok.
HP's elitebooks har dog nogen møgtrælse skærme. clouding og generelt lavt lysniveau er næsten noget man kan forvente.
Ihvertfald med 2009 udgaven af w8730
Ihvertfald med 2009 udgaven af w8730
#18 8440p udgaven har også problemer med skærmen hvis man vælger Nvidia udgaven.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.