mboost-dp1
Word format
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Programmering
Den er hemmelig - velkommen til Microsoft verdenen!
Det bedste bud er nok at kikke i sourcen til openoffice, og finde ud af det på den måde - kærver jo selvfølgelig at de program er GPL
Det bedste bud er nok at kikke i sourcen til openoffice, og finde ud af det på den måde - kærver jo selvfølgelig at de program er GPL
Prøv RTF istedet...
Det står for "Rich Text Format" og kan næsten det samme som DOC, men til gengæld er den en åben, og tilsyneladende godt dokumenteret standard.
Der er lidt at komme efter her:
http://www.dubois.ws/software/RTF/
Det står for "Rich Text Format" og kan næsten det samme som DOC, men til gengæld er den en åben, og tilsyneladende godt dokumenteret standard.
Der er lidt at komme efter her:
http://www.dubois.ws/software/RTF/
Det hele er egentlig til et projekt jeg først skal lave efter sommerferien.
Det meste af programmet skal lige på en server hvor jeg vel egentlig godt kan have word installeret.
Det jeg primært vil have at vide er om det er muligt at åbne / redigere og gemme et word dokument, så jeg ikke skriver noget i min kravspec som jeg kommer til at fortryde bagefter :-)
Hvis det er muligt at bruge Active X kald, kan jeg vel slå det op i msdn, men hvis nogen har nogen andre forslag må i gerne poste dem.
Og er det muligt at gøre det samme med et pdf dokument ? (åbne/gemme/redigere)
Det meste af programmet skal lige på en server hvor jeg vel egentlig godt kan have word installeret.
Det jeg primært vil have at vide er om det er muligt at åbne / redigere og gemme et word dokument, så jeg ikke skriver noget i min kravspec som jeg kommer til at fortryde bagefter :-)
Hvis det er muligt at bruge Active X kald, kan jeg vel slå det op i msdn, men hvis nogen har nogen andre forslag må i gerne poste dem.
Og er det muligt at gøre det samme med et pdf dokument ? (åbne/gemme/redigere)
Jeg ville sq aldrig kaste mig ud i at arbejde med word dokumenter... Det er fjollet hvis man skal lave et projekt der ikke direkte krever word standarter, at bruge 1/2 af tiden på noget der ikke bliver vurderet særlig højt. Nu ved jeg jo ikke hvad det er du har gang i men jeg ville sq vælge RTF eller bare txt... ca 100 gange nemmere at arbejde med :-)
Som andre har skrevet ville jeg nok også foreslå RTF eller HTML (eller XML, som OpenOffice og StarOffice gør brug af). Generelt vil jeg foreslå dig at holde dig LANGT væk fra lukkede formater, de er ikke til at gennemskue for alm. programmører og de ændres efter godtbefindende af ejerne af formatet.
Du kan ellers nå langt med en webbaseret HTML-editor og HTML.
Desuden åbner og læser Word HTML-dokumenter på lige fod med .doc-dokumenter.
Du har bare den fordel at stort set alle tekstbehandlingsprogrammer i hele verden ville kunne læse det pågældende HTML-dokument.
Trust me - glem alt om .doc og .rtf - HTML er meget nemmere at håndtere.
Desuden åbner og læser Word HTML-dokumenter på lige fod med .doc-dokumenter.
Du har bare den fordel at stort set alle tekstbehandlingsprogrammer i hele verden ville kunne læse det pågældende HTML-dokument.
Trust me - glem alt om .doc og .rtf - HTML er meget nemmere at håndtere.
#12 Stol på??
hvis vi snakker dokumenter, er det da helt sort at bruge et html format? rtf er som skabt til formålet og stort set alle office pakker er istand til at tale .rtf, der kan langt det meste man nogensinde får brug for af et dokument format.
Som de andre også nævner, er det en ren hvepserede, at stikke fingrene i .doc. Bagud / Forudkompabilitets mareridtet har stået på i årevis...
ren tekst ville jo klart være det nemmeste at parse(eller rettere at lade være) men, det er til gengæld også så begrænsende at det vel næppe kan bruges?
hvis vi snakker dokumenter, er det da helt sort at bruge et html format? rtf er som skabt til formålet og stort set alle office pakker er istand til at tale .rtf, der kan langt det meste man nogensinde får brug for af et dokument format.
Som de andre også nævner, er det en ren hvepserede, at stikke fingrene i .doc. Bagud / Forudkompabilitets mareridtet har stået på i årevis...
ren tekst ville jo klart være det nemmeste at parse(eller rettere at lade være) men, det er til gengæld også så begrænsende at det vel næppe kan bruges?
Gå til top
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.