mboost-dp1
xhtml 1.1: hvor blev "target" af ?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Jeg har lavet min side i xhtml 1.1 men a-taget har ikke længere en target-attribut. Hvordan får man så et link til at åbne i et nyt vindue ? (fortæl mig ikke at man skal gøre det clientside vel ?)
#1 @MNM:
Version 1.1 svarer næsten til 1.0 strict - og den version har på ingen måde understøttelse for frames, og derfor er der heller ikke nogen grund til at medtage 'target'.
Desuden vil jeg godt lige argumentere for en af mine personlige præferencer - at have lov til at vælge hvor mine links skal havne, hvis du låser dem får jeg ikke det valg.
Brug tiden på at fortælle dine brugere hvordan de vælger hvor deres links skal åbnes, så får du også mere tilfredse brugere.
Men frames er væk, både almindelige og interne - og derfor er 'target' det også.
Version 1.1 svarer næsten til 1.0 strict - og den version har på ingen måde understøttelse for frames, og derfor er der heller ikke nogen grund til at medtage 'target'.
Desuden vil jeg godt lige argumentere for en af mine personlige præferencer - at have lov til at vælge hvor mine links skal havne, hvis du låser dem får jeg ikke det valg.
Brug tiden på at fortælle dine brugere hvordan de vælger hvor deres links skal åbnes, så får du også mere tilfredse brugere.
Men frames er væk, både almindelige og interne - og derfor er 'target' det også.
Frames er jo også noget af det ondeste i verdenen!!! Man gør det jo svært for folk at linke direkte til ens undersider, hvilket typisk vil resultere i dårlig usability på ens site, og derved færre besøgende.
Hvis man har behov for et omåde med meget tekst man gerne vil gøre scollbart(Så en evt menu altid er "in-view"), kan samme effekt opnås med en scrollbar div(kik på overflow atributten)
Hvis man har behov for et omåde med meget tekst man gerne vil gøre scollbart(Så en evt menu altid er "in-view"), kan samme effekt opnås med en scrollbar div(kik på overflow atributten)
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.